Maradt jövője a rali-világbajnokságnak?

A Subaru is kiszállt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Már csak két gyári csapat maradt a rali-világbajnokságon, ahonnan 24 óra alatt a Suzuki és a Subaru is kivonult.

A rali világát sokkolta a hír, hogy a Suzuki nem túl meglepő bejelentése után a Subaru is kiszáll a rali-világbajnokságról. A Subaru 18 éve, 1990-ben indult először a rali világbajnokságon, és azóta a márka neve egyet jelentett a raliversenyzéssel. Az anyacég, a Fuji Heavy Industry többször is kiállt a rali-világbajnokság mellett, és még hétfőn is olyan nyilatkozatok jelentek meg a nemzetközi sajtóban, hogy a csapat helyzete teljesen stabil, nincs ok az aggodalomra. Kedden azonban bejelentették távozásukat.
A Subaru kiszállása azért is érinti érzékenyen a rali-világbajnokságot, mert így mindössze két gyártó marad versenyben: a Citroën és a Ford. Utóbbi anyavállalata talán a leginkább érintett a gazdasági válságban, úgyhogy mindenki a Fordot várta következő áldozatnak.
A Ford mellett szól, hogy a gyári rali-vb-csapatot üzemeltető M-Sport vezetője, Malcolm Wilson már több pénzügyi válságon keresztülvitte a csapatot, 2005-ben például az előző évi költségcsökkentés után újabb 20%-kal vette vissza a csapat költségvetését.
A Citroën két éve, 2006-ban maradt távol a rali-világbajnokságtól – igaz, a Kronos privát csapattal így is bajnok lett –, miután annak költségvetését magasnak találta. Az FIA költségcsökkentési intézkedésének köszönhetően 2007-ben visszatért a vb-re, de az idén is felmerült, hogy esetleg a sokkal kisebb költségvetést igénylő Német Túraautó Bajnokságban folytatja a gyár.
2009-re a Citroën gyári csapata mellett egy B-csapatot is kívánt nevezni, míg a Ford gyári csapatán felül három, úgynevezett gyári kettes csapattal számolt. Ez összesen 12 autót jelentene, azonban kérdés, hogy a B-csapatok finanszírozását mennyire befolyásolja a gazdasági válság. További kérdés az is, hogy ha a megmaradt két gyártó közül még egy kiszáll a világbajnokságból, akkor a maradék egynek lesz-e érdeke tovább folytatni a versenyzést, és hogy az FIA milyen lépéssel próbálja életben tartani a vb-t?


Biztató jel a Subaru kiszállásával kapcsolatban, hogy a japán raliautókat felkészítő és üzemeltető Prodrive műhely vezetője, Dave Richards úgy nyilatkozott, hogy szeretné egyben tartani a csapatot és az elmúlt 18 év tapasztalatát felhasználva 2010-ben visszatérni a rali-vb-re.
Ahogy azt már korábban a hahu.hu-n megírtuk, az FIA 2010-től módosítja a rali-vb-n szereplő autók szabályát, és Szuper–2000-es autókra épülnek majd a WRC-k. Ezzel a költségeket kívánták csökkenteni, és a gazdasági válság előtt még a Fiat, a Renault és a Volkswagen is érdeklődött a rali-világbajnokság iránt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?