Michelisz volt a legjobb újonc

WTCC – Túraautó vb, Monza

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Élete legnehezebb hétvégéjén szerzett négy vb-pontot Michelisz Norbert és először volt a legjobb újonc.


Nehéz hétvége jutott Michelisz Norbertnek a túraautó világbajnokság idei harmadik helyszínén, amelyben voltak technikai problémái, egy féltengelytörés, az első versenyen kilökték, majd a szétfoszló autó miatt kiintették.
De nézzük a jó oldalát: az időmérőn a nyolcadik helyet szerezte meg, ami pályafutása legjobb rajtpozíciója volt, a második futamban pedig életében először nyert az újoncok között.
A marrakechi futam után tele voltunk bizakodással, hogy Michelisz majd megint jól agyonver mindenkit, legalább a szabadedzéseken, de ezúttal elmaradt a magyar tűzijáték. Michelisz autója valahogy nem volt formában, és amikor az első szabadedzés után nyolc tizeddel volt lemaradva az elsőtől, hát bizony mindenki szája lefelé görbült a Zengő Dension-csapatban. Ám a magyar fiúk nem adták fel, és már a következő edzésre sikerült javítani az autón, az időmérőre pedig egész jól gatyába rázták a dízel Seatot.

Michelisz az első körben a hatodik legjobb időt futotta, majd amikor már csak a legjobb tíz volt a pályán, a nyolcadikat. Igaz, az időmérőt, egy féltengelytörés miatt hamarabb kellett befejeznie, mint ahogyan szerette volna.

„Most nagyon azt éreztem, hogy akár a leggyorsabb seatos is lehettem volna, olyan formába lendült az autó”

– mesélte Michelisz a Zengő Dension-csapat honlapján. „A szintén Leonos Monteiro mögé csúnyán beszorultam. Épp a szélárnyékot vajazták egymás között a seatosok és helyet akartak cserélni, de én is ott voltam és Monteiro fölöslegesen sportszerűtlen magatartása, vagy éppen figyelmetlensége miatt, vagy hat-héttizedet vesztettem mögötte. Innen már nem volt tovább, csak a féltengelytörés. Vissza tudtam hozni az autót a boxba, de nem versenyképes állapotban. Ott már nem volt javítási lehetőség. Életem eddigi legnehezebb hétvégéje ez!”

Az első verseny rajtja jól sikerül Michelisznek, de az első sikánban nem fért el, és levágta a pályát, amivel feljött a negyedik helyre. Mérnöke jelezte, hogy Genét engedje el, amit Michelisz meg is tett, nehogy jogtalan előnyre tegyen szert a pályalevágással. De ettől függetlenül a magyar fiú jól belekerült a mezőny sűrejébe, ahonnan Alain Menu a sikán előtt lökte ki, mint egy biliárdgolyót.

A Seatról repült lökhárító, de kapott a kipufogó is. Ez után érkezett a hír, hogy nem volt elég Genét elengedni, a verseny felügyelői boxutca áthaladásos büntetésre ítélték. Michelisz mérnöke szerint jogtalanul, mert a telemetriai adatokból az derült ki, hogy nemhogy előnye, de hátránya származott a levágásból, azonban az ilyen büntetés ellen éppúgy nincs fellebbezés, mint fociban a sárga lap miatt.
Ha valaki azt gondolná, hogy a katasztrófát nem lehet tovább fokozni, akkor téved. Miután Michelisz autójáról folyamatosan foszlott le a karosszéria, meg minden, két körrel a vége előtt kiintették a versenyből, mert veszélyeztette a többieket. Ezt tetézte még egy defekt a boxutcába hajtás közben, majd egy lefittyedt első futómű, miután a boxban megemelték a Seatot. De legalább Menu első útja Micheliszhez vezetett és bocsánatot kért.
Hát ez van. Ez egy ilyen sport.

