BYD, Kia, Iveco és Maxus kishaszongépjárműveket tesztelt az Euro NCAP, ám ezúttal nem azt vizsgálták, melyik törik a "legbiztonságosabban".
(fotó: Euro NCAP Safer Trucks & Vans / YouTube)
Jelentősen kibővítette az elmúlt években a portfólióját az Euro NCAP, hiszen 2021 óta kishaszongépjárműveket is vizsgálnak, tavaly óta pedig nehéz tehergépkocsikat is. Ezúttal előbbiből vizsgázott egy újabb "csapat". Az Iveco Daily, a Maxus eDeliver 7 és 9 korábban már kapott értékelést, ám azóta a gyártók módosítottak rajtuk, így ismét elküldték a tesztpéldányokat a független szervezetnek. Mindhárom maximális, vagyis ötcsillagos értékelést kapott.
A most először vizsgált Kia PV5 Cargo nem meglepő módon ugyancsak kiváló minősítést szerzett, ahogyan a BYD E-Vali kishaszongépjárművet is 5 csillaggal jutalmazták a vizsgálóbizottság szakemberei.