Mit tesz bő 300 ezer kilométer egy villanyautó akkumulátorával?

320 ezer kilométer után is vígan megy még egy Tesla Model S

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az amerikai Tesloop nevű vállalkozás Teslával ingázik Los Angeles és Las Vegas között. Autójuk tavaly július óta több mint 300 ezer kilométert tett meg.


Aki beszélgetett már hosszabban Tesla-tulajokkal, az bizony tudja, hogy a ma még a holnap technikáját hordózónak tűnő, akár önvezetésre is képes modellekkel bizony elő tudnak fordulni problémák. Akár olyanok is, amelyek miatt trélert küld a márka távfelügyelete. A legnagyobb kérdés mégis mindenki számára az, hogy meddig jó egy villanyautó akkumulátora. E kapcsán még nincs nagyon információ, de most valamennyi választ adhat az amerikai Tesloop nevű cég autója. Ők Los Angeles és Las Vegas között nyújtanak transzferszolgáltatást - Tesla Model S-sel. Remek üzleti modell, hiszen a lehető legalacsonyabb üzemköltséget találták meg, ráadásul egy akár hétüléses autóval.
Hirdetés

Tavaly júliusban forgalomba helyezett autójuk már 750 alkalommal tette meg a Los Angeles-Las Vegas távot, mérföldszámlálója alig több mint egy év alatt lépte túl a kétszázezres értéket, azaz már több mint 320 ezer kilométernél jár. Akkumulátorát ráadásul minden nap 100%-osra töltötték, hogy az út közbeni, szintén nem túlzottan akkubarát gyorstöltésnél 3 percet spóroljanak. A lítium-ion telep mindössze 6%-os kapacitásvesztést szenvedett el, ám a hatótávolság-kijelzője 200 ezer mérföld után megbolondult. Ennek oka az akkumulátor kémiai változása, amit csak egy közlejövőben kiadandó szoftver fog tudni kezelni. A Tesla viszont garanciában rögtön orvosolta a problémát, cserélte az akkumulátort. 30 ezer mérföld után egy vészüzemmód üzenet is megjelent a műszerfalon, pedig vezetés szempontjából állítólag nem érződött semmi különbség. A Tesla ezt követően az első hajtómotort cserélte.
A Tesloop nem rendelkezik semmiféle extra garanciával, csak a mindenkinek adott 8 éves gyári jótállással. A zömében autópályán, ráadásul sokszor önvezető üzemmódban használt autónál eddig csupán egy 12 V-os akkumulátort kellett vegyenek utólag 190 dollárért (~53 000 Ft), valamint gumiabroncsokat szükséges vásárolniuk 60 ezer kilométerenként, ez utóbbi összesen 700 ezer forintot tett eddig ki. Ennek ellenére a lehető legolcsóbb transzfer-autó a Model S, 320 ezer kilométer után még gyári fékbetétjeivel fut.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    én most nem arról beszéltem, hogy a városi szennyezés csökkenése jó vagy rossz. hanem arról, hogy azért a környezetbarátság és az elektromos szgk még elég távol állnak egymástól, jelen állapot szerint.

    az természetesen jót tenne a városok levegőjének, hogy ha csak hibrid,elektromos gépek járkálnának, ezt soha nem is cáfoltam…..de az atmoszférába ettől függetlenül még “elterül”….és arra meg még nincsennek is pontos számítások, hogy ha az összes autót , nagy% benzinest,összes dízelt, átkonvertáljuk elektróra, akkor mennyi villamos energiát is kellene termelni….sokkal több különlegesfém bányászás (még nagyobb rombolás) és mégtöbb mérgezőanyag termelés és még több co2 a levegőbe, mert a rengeteg elektrót zéró esély van megújuló erőművekkel táplálni…..kézenfekvő lehetne a nukleár, de tudjuk jól, hogy ha ott baj van, akkor az qrva nagy gáz…sok sok erőműből meg a nagyszámok alapján ugye.

    nekem az elektrolit sokkal szimpatikusabb….vagy kisebb (1.2-1.6) benzines motor egy 10-20kw-s akksival, amíg nem találjuk meg a tökéletes alternatívát.

