Két év múlva robbanhat az e-bomba
Második alkalommal rendezték meg a Magyar Elektromobilitás Napját
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A tegnap megrendezett eseményen újabb előrelépést tett a Magyar Elektromobilitás Szövetség. A szakemberek szerint 2017-ben fordulópont jöhet az e-járművek területén.
Mostantól hivatalosan is megnyÃlt az út Magyarország elÅ‘tt, hogy szorosabb kapcsolatot épÃtsen ki az európai tagállamokkal az elektromos közlekedés fejlesztése terén. A tegnapi napon, immár második alkalommal rendezték meg a Magyar Elektromobilitás Napját, ahol a Magyar Elektromobilitás Szövetség ünnepélyesen aláÃrta az Európai Elektromobilitás Szövetséghez való csatlakozást. Az eseményen jelenlévÅ‘ szakemberek szerint az elektromos járművek technológiai fejlÅ‘désében és elterjedésében 2017 lehet a fordulópont, amelyre Magyarországnak is fel kell készülnie.
A legfrissebb előrejelzések szerint 2023-ra több mint 55 ezer elektromos jármű róhatja majd az utakat hazánkban. Amennyiben az elektromosautó-használat elterjedését ösztönző intézkedések erősebb hatásúnak bizonyulnak, akkor ebben az időtávlatban akár több mint 80 ezer e-jármű is megjelenhet az országban. A nagy bumm várhatóan 2017-ben kezdődhet.
Hugues Van Honacker, az Európai Bizottság vezetÅ‘ szakértÅ‘je üdvözölte Magyarország cselekvési tervét. Úgy gondolja, hogy az elektromos közlekedés elterjesztését ösztönzÅ‘ intézkedéseivel hazánk követendÅ‘ példát állÃthat a közép- és kelet-európai országok elé, illetve méltó partnere lehet a nyugat-európai országoknak.
Bert Wittkamp, az Európai Elektromobilitás Szövetség főtitkára hangsúlyozta, hogy többek között az akkumulátorok árának évi 20 százalékos csökkenésének köszönhetően az elektromos járművek egyre inkább elérhetővé és megfizethetővé válnak, miközben az újabb modellek megjelenése és a hatótávolság növekedése egyre kényelmesebbé teszi az e-közlekedést.
Saját tapasztalataink és meglátásaink alapján elmondható, hogy ma az emberek többségét még hidegen hagyja a elektromos autózás. ÉrthetÅ‘, hiszen áruk még lényegesen magasabb, hatótávolságuk pedig többnyire alacsonyabb a megszokott benzines és dÃzel autókéhoz képest. Emellett megszokást igényel a csak gördülési zajjal járó közlekedés és az azonnal rendelkezésre álló nyomaték, amely egyes modellek esetében nagyobb vezetési élményt nyújt, mint egy hasonló teljesÃtményű belsőégésű motorral szerelt autó.
Én nagy belsőégésű-párti vagyok, de sok rációt látok abban, hogy város között bizony az E-autóknak nagyobb szerep is juthatna. Én úgysem melóba jövet szeretem az autóm duruzsolását, fÅ‘leg, hogy duplán annyi üzemanyagot eszik. És melóba ingázni kisebb távon szerintem teljesen élvezthetÅ‘ alternatÃva lehet.
A cikkhez szolva pedig szerintem túl optimista Magyarországot ismerve,