Nincs több időhúzás, hivatalosan is itt az új Toyota Supra!

Nem hergelnek tovább, bemutatkozott az új Toyota Supra!

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Soha véget nem érő hergelésnek tűnt az, amit a Toyota művelt az új Supra kapcsán. A BMW-vel közösen fejlesztett modellt viszont nem rejtegetik tovább, megtörtént a bemutató.


Nincs többé kellemetlen mellébeszélés, vagy életlen, kétes eredetű kémfotó, ez már a hivatalosan is bemutatott, ötödik generációs Toyota Supra. 17 év után újra felkerül a Supra név a Toyota palettájára, méghozzá nem egy elbaltázott SUV farán feszítve, hanem egy vérbeli, az elődöket méltón megidéző sportautón. A Toyota viszont nem csak a negyedik generációs Suprát említi az új modell kapcsán, visszanyúlnak egészen a klasszikus 2000GT-ig, ugyanis most hasonló fellángolás indult el a Toyota sportrészlegénél. Az új modell bemutatóját a Detroiti Autószalonon tartották, alig néhány órával ezelőtt, mégpedig azért, mert az új Supra lesz a Gazoo Racing első globálisan elérhető modellje.
Az új Supra külsőre messze nem meglepő, nem csak a kémfotók, de az FT-1 tanulmányautók miatt, amit először 2014-ben láthattunk. Valamelyest puhult a dizájn, de temérdek megoldást sorozatgyártásban is sikerült megalkotniuk, így a formula autókat idéző orr-nyúlvány és a temérdek, versenyautókra hajazó légbeömlő és kilépőnyílás is helyet kapott rajta. Szellemi elődjével is vannak közös vonásai, igyekeztek megtartani az első fényszórók klasszikusnak mondható vonalát, valamint a hátsó tengely feletti domborulatok is könnyedén megidézik a negyedik generációs Suprát. Hátul tisztességes kacsafarok kapott helyet utólagos légterelő helyett, az új Supra tengelytávolsága 2468 milliméter, teljes hossza pedig 4381 milliméter, súlyelosztása tengelyenként 50-50%-os.
Hirdetés

Egy percig sem volt titok, hogy az új Supra a BMW-vel közösen készül, padlólemeze és hathengeres turbós motorja is megegyezik a BMW Z4-gyel. Éppen ezért joggal számíthattunk 380 lóerő körüli teljesítményre, ám a Suprában "csak" 340 lóerővel érkezik a BMW-nél M40i-ként található motor. Egyelőre nem részletezték, hogy lesz-e erősebb kivitel, de a 340 lóerő és 500 Nm nyomaték egyelőre nem minden, amire ez a motor képes. A sorhatos mögé mindenképp a ZF nyolcfokozatú automata váltója kerül, gyorsulása 4,1 másodperc 100 km/h-ra, végsebessége pedig 250 km/h-ban korlátozott elektronikusan.
Bár a padlólemez a BMW fejlesztése, a teljes felépítmény és a futómű nagy része is a Toyota saját fejlesztése. Az ötlengőkaros multilink hátsó felfüggesztés mellett elöl is dupla lengőkaros rendszer dolgozik, a csillapításról pedig alapáron adaptív lengéscsillapítók gondoskodnak. Precíz kormányzást és különlegesen merev karosszériát ígérnek, azt mondják, szilárdabbra sikerült, mint a Lexus LFA sportkocsi. 19 colos könnyűfém felnijeire Michelin Pilot Super Sport abroncsokat kap a versenypályán is jó tapadás elérése érdekében. Az utastérben letisztultabb dizájnnal találkozhatunk, az elődhöz képest hiányzik a vezető felé fordított műszerfal. A dizájn egyedi, a kapcsolók és az ikonok viszont elárulják, hogy a BMW-től származnak, ami nem feltétlenül negatív, így az elrendezés logikus és a kapcsolók formája is igényesebb mint bármelyik Toyotában. A fedélzeti rendszert is átdolgozta a Toyota, de szintén a BMW iDrive-ja bújik meg alatta, ami így a legmodernebb multimédiás rendszerű Toyotává varázsolja a Suprát, az iDrive kezelőszervét is megkapta.
Az új Supra piaci bevezetése hamarosan meg is kezdődik Európában, az első példányokat pedig nyár végén már át is vehetik a tulajdonosok. Az első évben 900 autó kerül forgalomba Európában, ezek tulajdonosai különleges bánásmódban fognak részesülni, egyedi kiegészítőket, programmeghívókat kapnak majd az autó mellé. Két felszereltségi szinten kerül piacra; Active és Premium, utóbbira épül az 1500 példányban elérhető Launch Edition, vagyis a bevezető akció kereteiben elérhető egyedi felszereltségű modell. Kevés megfizethető extrával érkezik, vagyis a legtöbb fontos felszereltség alapáron érkezik, mint az aktív differenciálmű és az adaptív futómű, de kétzónás klíma, távolságtartós tempomat és Alcantara borítású ülések is lesznek benne. A Premium szinten fekete bőrüléseket, 12 hangszórós JBL hifit és head-up displayt kap, vezetéstámogató rendszerekből pedig a legmodernebbek lesznek elérhetők hozzá. A Supra árait egyelőre csak körvonalazva tudjuk, amerikai indulóára 49 990 dollár adók és szállítási költségek nélkül, ez nagyjából annyi, mint Magyarországon a belépő szintű BMW Z4, ami az M40i, viszont 20 millió fölött startol hazánkban, a Supra árlistáján sem szabad ennél kevesebbre számítanunk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.01.14. at 21:25
    Permalink