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    Igen ez így van. Az is egy beszédes jel, hogy a formula E-be is egyre több gyártó csatlakozik. Most jelentkezett ha jól tudom a VW és a Mercedes is, hogy csatlakozna, de lehet már csatlakozott is. Biztosan jó lesz idővel, főleg ha a villamos energiát is sikerül környezetbarát módon előállítani. Viszont ha mindenki áttér akkor felköthetik a gatyájukat mert amennyi erőmű most van az semmire nem lesz elég.

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    Én itt nem is az adott cégek moráljáról beszéltem (Amúgy teljesen igazad van a működésükkel kapcsolatban!). Hanem arról, hogy korábban azért le tettek valamit az asztalra! (Természetesen ez senkit nem ment fel az etikátlan működés alól.
    Viszont hadd kérdezzem meg, hogy mondjuk az Audinak, BMW-nek, Mercedesnek kik a célközönségeik? Ők nincsenek “megvezetve”?

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    Ezt mondom én is. A Tesla sem találta fel a spanyol viaszt, csupán a meglévő technikai megoldásokat összegereblyézte, némileg a saját ízlése szerint megfűszerezte azt (felhasználó baráttá, azaz fogyaszthatóvá tette) és piacra dobta az első autóit, sikeresen. A Tesla (mint első fecske) kellet ahhoz is, hogy valami változás meginduljon az autó iparban, szerintem.

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    Ezzel egyet is értek. A Tesla nem találta fel a spanyol viaszt, csupán a meglévő technikai megoldásokat összegereblyézte, egy kicsit a saját ízlése szerint megfűszerezte és piacra dobta az első autóit, sikeresen. A Tesla (mint első fecske) kellet ahhoz, hogy valami változás meginduljon az autó iparban.
    Azért azt is látni kell, hogy a villanyautók fejlesztésére igazán az elmúlt kb. 15 éve feküdtek rá igazán. Előtte is voltak próbálkozások, viszont igazából szándék nem volt mögötte (olcsó olajárak, céges lobbi…stb.), szerintem.
    Mivel jelenleg egyre többen fel és be ismerik, hogy igenis óriási szükség és igény van alternatív meghajtású járművekre, ezért egyre többen, egyre több energiát, és pénzt fektetnek ezeknek a megoldásoknak a fejlesztésébe, melynek köszönhetően, az adott technológiákat fejlődni, (sőt új technológiákat is fejleszthetnek ki) a hatékonyság, pedig javulni fog (termék minőségének, teljesítményének, előállításának…a hatékonysága).

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    Iphone offtopichoz. Azért az oprendszert leszámítva semmi extrát nem tudott az a telefon amikor megjelent. Egy jó brand volt már előtte is, az ipoddal megalapozták. Mint termék egyébként jól megtervezett és kitalált volt, de újdonságot nem nagyon hozott. Egyszerűen összeszedtek minden akkori technológiát és összegyúrtak egy gondosan átgondolt telefont. Emlékszem az elsők még 3G-t sem tudtak amikor mindenki másnak már volt ilyen készüléke.

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    offtopic.
    Azert az hozzatartozik a kis iphone sztorihoz hogy miután az Európai Bizottság 13 milliárd euróra büntette az amerikai Apple céget, (elfelejtett adozni) egy amerikai bíróság 14 milliárd dollárra büntette Deutsche Bankot.
    Valahogy nem tudnak vesziteni. Profitot.
    Csillogo szemu tocsogo nyaltocsaban allo megvezetett ugyfelek a celkozonsege a Taslanak meg az iPphonenak is.
    Persze ezeket nem erdeklik holmi aprosagok…

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    Szerintem az veszi meg akinek telik rá. Akiknek Merci S osztályra, BMW 7-re…stb telik. A Tesláná jelenleg ők a célcsoport. Azt is aláírom, hogy a Tesla vásárlók között nagyobb a technológia iránt érdeklődők aránya. Szerintem ezzel semmi gond nincs. Azt se felejtsük azért el, hogy egy kiváló termékről van szó.
    Azért azt ismerjük el, hogy sokat köszönhetünk az iphonnak azért, hogy a mobiltechnológia jelenleg ott tart, ahol. Az almás telefon nélkül nem hinném, hogy a többi gyártó okostelefonja ma olyanok lennének, mint amilyenek. Mára már valóban egy túlárazott luxus cucc az iphone, igazából semmi érezhetővel nem tud többet mint mondjuk egy 150 ezres teló.
    A Teslának amúgy már úton van az “olcsóbb” autója, tehát nem egy réteg terméket gyártó cégről van szó.
    Iphone-t egyébként nem csak a sznobok vesznek. Megveszi a csóró is hitelre…

