Nyomatékbajnok – Audi SQ7 villámpróba
Villámpróba: Audi SQ7 TDI quattro tiptronic
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A német prémiumok piacán a legizmosabb dízelként tündöklő Audi SQ7-est tettük próbára. Megnéztük, mire elég 435 ló és 900 Nm.
2015-ben érkezett piacra a második generációs Q7, tavaly ősszel pedig külső és belső ráncfelvarráson esett át. A monumentális, 5,05 méter hosszú, 1,97 széles, 1,74 magas, 6 mm híján 3 méteres tengelytávolságú csúcskivitelt itthon, Eplény mellett tettük próbára
a legfürgébb Q7-es egy gázolajos szörny formájában testesül meg!
A 2015-ben bemutatott második generációs Q7-et a 3,0 literes TDI-vel már próbára tettük. Azóta frissítésen esett át a modell, tavaly ősszel mind a Q7, mind az SQ7 ráncfelvarrást kapott. Megváltozott a lámpatest, a lökhárítók és a hűtőrács is. Utóbbi méretes nyílásokat kapott, ezúttal már nemcsak a vízszintes, hanem a függőleges rácsok is dominálnak. A négy karika mellé két oldalra egy-egy méretes szenzor került, melyek a hűtőrácsban bújnak meg, pontosabban csak bújni akarnak. Méretük miatt nem lehet nem észrevenni őket és bizonyos szögből nézve, főként ha rájuk esik a fény, nem mutatnak túl szexin. Ezt a kisebb, külső szépséghibát bőven kárpótolja a belső tér, amely szintén komoly átalakuláson ment keresztül.Négylövetű kipufogó és piros S betű a Q7-es hátulján. Erről tudjuk, hogy a csúcs dízellel van dolgunk. Ha le akarjuk gyorsulni, komoly technika kell ellene, ugyanis 4,8 alatt teljesíti a 0-100 km/órás sprintet
Hiába SUV, természetesen leginkább kiépített úton érzi otthon magát
A kormány alul csapott, ahogy ez a sportos Audiknál lenni szokott. A középkonzolon két méretes érintőképernyővel szabhatjuk személyre az SQ7 rendszereit
Motor fajtája | V8 TDI |
Hengerűrtartalom [ccm] | 3956 |
Furat x löket [mm] | 83.0 x 91.4 |
Kompresszióviszony | 16.0:1 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 435 (3750-4750) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 900 (1250-3250) |
Végsebesség [km/h] | 250 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 4,8 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 7,4-7,6 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 194-200 |
Saját tömeg /megengedett össztömeg [kg] | 2320/3050 |
A hazai menetpróbán mindössze egy villámkört tudtunk vele menni, így például a fogyasztásról nem tudunk pontos képet adni. A gyárilag ígért 7,4-7,6 l/100 km közötti vegyes értéket azért fenntartásokkal kell kezelni. Nálunk, amikor megkaptuk, 20 liter feletti átlagot írt, persze a 20 perces körökön mindenki nyomta neki. Normális használat mellett 10 liter körüli értékkel lehet számolni. De egyébként érdekel is bárkit az, hogy 10 vagy 15 litert fogyaszt? A világ legerősebb német prémium dízelében ülünk, amiért különcnek érezhetjük magunkat. Ezt leszámítva már csak azért is, mert nem fogunk sűrűn találkozni hasonló modellel a szemközti sávokban.
A modellfrissítés karakteresebb hűtőmaszkot is hozott, amelyek között nem túl esztétikusan bújik meg két méretes szenzor. Ezen felül nem tudtunk belekötni az SQ7-be