Kisautó nagy élménnyel – Mazda2 teszt
Mazda2 G90 Hazumi teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Mazda2 legújabb generációját a benzines paletta középső, 90 lóerős változatában, a stílusos Hazumi felszereltséggel tettük próbára.
Formájával kicsinyített Mazda3, persze számos különböztető jeggyel
Arany középút. A Mazda, akárcsak az elmúlt évek során a többi modelljénél, itt is a Skyactiv technológiát alkalmazta. Mit is takar ez? Alapvetően két dolgot. Az egyik az, hogy a japánok nem vették fel a downsizing trendet, ami ma uralja az európai autópiacot. A másik pedig, hogy olyan nagy szilárdságú anyagokat használnak a karosszériánál, amellyel az autó súlya alacsony szinten marad, a biztonság ugyanakkora nem romlik. A Mazda2-ben benzinmotorok tekintetében kizárólag 1,5 literes, turbó nélküliek érhetők el, amelyek meglepően hatékonyak, már-már dízelesen alacsony fogyasztást produkálnak. Teljesítményben 75-115 lóerő közül választhatunk. A tesztautónk a középső, 90 lóerős változatot kapta meg, a Hazumi felszereltség szintén a paletta közepén található, amely már egészen prémium megjelenést és ellátmányt ad.
Első pillantásra a belsőt könnyű összekeverni a Mazda3-mal, ugyanis a kormány és a műszerfal teljesen megegyezik vele. Az üléspozíció kiváló, a váltó jól kézre esik és könnyen, pontosan kapcsolható
Jól elférünk benne? Elődjéhez képest 17,5 centivel hosszabb és 2 centivel magasabb az új Mazda2. A külső méretek mellett a belső is növekedett, helykínálat szempontjából leginkább a tengelytáv árulkodó, melyet 8 centivel nyújtottak meg. A vezetőülésben kényelmes az üléspozíció, jól személyre lehet szabni az ülést, látvány szempontjából pedig olyan, mintha a Mazda3-ban ülnénk, ugyanis a kormány és a mögötte lévő műszerblokk teljes egészében megegyezik vele. Hátul is kellő tér marad, 180 centiméteres magasságommal is jól elfértem magam mögött. A csomagtér is némileg nőtt, 250 literről 280 literre, amely továbbra is kisautós, ebben a kategóriában viszont ez a térfogat megfelelő.
A piros kárpit kizárólag a Hazumi felszereltséggel jár az autóhoz. Elsőre egy picit erősen hat, mint látvány, de idővel megszokható. A helykínálat mind elöl és hátul megfelelő
Élmény a javából. Aki szeret vezetni, az nagyon fogja szeretni a Mazda2-t is. A váltó rövid úton, pontosan jár, akárcsak a többi mai Mazdában. Már maga a váltás egy élmény. A kormány pontos, jó áttételezésű, gyerekjáték vele terelgetni az autót. A futóműve inkább sportos, mint komfortos, ugyanakkor rosszabb úton sem kényelmetlen vele autózni. A kanyarjellemzők pedig már-már hihetetlenek. Kívülről ránézve nem gondolná senki, hogy erre képes az egészen ballonos gumikon álló kis Mazda. Nagyobb tempóval megérkezve egy kanyarhoz nem kell félni, el kell fordítani a kormányt és ahova szeretnénk, oda fog menni. Annyira stabil és semleges a viselkedése, hogy alulkormányzottságra is alig hajlamos, úgy viselkedik, mintha sínen mennénk vele.
A központi 7 colos kijelző nem lehajtható, ugyanakkor érintőképernyős, amely csak álló helyzetben működik ezen a módon. Menet közben a kézifék melletti HMI vezérlővel kezelhetjük, amely külön dedikált gombokat is kapott
Jobb, mint a nagytesó. A kanyarjellemzők mellett több dologban is kiemelkedő. A fék egy teljesen más karakterisztikát kapott, mint a Mazda3. A 2-esben alig kell hozzáérni a pedálhoz és már lassulunk, határozott a nyomáspont, ezt követően pedig enyhén keményedik. Német prémiumautókban ez megszokott, a Mazda2-nél viszont nem ezt várnánk, nagy köszönet a mérnököknek, hogy ilyen féket alkottak meg ebbe a kisautóba. Extrák szempontjából pl. LED-es fényszórót nem tudunk rendelni a 3-asba, csupán Xenont, a 2-es ebben is többet nyújt, de az csak a Hazumi feletti Revolution szinttől kapjuk meg.