    Legalább a motorja lenne Toyota… de így…?

    Melyik Toyota rajongó venne BMW-t Toyota logóval? Melyik BMW rajongó venne olyan BMW-t, amire Toyota van írva?

  • 2019.01.14. at 23:33
    Permalink

    A világ szégyene amit a Toyota művel.
    Az egyik leghíresebb autójuk feltámasztásához a lényeg a BMW-től jön. Szánalom!
    Ezek egyre hülyébbek ott a Toyotánál. 🙁

    • 2019.01.15. at 05:48
      Permalink

      Nem hülyék, aki hajlandó sokat fizetni egyedi japán teljesítményorientált autókért, annak a Lexus való. A saját emblémájukkal nem tudnak tömegeket meggyőzni arról, hogy kezdjenek irracionális költekezésbe felszereltségi szintek kiegészítők meg küyük terén. Márpedig ezeken lehet nagyot kaszálni, de egy Toyotától – még ha sportautó is – mindenki jó ár/érték arányt vár el. A Fiat is megcsinálta ugyanezt a 124 Spiderrel még sem dőlt össze a világ. Ha olcsóbb lett volna sajátot fejleszteni, akkor azt csinálták volna.

      • 2019.01.15. at 07:16
        Permalink

        A Fiat nem jó példa, annak nincs olyan rajongótábora, mint ennek a két márkának. Aki Toyotát vesz, többnyire mindazt utálja, amit a BMW képvisel. És fordítva.

        • 2019.01.15. at 07:50
          Permalink

          Toyotát általában az vesz aki letojja hogy mit vesz, ez nagyjából igaz a VW-re is.

          Nincs ott semmi utálat más felé, csak nem érdeklik az autók, és arra azt mondták hogy nem lesz vele baj.

          Kár túl miszitifikálni, volt a márkának talán 4-5 éve amit a IV-es Supra volt hivatott demonstrálni, sem előtte sem utána nem hozta azt amit “a Suprának” (ami mellesleg egy 40 éves modellsorozat 1db 8 évig tartó darabjának) tulajdonítanak .

          • 2019.01.15. at 10:44
            Permalink

            zöld
            Tudom, hogy te zsigerből utálod a Toyotát, mert általában sokkal tartósabb és megbízhatóbb autókat csinálnak a legtöbb gyártónál, de az elvakultságodat félre kéne tenned.
            A márkának voltak nagyon híres sport modelljei és komoly sport eredményei és nem csak a Suprát lehet kiemelni és azt a pár évet.
            Nem fogom ecsetelni a típusok és eredmények sorát, mert az megalázó lehetne egy hozzád hasonló autós blogot vezető és ebben a témában témában állítólag felettébb tájékozott embernek.

          • 2019.01.15. at 11:06
            Permalink

            Vicces hogy felhozod mert épp tegnapelőtt jártam egy ilyen kiállításon Holandiában. És valóban, a Ferrarik, Porschék és Lambók között a díszvedég a Lancia volt. http://egzostive.com/interclassic-maastricht-2019/

            Vannak szubultúrák amelyek túlléptek a Playstationön, és ott a Lanciának igen erős renoméja van, persze nem a mostaniaknak.