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    Gyorsan gugliztam egyet, és 33%-os hatásfokot találtam a tisztán szénerőművekre. Ebből még le lehet vonni az elektromos hajtás veszteségeit. Persze megint szélsőséges, mert nem csak szénerőművel állítanak elő elektromos áramot, de 30-35%-ot egy kommersz belsőégésű motor is tud. Ezért írtam korábban, hogy marha jó lenne látni egy valóban tiszta kimutatást az egészről (ilyet persze sosem fogunk látni) amit egyik fél sem ferdít el, hogy mi lehet a valóság, mert közel sem biztos, hogy az annyira zöldnek beharangozott elektromos hajtás annyira zöld. Biztosan vannak olyan országok ahol ez teljesül, de ahol nagy tömegek vannak és nagymértékű a környezetszennyezés és értelme lenne a dolognak, ott közel sem biztos ha most átállnának elektromos közlekedésre az annyival környezetbarátabb lenne.

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    Talán az az elektromos hajtás előnye amit mások is írtak, hogy nem a városokban keletkezik ez a légszennyezés. De attól még keletkezik valahol.

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    Kb. 305 km-t tesznek meg 95 liter benzinnel ~31 liter/100km. Hatásfokuk tényleg veri a gyakorlatban az összes sima belsőégésű motorral hajtottakat, de mondjuk annyi pénzből lehet is.

    “összekevered a hatásfokot a környezetvédelemmel”
    Az egész Eu autóipar ezt teszi! 🙂

    Különben nem lennének dízel személyautók.

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    Arról van szó, hogy hogyan nyered ki egységnyi szénhidrogénből a legtöbb energiát, és ha nem megújuló energiával állítják elő, ahogy azt mondjuk teszik Kínában akkor messze elmarad az elektromos autó egy belsőégésű motortól. Igaz, szélsőséges példák, stbstb de attól, hogy elektromos közel sem azt jelenti, hogy az a legjobban környezetkímélő. Ezt szerettem volna szemléltetni, de látom megint a részleteken rugózunk. Ott van a Prius, annak is ha jól tudom 40% fölötti hatásfoka van remélem ez megfelel mint példa…….

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    50%.os termikus hatásfoka van annak a motornak. Egy szénerőműnek nincs annyi, és ahhoz hozzájön még az autó elektromos vesztesége mert attól, hogy elektromos egy autó az nem azt jelenti, hogy 100% a hatásfoka. A hatásfok egyenesen arányos a kibocsátott CO2-dal.

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    Az f1-es motornak ahhoz talán 100 tonnás kamiont kellene mozgatni hogy kijöjjön a többihez képest a hatékonysága.
    Így csak egy túlmotorizált benzinmotor villanyhajtással megtámogatva ami pár kör versenyt bír ki.

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    Te szerintem összekevered a hatásfokot a környezetvédelemmel a merci f1 motor esetében.
    100-on eszik vagy 50 litert vagy nem tudom most mennyi a szabályban rögzített, akárhogy nézzük 50 liter ég el ha csak azt nézem hány liter levegőt zabált meg már nevetségessé válik.

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    “Akkumulátorát ráadásul minden nap 100%-osra töltötték, hogy az út közbeni, szintén nem túlzottan akkubarát gyorstöltésnél 3 percet spóroljanak.”
    Pont, hogy gyorstöltőztek. Több, mint 430 km a táv, kellett is a gyorstöltés.

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    A környezetvédelem szempontjából jó lenne egy végre valós adatot látni, hogy mekkora biológiai lenyomata van az egésznek, mert ilyet én még nem láttam sehol sem, de szerintem nem is fogunk látni soha. Én ha tippelni kellene akkor a legjobban környezetkímélő hajtásnak most a Mercedes F1-es motorját mondanám a világon, ha mindent néz az ember. És a Prius is szerintem igen elöl lehet a listán, ha mindent nézünk. Főleg akkor lenne még jobb ha esetleg valamilyen megújuló energiahordozót használnának. De ez csak az én személyes véleményem. Az a baj, hogy ezeket az elektromos autós kimutatásokat mindenki csak olyan országokban csinálja ahol iszonyatosan nagy a környezetbarát módon megtermelt villanos energia, de a nagy környezetszennyező országoknál senki sem nézi meg. Ott van India vagy Kína, ahol nagy tömegek vannak, sok autó, és pl iszonyat sok lignites szénerőmű. Lehet a norvégok baromi környezetvédők lesznek, de cseszhetik az egészet, ha a föld többi részén meg ontják a co2-ot a levegőbe. Nemrég hallottam az egyik F1-es szabadedzés alatt amikor szó volt az elektromos F1-ről, hogy a versenypályák mellett diesel generátor erdővel állítják elő a villamos energiát a zöldnek kikiáltott elektromos F1-hez………. Szóval kicsit valahol álszent dolog ez még, na.