A manuális klímához vakon is könnyedén vezérelhető kezelőfelület jár
Kezdő vagy? Ez kell neked! Annyira kezes és könnyen vezethető a Mazda2, hogy azok, akik friss jogsival rendelkeznek vagy félnek egy kicsit a vezetéstől, nyugodt szívvel választhatják. Az ülésből jól kilátni, ennek köszönhetően kellően áttekinthető a karosszéria minden irányban. Fiataloknak első autónak is nagyszerű választás lehet a Mazda2. Bizonyára sokan úgy fogják érezni az első kilométerek után, hogy mindig is ezt vezették. Ez a jel utal arra, hogy jó választás a kocsi és hosszú távon is élmény lesz vele szelni a kilométereket.
A csomagtartó alapesetben 280 literes, amely 887 literre bővíthető. A hátsó ülések ledöntésével a kisautókban megszokott módon nem sík a padló
Nem csak vagány, jó is. A Mazda2-vel talán az eddigi legnagyobbat durranthatja itthon a márka
Megéri az árát? A Mazda2 3,78 millió forintról indul, igaz ez csak a 75 lóerős változat és nagyon alapszintű az ellátmánya. Tesztautónk 90 lóerővel és Hazumi felszereltséggel már tartalmaz minden olyan extrát, amire ma szükség lehet. A csomag része a teljesen piros ülés, ami nem feltétlenül tetszik majd mindenkinek. A G90 Hazumi 4,85 milliós árára sokan azt gondolják, hogy egy kisautóért sok. Igazuk lehet, ugyanakkor ez az ár ebben a kategóriában versenyképes. A többi kisautó, hasonló felszereltséggel is ilyen árban vagy e felett mozog. A Hazumi alatti szint az Attraction 4,58 milliótól érhető el, valószínűleg ez lesz az egyik legnépszerűbb hazánkban. Tesztfogyasztásunk főként városi és autópályás használat mellett 6,5 l/100 km-re adódott, 1-1 út során viszont sikerült 5 alatti részeredményt is elérni. Hogy mennyire jó választás a Mazda2, azt jól mutatja az a tény, hogy tavaly csupán videók és fotók alapján már 121 db példányt adtak el belőle idehaza. Aki a japán kisautó mellett dönt, jó eséllyel nem fogja megbánni és évekkel később is minden egyes alkalommal örömmel fogja majd vezetni.
A Skyactiv technikát képviselő 1.5-ös benzines szívómotor 90 lóerős, amely jól mozgatja az 1 tonnás autót. Fogyasztása 6,5 literre adódott, ráadásul városban és autópályán sikerült elérni
Igen ezt a 2-est is nagyon eltalálta a Mazda, nem mintha a többi modell rossz lenne. Ebben a csomagban egyedül a piros kárpit az ami szerintem sok, én az alatta lévő Attraction vagy a felette lévő Revolution felszereltséggel venném. Ritka az a tesztautó, amitől nehéz megválni visszaadáskor, ez olyan volt. Mentem volna még sokat vele.
Ez így nagyon vonzó kis csomag!
Jól hangzik! Az igazság az hogy arra számítottam hogy túl könnyű lesz.
Az úthibákat nem érezni a kormányon, megcsúszás pedig komolyabb kanyartempó mellett sem volt. Nagyon erőltetve egy idő után picit sodródott, ezt a gumi hangjából lehetett tudni. A kormány nagyon korrekt, kis tempónál könnyű tekerni, menet közben a tempó növekedésével folyamatosan keményedik, jó a visszajelzése minden tekintetben. Más mai kisautóban volt, hogy ez a visszajelzés nagyon nem volt meg. A kormány áttételezése is el van találva, azt javaslom, hogy próbálj ki egyet valamelyik kereskedésben, nem fogsz csalódni.
Miért voltak ilyenek is? Egyébként ez is érdekel. Viszont akkor tisztázom mit is akartam kérdezni először: arra vagyok kiváncsi hogy milyen a szervó? pillekönnyű, vagy lehet érezni hogy kanyarban hol a gumi tapadásának a határa? Teljesen szintetikus vagy van viszzajelzés a kormányon?
Szrok a kormányra, jó ez az autó és kész! A szemnek is kellemes.
Úthibákkal kapcsolatosan vagy inkább egy megcsúszás esetén érdekel a kormány visszajelzés?
Tamás!
Örömmel hallom hogy van ilyen autó ahol, jó a futómű, váltó, fék és öröm vezetni. Egy dolog fúrja az oldalam: mennyi visszajelzést ad a kormány arról hogy mi történik a kerekekkel?