A második futamban a 17. helyről indult, ami a túraautó vb-n azt jelenti, hogy 16 olyan pilóta van előtted, aki az élete árán sem engedi, hogy megelőzd. Michelisz azonban nem kérdezett, és a nyolcadik helyre szárnyalt előre. Ezzel, négy ponttal gyarapította kollekcióját, de ami ennél is jobb hír, hogy a mezőny hat újonca közül, az idén először ő volt a legjobb, amiért a túraautó vb dobogójára is felállhatott. Sőt, még az interjúszobába is meghívták.
„Jobb helyezésre számítottam az első futamon, miután a csapat jó munkát végzett és tudtam, hogy az autóm versenyképes, de hát ilyen a verseny” – nyilatkozta Michelisz angolul. „A második versenyen az autó majdnem tökéletes volt, és élveztem, ahogy hátulról átvágom magamat a mezőnyön. Az ilyen versenyek nagyon sokat segítenek, és valószínűleg jobban is szeretjük őket, de nagyszerű lenne az élről rajtolni és elsőnek meglátni a kockás zászlót.”
Úgy legyen!
De nem csak Micheliszért rághattuk le a körmünket a monzai két futamon. Az első versenyt Robert Huff és Gabriele Tarquini uralták, akik az utolsó körig az élen álltak, amikor a két autó egyszerre kapott defektet. Gyakorlatilag a verseny utolsó kanyarjában előzte meg őket Andy Priaulx és Augusto Farfus, és arattak kettős BMW győzelmet.

A második verseny megint csak egy defekttel dőlt el. A dán Michel Nykjaer az első verseny utolsó körében is defektet kapott, amivel a nyolcadik helyre esett vissza, ez viszont a második futamban a pole-t jelentette neki. A második futamot egészen az utolsó körig vezette, miután a rajtnál őt megelőző Tarquinit korai rajt miatt boxutca áthaladásra büntették. Ám az utolsó körben megint defektet kapott, így a versenyt Yvan Muller nyerte.

A világbajnokságot Muller vezeti 100 ponttal Tarquini előtt, aki 76 egységet gyűjtött. Michelisz 14 pontjával a 12. helyen áll. Az újoncok bajnokságában Fredy Barth áll az élen 48 ponttal, akit Michelisz követ a második helyen 43-mal, a futamgyőzelemtől az utolsó körben eleső Michel Nykjaer a harmadik 41 egységgel.
A túraautó vb következő állomása Belgiumban, Zolderban lesz, június 18-20-a között. Tessék beírni a naptárba, és szurkolni Michelisznek!
Monza 1. verseny végeredménye:
  1. Andy Priaulx (GB) BMW 320si, 18:32,008
  2. Augusto Farfus (BR) BMW 320si, +0,248
  3. Robert Huff (GB) Chevrolet Cruz, +1,653
  4. Yvan Muller (F) Chevrolet Cruz, +1,820
  5. Tom Coronel (NL) Seat Leon TDI, +2,271
  6. Fredy Barth (CH) Seat Leon TDI, +2,308
  7. Gabriele Tarquini (I) Seat Leon TDI, +2,375
  8. Michel Nykjaer (DK) Seat Leon TDI, +2,726
  9. Tiago Monteiro (P) Seat Leon TDI, +3,243
  10. Mehdi Bennani (MAR) BMW 320si, +3,972


Monza 2. verseny végeredménye:
  1. Yvan Muller (F) Chevrolet,18:29,805
  2. Tom Coronel (NL) Seat Leon TDI, +0,512
  3. Robert Huff (GB) Chevrolet Cruz, +0,822
  4. Augusto Farfus (BR) BMW 320si, +1,001
  5. Andy Priaulx (GB) BMW 320si, +1,742
  6. Jordi Gené (E) Seat Leon TDI, +3,495
  7. Tiago Monteiro (P) Seat Leon TDI, +4,197
  8. MICHELISZ NORBERT (H) Seat Leon TDI, +4,580
  9. Alain Menu (CH) Chevrolet Cruz, +5,099
  10. Leonel Pernia (ARG) Chevrolet Cruz, +9,918


A világbajnokság állása:
  1. Muller 100
  2. Tarquini 76
  3. Huff 76
  4. Priaulx 74
  5. Coronel 57
  6. Farfus 47
  7. Monteiro 41
  8. Gené 36
  9. Menu 34
  10. Barth 32
  11. Nykjaer 14
  12. MICHELISZ 14


Az újoncbajnokság állása:
  1. Barth 48
  2. MICHELISZ 43
  3. Nykjaer 41
  4. Bennani 30
  5. O’Young 24
  6. Vaulkhard 24

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?