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    Nyilván sokat fejlődtek, de a villanymotorok azért nem 10-15 éves dolgok, ugyanúgy az életünk része legalább 100 éve mint a belsőégésűek. És a villanyautózást sosem a motorok korlátozták hanem az akkumulátorok. 100 éve is voltak már elektromos autók és semmivel nem voltak elmaradottabbak technikai szempontból az akkumulátorokat leszámítva mint a benzines társaik. Csak egyszerűen az akkuk miatt nem terjedt el és nem tudta felvenni a versenyt. Most, hogy vannak viszonylag nagy kapacitású akksik így elkezdtek erre is nézelődni a gyártók. Az akksikat leszámítva a hajtás többi részében kb annyi feljődési potenciál lehet mint egy belsőégésű motorban, a villanymotorokban is már pontosan ugyanúgy kitaláltak már mindent amit lehetett. A villanymozdonyokban teljesen ugyanilyen hajtást használnak évtizedek óta mint amit most a teslánál mindenki csodál, csak ott nem kell az akkumulátorokkal bajlódni.

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    Szerintem hibás gondolat a Teslát az iponhoz hasonlítani. Egy Tesla áráért milyen jobb alternatívát tudnál vásárolni (Ugyan abban a kategóriában, tágas nagy autó, prémium kategória, tiszta működés, nagy ható táv, elképesztő teljesítmény…stb)?

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    Ahhoz képest, hogy kb. 10-15 éve feküdt rá néhány gyártó az elektromos autók fejlesztésére, jelenleg elég jó eredményeket tudnak felmutatni a kb. 100 éves belsőégésű járművekhez képest. Gondoljunk bele, hol fognak tartani újabb 10-15 év múlva?! Szerintem egy Teslát már lehet a világ nyugati felén teljes értékű autóként használni. Ja, és ne feledjük! Korábban a hagyományos autók is a gazdagok kiváltságai voltak!

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    Hadd kérdezzem meg, ha ennyire nem látsz fantáziát, az évről évre folyamatosan fejlődő elektromos autókban, akkor szerinted, mi lesz a hagyományos, belső égésű autók alternatívája?
    Szerinted mi a jobb? Egy zsúfolt városban szívni a több száz/ezer autó által kiadott kipufogógázt egész nap, vagy inkább, veszélyes anyagokat tartalmazó akkumulátorokat ellenőrzött körülmények között kezelni.
    Az áram előállításáról, pedig annyit. hogy jelenleg a fosszilis hordozók által termelt energia aránya még fajsúlyosabb, de középtávon ez is változni fog.
    Szerinted mi a jobb zsúfolt városokban elégetni az üzemanyagot, vagy inkább lakóövezeten kívül pl. erőművekben?

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    Nem tartom kizártnak, hogy ezt a Tesloop nevű céget igen szoros szálak fűzik a gyártóhoz, amit pontosan a márka népszerűsítéséért hoztak létre. Abból élnek, hogy Telsakkal fuvaroznak embereket. (Vannak szép marketing fotók is, marha jól lehet pl az Apple notebook-ot nyomkodni benne utazás közben……..Nagyon menő ám!)