            Mivel a 112 éves múltú márkára nem pont az volt jellemző amit most látsz tőlük “kínálatban”.

            Tudod márkák változnak és egy két évtized alatt nem fogod felismerni egykoti kedvencedet. Én ezt megjártam sok márkával de talán mert én még nem a Playstation előtt várom hogy elérjem a jogsi korhatárát.

            A Lancia készítette az első önhordó karosszériás autót, az első mai modern Grandtourismót (Arelia, 1951), aminek kulcseleme a világ első sorozatgyártású V6-osa. Nagy presztizsű gyár volt, az olasz birodalom hivatalos luxusautómárkája, kb akkor amikor a Toyota kb bekapcsolódott az autógyártásba, a Chrysler egy sikeres modelljének lekoppintásával (na jó “visszafejtésével”).

            A Lancia versenyautói xarrá verték a mezőnyt pár sportban, a Scuderia Ferrari az 50-es években a Lancia partnercsapataként indult (a Lancia gyári csapat kivonulásával) és Fangio 56-ban egy Ferrari-Lanciával nyert címet. A Lancia a Rallye-sport egyik legsikeresebb márkája (kb annyi bajnoki címe van mint az össszes japán gyártónak (Toyota+Mitsubishi+Subaru) együtt).

            Nos igen, egyes körökben ez közismert, talán azért is van, hogy a néhány millió eurós flottát felvonultató Interclassicsen a díszstand a Lanciáé, és senki sem bohóckodik bohócautókkal (a rend kedvéért, egy Lancruiser FJ volt kint).

        • 2019.01.15. at 19:05
          Permalink

          Hát van egy olyan érzésem, hogy a világ terroristái és targonca kezelői között nagyobb rajongótábora van a Toyotának, mint sportautós berkekben. Nem akarok egy Toyota őrültet sem megbántani, de a japánok – például a németekkel ellentétben – nem úgy gondolnak az autógyártásra, mint valami nemzeti kincs, amit ajnározni kell és világra szóló nimbuszt kell építeni a prémium szegmens révén. Nekik ez sima gépgyártás – a vezető menedzserek teljesen érzelemmentesen tudnak viszonyulni ahhoz, hogy sportautót fejlesszenek vagy mondjuk az új Priusba öljék a pénzt. Ha túl kockázatos ahhoz képest, mint amekkora haszonnal kecsegtet akkor nem csinálják. Ezért fejezte le a Mitsubishi és a Subaru is a házon belüli teljesítmény részleget. Egy Mercinél vagy BMW-nél ilyen értelem szerűen nem történhetne meg, mert az összes döntéshozói pozícióban motorsport szerelmesek ülnek akiknek a garázsában otthon legalább egy pályaautó áll.

      • 2019.01.15. at 10:31
        Permalink

        Szerintem meg hülyék, mert kb.12 éve teljesen leépítették a sportos vonalat, most meg hülyeséget hülyeségre halmoznak.
        A mai napig nincs egy sportos középkategóriás modelljük sem felső kategóriás.
        Kihozták a Yaris GRMN-t teljesen irreális áron, amivel csak kiröhögtették magukat. A darabszáma is nevetséges!
        Én nagy Toyota fan voltam (talán még vagyok is) hiszen újonnan két sport modelljüket is megvettük (TS Corolla ami mai napig meg van és egy TS Yaris), de most haragszom rájuk és el is kellett pártolnom a márkától, amit nagyon sajnálok.

        • 2019.01.15. at 11:12
          Permalink

          A Toyota márka sosem a sportosságról szólt. Lassan egyáltalán nincs középkat modellje, nemhogy még sportos alváltozat… Akinek meg sportos modell kell az nem Toyotát vesz, ha pedig annyira perverz, akkor az FT80-tal tökéletesen ki van szolgálva.

          Ez a kocsi elsősorban reprezentációs célokat szolgálhatna, mert piacát nem érzem. Nagyon-nagyon szűk az a rés, amit az FT86 a Lexusok és persze a brutálisan erős konklurencia ne fedne le.

          Egy turbó az Ft86-ra sokkal többet ért volna 🙂

          Ott az Ft86, a Lexus RC és az LC, meg persze a németek kupéi mindenféle méretben és tudásban, a Nissan csoport is keményen ott van (370z+GTR+ Infiniti), és egy sor más.

