Senkinek sem kell elektromos szupersportautó?
Befejezik az elektromos Audi R8 gyártását
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kevesebb mint 100 példány után fogytak el a rendelések. Mindössze 1 éves pályafutása végéhez ért az Audi elektromos szuperautója, az R8 e-tron.
Egy év után fejezi be emisszió-mentes szupersportautója gyártását az Audi
6 év titkolózás és fejlesztés után, a tavalyi Genfi Autószalonon mutatta be oly várt R8 e-tron modelljét az Audi. Nem volt ebben semmi furcsa, hiszen azt a kort éljük, amikor kihasználva az elektromos hajtások hihetetlen teljesítményét, már szupersportautókat is ellátnak különféle hibridrendszerekkel vagy akár csupán villanymotorokkal. Ilyen szempontból az Audi is pont időben volt az R8 e-tronnal. A tisztán elektromos hajtású R8 mindössze 3,9 másodperc alatt futotta meg a 0-100-as sprintet. Emissziómentes hajtása 460 lóerőt és 920 newtonméter nyomatékot adott, 450 kilométeres hatótáv mellett. Csúcssebességét 210 km/h-ban korlátozták. Az élet azonban közbeszólt, és az R8 e-tron eladásai nem hozták az elvárt szintet. Így kicsivel több mint egy év után abbahagyják az elektromos szuperautó gyártását. De miért nem kell senkinek?
Teljesítményautó elektromos hajtással? Még nem akar működni a kombináció. Meggyőző adatai ellenére nem fogta meg a vásárlóközönséget
na miért nem ment ugyan? mikor a tesla is körberajzolja (kis túlzással)….kevesebb mint tized ennyiért, és még abba 7en is beleférnek 😀 Több akksival egy A7 etron érdekesebb lehetett volna.
1 millió euró ? Hülyék ezek abból kijön 5 darab v10 R8 és még bőven marad benzinre is pénz …
A 460 az Nm nyomaték, hanem LE teljesítmény(340 kW). A nyomatéka 920 Nm (volt).
A csúcssebességet pedig fel lehetett emeltetni 250 km/h-ra.