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    A cikkben az szerepel, hogy nem gyorstoltoztek a Teslat, hogy ezzel is idot nyerjenek. A Nissant ossze-vissza tolthettek, kulcsos/tesztauto volt meg a sorozat leges-legelejerol, valoszinuleg az akkumulator-toltesvezerlo szoftvereben is van elteres. Ha optimalisan toltottek folyamatosan, siman elkepzelheto, hogy ezerbol egy auto tudja az itt leirtakat. Ezt hivjak marketingnek, keresni egy megerosito peldat, azt kell mutogatni, nem? 🙂

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    csak meg kell nézni “Tesloop”, szívük szerint 1%-ot hazudtak volna…dehát ugye az akksit gyorsan kicserélték ! nehogy akkor le ellenőrizze nem lefizetett ember is….bár amcsiban, ha jól tudom nincs korrupt ember vagy ilyesmi ugye, meg midenki a színtiszta igazat mondja, ez a jó amcsiban….:D 6% 300k alatt gyorstöltőzve…..nehogy véletlen majd jöjjön az első nem lefizetett tulaj meg a 30-40%-os kapacitás csökkenés, 200k után.
    de akkor sincs baj ! hisz a csupazöld elektromosautó folyamatok után a mérgező akksit vérpockok hasznosítják újra 100%-os rátával, így hálistennek az újrahasznosítás is ultrazölden megoldott.

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    milyen nagy szerencse, hogy akku készítéskor nem keletkeznek mérges gőzök,gázok folyadékok micsoda szerencse. na meg az még micsoda szerencse, hogy hál istennek a konektorból dőlő elektronikus nedű, 100%-osan megújulóból van kifacsarva, azokat a megújuló energiateremtőket meg zöld manócskák fonják össze lapulevélből meg liánból ! hát mekkora szerencse már, hogy 1 büdös büfivel és környezet szennyezéssel sem jár ez a nagy elektromosságosság ! óriási szerencse !!!!! OH WAIT….

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    “Manapság, 40 ezer kilométeres futásteljesítmény mellett, teljesen feltöltött akkumulátorral 120 kilométert mutatott a kijelző, amikor átvettem az autót. Két pálcika hiányzik az akkumulátor állapotát jelző oszlopból, ami az akkumulátor legalább 20 százalékos kapacitáscsökkenését jelenti.”

    Nissan Leaf használt teszt, egy héttel ezelőttről. Vagy ekkora a különbség (a Leaf 4,5 éves volt a teszteléskor) és ilyen gyorsan fejlődik az akkutechnológia vagy valaki hazudik. Gyorstöltés mindkettőnél volt bőven, úgyhogy az nem befolyásolhatja ennyire a különbséget.

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    Egy valami kimaradt a költségekből: a vételár 🙂 Mennyi 25- 30 MFt??? Szerintem olcsóbb ha menetrend szerinti tömegközlekedéssel mentek volna a cég emberei. :-).
    Úgy hat itt minden hozzászóló majdnem, mintha egy letűnt elfeledett kor gőzgépeit—akarom mondani benzin-gázolaj pöfögő büdös környezetet romboló gépeit akarná védeni a jövő megállíthatatlanul felénk (is) robogó elektromos gépeitől. Pedig nem lehet. Most még a felső 10 ezer használja ezeket, de 10-15 év múlva már a cégek fele ezt fogja amortizálni.

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    Ez biztos? -6%/300.000km = -100%/5.000.000km ? Tehát mire végleg leáll elmegy kb. a Szíriuszig ‘szinte’?! (Ok, a fénynek csak 16 sec. az 5millió…)

    “Trust me I am an engineer” 🙂

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    Számold össze hány darabból áll egy belőégésű motor, aminél nem ritka az 500ezres futásteljesítmény és egy villanymotor. Ebben még kefe sincs, mert asszinkron motor. Ahhoz képest egyáltalán nem nagy dolog a 300ezer. Az a helyzet, hogy látom, hogy ez a jövő, de konkréten nem ez. Ez szerintem jelen állapotban nem más mint a gazdagok iphoneja. Elég sok kompromisszumot kell még kötnie annak aki úgy akarja használni mint egy hagyományos autót.

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    Nem hinném hogy egy villanymotor annyiba kerülne pláne beszerzési áron mint egy robbanómotor.
    Ha értelmezed az írást ment tovább az a villanymotor, pont úgy ahogy egy robbanómotor is ha egy érzékelő hibát jelez,
    azt persze nem tudjuk hogy mi volt a konkrét hiba, de kétlem ha menetzárlatos lenne ment volna még egy métert is.
    Tudod mi van túlmisztifikálva szerintem, pont egy robbanómotor. Túl van tolva.
    Te lehet hogy nem akarod belátni hogy ez a jövő ami már itt van.
    Én is cseréltem már keféket villanymotorba önindítóba és generátorba is meg fesszabályzót is. Csapágyat még sosem kellett.