  • 2019.01.15. at 07:58
    Permalink

    Ilyesztően kevesed dolgozott vele a Toyota, az a belső a 3er BMW képernyőjével, meg az egész oldalsó sziluett, nem is a kocsival van a legnagyobb bajom, hanem hogy nem üt el eléggé a BMW-től, illetve hogy inkább Celica mint Supra, mindezt úgy hogy ott a GT86, ami konzekvensebben viszi a márka formavilágát. Ráadásul még annyira sem adja ki a púpos forma, mint a Z4-en.

    Szerintem is jobb lett volna ha kicsit saját erőből dolgoznak, vagy várnak, bár lehet hogy a marketingesek kiszámolták, hogy a baby boomerek épp sportkocsira vágynak.

    Nem ez az első pofon a rajongóknak az autóiparban, de azért ez eléggé szükségtelenül verte le a lécet.

  • 2019.01.15. at 11:20
    Permalink

    Zöldike, ez most már a pofátlanság netovábbja. Érted-e azt a szót, hogy világszerte? Sikerül-e felfogni? Szerinted Amerikában, Kínában, Japánban, Vietnamban, Thaiföldön, Ausztráliában, Koreában, Dél-Afrikában, Brazíliában, Mexikóban, Argentínában, Marokkóban, Új-Zélandon(stb.) az emberek haptákba vágják magukat a Lancia neve hallatán, és legyintenek, ha meghallják, hogy Toyota? Látott-e már téged orvos mostanában? Ugye, tudod, hogy ezeken a helyeken kb. azt se tudják, mi az? Hogy láthatatlan az utcán? Vagy ez neked nem számít? Ez olyan, mint Stallone dumája az Oscar c. filmben: “Tudtam én, csak nem sejtettem!” 😀

    Majd ezeket is megérted, ha abbahagyod az autóskártyát meg a matchboxozást. Ezek helyett mondjuk földrajz-könyvet lehetne forgatni néhanapján.

    Lexarom, hogy Európa a magasba emeli a márkáit, még akkor is, ha már nem létezik. A múltba révedezés viszi ezt a kontinenst a sírba. Nemsokára amúgy bővül a sor, úgyhogy örülhetsz. Komoly táncot jár pár “nagyrabecsült” márka a szakadék szélén 😀

    • 2019.01.15. at 11:47
      Permalink

      A pofátlanság netovábbja az hogy folyamatosan ökörségeket találsz ki és próbálsz betudni nekem.

      Te előadtál itt egy hőzöngést, én erre tényekkel válaszoltam.

      Konkrétan mutattam neked egy nagyon friss és személyesen tapasztalt példát, hogy a világnak a te playstationödtől eléggé távol eső pontján a Lancia márkát pl elég nagyra tartják.

      Ha akarod linkelgethetek képeket a Los Angelesi Petersen Automotive Museumból (elég gyakoriak a Lanciák náluk) Jay Lenónak is akad pár (Az Aurelia valóban autótörténeti mérfoldkő https://www.youtube.com/watch?v=-lkHB2OExmM&feature=youtu.be ).

      Természetesen a nagojai Toyota múzeumban is akad Lancából.

      Az hogy te nem rendelkezel valamiről ismeretekkel nem jelenti azt hogy az úgy van 🙂

      • 2019.01.15. at 11:57
        Permalink

        Te ostoba idióta. A presztízs nem úgy alakul ki, hogy az ember múzeumokba járkál(WTF?), hanem az autót használja, és ha elégedett, a márka hívévé válik. Hogy a túróba kerül a Lancia egyáltalán itt a képbe – maroknyi felszopón kívül, akik csorgatják a nyálukat a méregdrága autókra a kiállításokon? Nagyobb volumenű márkák, mint a 3 francia vagy a Fiat sincsenek a Toyota közelében sem. A legnagyobb presztízse azoknak a márkáknak van, amik a világon a legtöbb emberhez el tudnak jutni, a különböző földrészeken minél több hívet tudnak szerezni. Mi lesz a következő agymenésed? Hogy a Prius vacak autó, mert csúnya? Hova süllyedsz még? Hova? 😀

          • 2019.01.15. at 12:46
            Permalink

            Na, mi van, megfogtalak? 😀 Nincs Toyotám, de ennek semmi jelentősége. Ha megnézed, a tulajok általánosítanak. Ha elégedetten használnak egy modellt, rózsaszínben látják az egész márkát. Ha befürödnek vele, akkor meg feketében. De a valóság nem ebből a két végletből áll. Tudjuk, hogy szinte minden márkánál vannak rossz szériák, kiforratlanul piacra került megoldások, hol több, hol kevesebb. A legjobb, ha kívülállóként – elfogultságmentesen és hiteles forrásokra támaszkodva – nézed a dolgokat, mert reálisabb képet fogsz kapni. Vagy szerinted ennek pl. mi értelme?

