Prémium kompaktot gurított az Infiniti, íme a Q30

Infiniti Q30 - vajon ütheti az Audit, a BMW-t és a rokon Mercedest?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mindenki tudja, hogy az Infiniti a Renault-szövetséges Nissan prémiumautója. A Renault pedig a Mercivel is közösködik, így épülhet a Q30 a Mercedes A-osztály alapjaira.


Előzetes beetetőkampánya után a Frankfurti Autószalonon teljes egészében bemutatkozott az Infiniti első kompakt modellje, a Q30, melyre építkezve minden eddiginél kisebb szabadidő-autó is várható a közeljövőben QX30 néven. Bár a modell teljesen új az Infinitinél, az autó műszakisága ismerős, ugyanis azt a Mercedes, egészen pontosan annak kisautó sorozatát hordozó MRA, moduláris, keresztmotoros platform adja, így a Q30 arányai is emlékeztetnek a Mercedes-Benz A-osztályra.
A pontosan két évvel ezelőtt, szintén a Frankfurti Autószalonon bemutatott koncepcióhoz mérten a végleges Q30 nem túl sokat változott, így formája kellően futurisztikus, kellően egyedi maradt. Prémium minőségű utasterében Nissan, Renault, Mercedes elemek is felfedezhetők, csomagtere 368 literes, mellyel rálicitál a 340 literest adó A-osztályra.
Hirdetés

Az alapverzió mellett Sport és Premium felszereltségekkel, utóbbinál ültetett futóművel, egyedi lökhárítókkal és fekete hűtőmaszkkal, 19 colos felnikkel és kettős kipufogóvéggel fogja megkülönböztetni magát. A motorpaletta - az A-osztályból ismerős - csakis turbós egységeket sorol. A belépő 1,6 literes, 122 lóerős, de az alapgép 156 lóerősként is elérhető, benzinesből még 2,0 literes, 211 lóerős lesz. A dízelek alapja a Renault 1.5 dCi-je 109 lóerővel, s ott a Mercedes 2,1 literes 170 lóerős gázolajosa is. A váltók alapáron hatfokozatú kézik, felárért hétsebességes duplakuplungos automaták, összkerékhajtás szintén elérhető lesz. A Q30 piaci megjelenése még idén várható, ha minden igaz, november elején már magunk is kipróbálhatjuk majd. A címben feltett kérdésre igazából majd akkor próbálhatunk választ adni, de azt persze a piac fogja majd eldönteni, hogy ütheti-e a Q30 az Audi A3-ast, az 1-es BMW-t és az alapjait adó A-osztályos Mercedest.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 13:11
    Permalink

    Lassan “elkurvul” ez a márka is…Amerikában olyan tekintély övezi, mint a Lexust vagy a Cadillac-et, itt mifelénk nehéz megjósolni, mi lesz vele. Az emberek előítéletesek – Infiniti – Nissan, ha Nissan, akkor Renault, és ha Renault, akkor ajjajj, kösz nem. Az M parádés, az FX szintén, ez is jó – drukkolok a márkának. Aztán meg jöhet az Acura.

  • 2017.10.28. at 13:11
    Permalink

    Hányinger,ahogy ez kinéz…A szokásos japán igénytelenség:) Ez meg a bónusz: “lehetetlenség lesz a sérült elemeket javítani, jöhet majd a csere” Ez meg a szokásos,japánokra jellemző “átgondoltság”,gratula hozzá:D

  • 2017.10.28. at 13:11
    Permalink

    Szerintem hülyeség volt a Mercire várni. Sok mindent rosszul csináltak az infinitinél az európai hadszíntéren, az egyik a Mercivel való kooperáció.

    Amúgy a tanulmányt évek óta cipelték szalonról szalonra, amennyire erőltetetten szabták rá az A klasséra ezt a ruhát, célszerűbb lett volna inkább saját platformot használni.

  • 2017.10.28. at 13:11
    Permalink

    A Honda vezetősége biztos fél szemmel figyeli a Lexus és az Infiniti európai szereplését, és ettől függően vagy bevezeti Európában az Acurát vagy sem. Ezek a kocsik már álló helyzetben is mennek.:)

Vélemény, hozzászólás?