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    A brüsszeli reptérre jártam rendszeresen hasonló üzemmódban üzemeltetett reptéri transzfer járatokkal. Azok Renault Laguna GT-k voltak, rendszeresen volt szerencsém 500-700.000 km-t futott példányokhoz, melyek olyan állapotban voltak mint más 1-2 éves szalonautók. Autópályán 110-es sebességre állított tempomatos üzemmód nem igazán megterhelő az autóknak…

    Ettől függetlenül jó látni, hogy 300ezer km alatt még nem mennek tönkre a Teslák 🙂

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    A brüsszeli reptérre jártam rendszeresen hasonló üzemmódban üzemeltetett reptéri transzfer járatokkal. Azok Renault Laguna GT-k voltak, rendszeresen volt szerencsém 500-700.000 km-t futott példányokhoz, melyek olyan állapotban voltak mint más 1-2 éves szalonautók. Autópályán 110-es sebességre állított tempomatos üzemmód nem igazán megterhelő az autóknak…

    Ettől függetlenül jó látni, hogy 300ezer km alatt még nem mennek tönkre a Teslák 🙂

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    Remélem ellátogat ide a “2 év után kukába kell dobni az akksit, mert a telefonomnál is így volt”, meg a “de a notebookomnak is LI-ION akksija van és 3 év után szar, tehát minden LIi-ION-os autóban cserélni kell az akksit”-t mantrázó emberek.
    A tönkrement egységek értékes lehetnek a Teslának, mert abból tanulhatnak (mivel ennél a típusnál tényleg óriási a futásteljesítmény). Úttörő technológia bevezetésekor szoktak ilyet csinálni.

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    Azért furcsa az egész, mert ezek a motorok egy belsőégésűhöz viszonyítva alapvetően elég egyszerű szerkezetek. De még a villanymotorok közt is a legegyszerűbb, legigénytelenebb fajták. Persze nem úgy kell elképzelni mint a házi fűnyíróra barkácsolt mosógép motort, de ugyanolyan asszinkron motorok ezek is. Állórész, forgórész, két csapágy.

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    De egy villanymotort ha cserélni kell ott szerintem nem csak egy kis sw-es hiba volt a vezérlésben vagy egy szenzor hiba. Nagy eséllyel valami komolyabb gondról lehetett szó. Azért ezeket garanciában ész nélkül cserélgetni nekik sem jó üzlet. Minden egyes ilyen akcióval a saját profitjukat csökkentik ami egyébként sem túl sok.

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    Mellesleg nem tudom, hogy egy ilyen speciális akkumulátoron lehet-e egyáltalán javítani bármit is. Vagy mondjuk egy menetárlatos motoron. Persze biztosan lehet tekercselni valahogy, és majd neki is állnak idővel, de jelenleg ez biztosan drágább mint fogni egy újat és belerakni. Pontosan ezért is cserélik inkább. De ezt el lehetne mondani bármelyik autógyártóról, nem hinném, hogy garanciaidőn belül ha csapágyas lesz mondjuk egy motor akkor elkezdik javítgatni, ott is pontosan ugyanúgy cserélni fogják nagy eséllyel.

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    Nem kenyerem védeni a Teslát, csak független, korrekt tájékoztatást kívánok adni. A motor nem adta meg magát, az autó hibátlanul szolgált, csak vészüzemmódot jelzett, a Tesla pedig az első motor cseréjével orvosolta ezt a problémát.

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    A motor is megadta magát. Mellesleg egy ilyen autónál felhozni a fékbetét kopást egy hagyományos autóval szemben nem túl reprezentatív dolog, mert a fékezés nagyrészt nem az üzemi fékekkel történik, hanem a villanymotorok generátoros üzemével. Szóval szerintem ez sem egy olyan nagy dolog.

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    A Tesla sajátossága, hogy nem javít, csak cserél. Minden autónál előfordulhat hiba, a Teslánál is szokott. Mint írtuk, egyik hiba sem okozott valós problémát, az akkut a hibás hatótáv-kijelzés miatt cserélték. Orvosolni fogják a problémát szoftveresen is.

  • 2017.10.28. at 01:23
    Permalink

    Végül is semmi gond nem volt vele, még a fékbetétek is az eredetiek, csak a motort és az akkumulátorokat cserélték, ami lényegében a fél hajtáslánc…… Szóval kb ennyit bírt az autó.

Vélemény, hozzászólás?