            Két emberke beszélget:
            A: “A Mazdák rohadnak.”
            B: “Nekem van egy 6-osom, és sehol egy rozsdapötty. Hülyeség ez a rohadás-téma, be kéne már fejezni.”

            A “B” más tulajok nevében próbál beszélni, ezáltal féligazságot pufogtat. A rohadás bár nála nem jött ki, de létező és széles körben ismert jelenség. Te is láthatod, hogy a Népítélet elég sokszínű, úgy is, hogy esetenként tök ugyanarról az autóról(ugyanazzal a motorral, váltóval) van szó. Ezért jó szerelőket, szervízeseket, flottásokat kérdezni, majd ők rendet tesznek a fejekben. És ha többen ugyanazt mondják, akkor azt én elfogadom alapigazságnak.

  • 2019.01.15. at 11:26
    Permalink

    @menő: nem utálok egy márkát sem, az elvakult Fanboyokat igen.

    A Toyota sokat próbálkozott, és valóban, néha nyert is, de a korrektség kedvvért elég sok arcra esése is volt (nincs ebben egyedül, erről szól a verseny, próbálkozott a BMW és a Porsche is az F1-ben nem sokkal több sikerrel, bár máshol meg igen).

    Mivel régóta követem az autóipar (és a motorsport) fejleményeit, ezért a fanboykodás mellett olyan dolgok is beugranak, mint a rallye legnagyobb botránya a GrA Celica turbójával, a pech amikor Sainz WRC Corollája szó szerint a bajnoki cím kapujában robbant le az ünneplő csapat előtt (bár a bajnoki cím japán autó sofőrjéhez ment, és a csapat címet asszem beixelték a TTE-nél). Ahogy az is hogy a követlező évben simán nyerhettek volna egy újabb egyénit ha nem próbálják a kilégett Sainzot kompenzálni az előző évért és hagyják kifutni Auriolt.

    Neked ezek megvannak? Todod egyáltalán melyik évről beszélek, vagy csak fanboykodásból írtad amit fent írsz?

    A fenti versenygépek egy részéért pedig külön el is zarándokoltam hozzájuk ( http://egzostive.com/toyota-collection/ ) és szervezek nekik közösséget a DT-n, mert ők jó fejek és a márkáért tesznek bohóckodás helyett.

    • 2019.01.15. at 23:00
      Permalink

      zöld
      Én nem utálok olyan hozzászólót, akit tulajdonképpen nem is ismerek.
      Rajtad pl. jókat szoktam derülni, mert jó néhány hozzászólásodból süt az elfogultság és a dilettantizmus, amit szerintem nem engedhetne meg magának az, aki egy autós oldalt szerkeszt. Jobban fel kéne nőnöd a feladathoz!
      Egyébként meg kár okoskodnod és játszani a tájékozottat, megjegyezve, hogy ezekről én is hallottam, olvastam, de a konkrét évszámot (tudtommal a 90-es évek) nem tudnám pontosan megmondani. Utána nézni viszont egy pillanat műve lenne.
      A lényeg azon van, hogy érdemtelenül lekezeled a Toyotát és ez nem a márkát minősíti, hanem téged.

      • 2019.01.15. at 23:39
        Permalink

        Én sem a hozzászólóról beszéltem hanem a kommentekről, amelyek persze árulkodak a szerzőről is.
        Igyekszem tartózkodni az olyan kommentektől, amit nem tudok tényekkel fedezni.

        Te leírtad, hogy a Toyota egy “sportos” márka, én ezt vitatom. A Toyota modellek többsége ennek szöges ellentéte, és itt nem annyira lóerőről és diamikus formáról beszélek hanem sportos futóműről és precíz kormányzásról, ami egy vézna 120 lóerős szívóbenyával is élvezet. Most azon felül hogy tényszerűen is teljes mértékben hiányoznak a sportos motorok a kínálatból.

