Kár lenne tagadni, nagyon hasonló formatervet kapott mint az EV9, de a két autó méretében jelentős az eltérés
Külső megjelenése már ismerős lehet, hiszen a koncepcióautótól nem sokban tér el. Persze a fényszórókat és a hátsó lámpákat némiképp átszabták, de a tanulmányon kilincsek sem voltak. Utóbbiak közül csupán az első ajtóknál került a megszokott helyére, hátul a C-oszlop mellé rejtették. Az E-GMP (Electric Global Modular) platformra épülő modell kereken 4,3 méter hosszú, 1,85 méter széles, 1,56 méter magas, a tengelytávja pedig 2,68 méter. A 0,26-os légellenállási együtthatója átlagosnak mondható a villanyautók körében.
Kereken 4,3 méter hosszú, a tengelytávja 2,68 méter
Hátul a C-oszlop mellé kerültek a kilincsek
Az utastérben a várakozásoknak megfelelően a Kiától megszokott dupla képernyős megoldás található. A 12,3 colos digitális műszeregység mellett közvetlenül az ugyanekkora átmérőjű érintőképernyő tűnik ki a műszerfalból, viszont ha ez sem elég, akkor egy HUD is rendelkezésre áll, amely közvetlenül a szélvédőre vetíti az információkat.
Többek között az ülések, az ajtópaneleken található kartámaszok, de még a padlószőnyegek is újrahasznosított műanyag palackokból készültek
Az EV3 az első modell a Kia háza táján, amely megkapja az i-pedal 3.0 rendszert, ezzel a felhasználó a saját igényei szerint állíthatja a rekuperációt, de még az egypedálos vezetést is lehetővé teszi a technika
Két 12,3 colos kijelző kerül a kormány mögé, ezek közül a jobb oldali érintőképernyő. Az irányváltó a jobb oldali bajuszkapcsoló alatt kapott helyet
A középkonzolon csupán néhány gomb, de a műszerfalon sem "vitték túlzásba"
460 literes a csomagtere, de még előre is kerül egy 25 literes tároló (frunk)
58,3 kilowattórás akkumulátor kerül az autóba, de a nagyobb hatótáv elérése érdekében elérhető egy 81,4 kilowattórás telep is. Utóbbival akár 600 kilométert is megtehet két töltés között a WLTP ciklus szerint, ezzel a kategóriájában az egyik legjobbnak ígérkezik. Gyorstöltőn a márka közleménye szerint mindössze 31 perc alatt tölthető fel 10-ről 80 százalékra. A villanymotor teljesítménye 201 lóerő (170 kW), ehhez 283 newtonméteres nyomaték társul, így az EV3 csupán 7,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, a végsebessége pedig 170 km/óra. Az első példányokat júliusban kezdik gyártani Dél-Koreában, Európába az év második felében érkezhet.
Akár még az idei év végén megérkezhet Magyarországra az EV3