Luxuslimuzin első kézből, nem tekert kilométerórával
Maybach 62 egymillió futott kilométerrel
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Elvetemült lenne az a liechtensteini üzletember aki több mint egymillió kilométert tett meg Mercedes S-osztály alapú Maybach 62-esével? Nem az, pedig útjai során nem a hátsó ülés kényelmét élvezte, és autójával 167 ezer liter szuperbenzint elégetett.
A tulajdonos és régi Maybachja, amit 10 év használat után egy BMW 760Li vált. Az sem ócskavas, de tulajdonképpen visszalépés
Josef Weikinger üzletember Liechtensteinből. Gyakorló gazdagként volt már dolga jó pár luxuslimuzinnal, de a Maybach 62-esét jobban szerette mindnél. Weikinger úr 2004-ben újonnan vásárolta autóját, körülbelül 140 millió forintnyi euróért kapott 6,17 méter tömény luxust. A kor csúcstechnikáját jelentette a Mercedes-Benz ma már nem működő luxusmárkája, ami a háború előtti brand újjáélesztéseként kínálta S-osztályos Mercedes alapú modelljeit.
Bal hátul van egy horpadás, de a Maybach 62 ekkora futás után sem tűnik három műszakos levedlett taxinak. A régi taximercik is megirigyelnék ezt a futást, pláne az ahhoz képest kevés kopást
Az egymillió kilométer nem vicc, ráadásul nem is mai állás, hanem már 2009-ben megfutotta a kétszínű fényezésű autó és gazdája. Az üzletember cége napelemekhez gyárt üveget, ezért keresztbe-kasul kell utaznia Európát. A 2,8 tonnás luxusautóban az utazás más dimenzióját élhetjük át, mint átlagautóinkban, még úgy is, hogy Weikinger úr legtöbbször nem hátul tespedt, hanem maga vezette a monstrumot.
Így azért nem lehetett olyan kellemetlen az az 1 millió kilométer tíz év alatt, ám Weikinger úr legtöbbször maga vezette a luxusbálnát
Ekkora futás mellett kellett is azért az autóra költeni. A benzinszámla is felér egy közép-afrikai ország éves GDP-jével; 167 ezer liter szuperbenzint égetett el az 550 lóerős, 5,5 literes V12-essel. 600 ezer kilométernél motort kellet cserélni ami nem rossz futás egy ekkora hőleadású, nagy teljesítményű modern benzinestől. Ahogy szokott lenni sokat futott autóknál, ez után megadta magát a váltó is, de kellet a futóműre is költeni, hogy az is rendben legyen és voltak persze elektronikai nyűgjei is. Az elégedett tulaj nem érti miért kaszálta el a Mercedes a márkát, szeretett autóját, de utód híján egy a Maybachhoz képest szerény, BMW 760Li-re cserélte. A sokat futott "luxusnál is luxusabb Mercedest" meg használja második tulajdonosa, aki azért valószínűleg nem taxis.