        Persze egy hatalmas cég simán vírtja a lóvét hogy összedobjon egy LMP1-est vagy egy WRC-t, vagy egy F1 torpdót, csak ezek nem érnek semmit, ha nem érződik az autók DNS-én. A Renault az F1 egyik messze legsikeresebb motorszállítója, mégsem fog úgy átütni a sportsiker, mint a közel sem olyan sikeres BMW esetén.

        Szeretem követni a sportsikereket, és a 90-es években bizony az utcai Celicák sokat átörököltek a Gr A versenyautók DNS-éből.

        Persze ez nem is azt jelenti, hogy ezt keresi mindenki. Neked ésszerű volt váltani, bár a kommenteidből nem derült ki hogy a kanyar is érdekel vagy csak a gyorshajtás 😛

        • 2019.01.16. at 10:29
          Permalink

          :DDD
          Kíváncsi lennék, hogy hogyan tudnál utánam jönni egy kacskaringós közúton.
          Biztos nagyképűen hangzik, de ez idáig még szinte senkinek sem sikerült, még erősebb és elvileg gyorsabb autóval sem. Egyenesben minden hülye tudja nyomni.
          Mondjuk azt hozzá kell tenni, hogy én nem vagyok teljesen “normális”, így egy “normális” sofőrnek nehéz dolga van, ha velem akar újat húzni. 🙂
          Hol írtam, hogy a Toyota egy sportos márka?
          Mindig kiemelem, hogy mostanában még az írmagját is kiirtották a sportosságnak.
          A ’80-as és ’90-es években viszont komoly sportos modelljeik voltak, amikkel méltán alapozták meg a hírnevüket. A tartósság, megbízhatóság már csak hab volt a tortán, amivel a többi főleg európai gyártó egyáltalán nem büszkélkedhetett.

          • 2019.01.16. at 14:38
            Permalink

            A fenti szituban valszeg eleve lemaradnék, hogy ha mégis utolérnélek ne tarts fel a kanyarban (lehe innen van benned a érzet hogy te mindenkit lehagysz 🙂 ).

            Riktán képezek útakadályt és akkor félre is állok, és akinél nem vagyok gyorsabb az általában nem is fog feltartani.

            Ez a módszer már számos alpesi szerpentinen bizonyított, ahol meg nem ott a hajtűkanyarban is kielőzöm a bálna volvóval, ha akkor biztonságos (értsd belátható).

            De a lényeg nem tekintem versenypályának a közutat, haladni akarok anélkül hogy valaki keresztbe tegyen, de ahhoz az is kell hogy hosszabb szakaszon azt érezem mögötte lényegesen meggyorsítja a hazaérésem ha kielőzöm.

            Kicsi elkanyarolva a témától ennyi a krédóm (tudom ezt a részt én proviokáltam ki az utolsó kommentből)

          • 2019.01.16. at 14:43
            Permalink

            A 80-as évek vége 90-es évek közepe egy elég szűk intervallum egy sokévtizedes múltból.
            Én is imádtam a bukólámpás Celicát meg a régi Suprákat (főleg a IV-est), CRX II, tortaszelet Prelude de a végén még jön csalfa ránkpirít hogy ne foglalkozzunk 30 éves kocsikkal, mint a Lanciánál. 🙂

            Amúgy “a” Celica (az a kérészéletű lekerekített bukólámpás 89-93-as T180 kódú) és 300ZX twin turbo már lassan 5 éve oldtimernek minősül a belgáknál…

  • 2019.01.15. at 13:23
    Permalink

    Csalfa Romeo
    2019.01.15. at 12:46
    “Na, mi van, megfogtalak? ” Te tényleg valami párhuzamos valóságban élsz…

    “Nincs Toyotám, de ennek semmi jelentősége.” De van, pont te írtad, hogy a “tulajok tapasztalata”. Neked ilyen nincs, ezek szerint, de te vagy a leghangosabb.
    “a tulajok általánosítanak”: nem, csak te általánosítsz. Mint kiderült tények nélkül.

    “Két emberke beszélget”: a te fejedben, lásd az előző két pontot.

    Érted már mi a bajom a hozzáállásoddal?

Vélemény, hozzászólás?