Szent a béke

A Red Bull sztorik hete

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Red Bull Racing főhadiszállásán tartott megbeszélés után helyre állt a béke a csapaton belül.

A hét szinte minden napja arról szólt, hogy a Red Bull újabb és újabb információkat hozott napvilág és adott ki közleményeket, a Török Nagydíjon történt ütközéssel kapcsolatban. Nehéz eldönteni, hogy marketingfogás volt (a negatív reklám is reklám) vagy valóban magyarázkodott a csapat.
A Török Nagydíj 40. körében történ ütközés hátteréről megtudhattuk, hogy Mark Webber üzemanyag-takarékos módban használta autóját, míg Sebastian Vettel a verseny első szakaszában megspórolt benzinjével teljes gázon versenyezhetett. A Red Bull azt is nyilvánosságra hozta, hogy Webber kérte a csapatot, hogy Vettelnek is jelezzék, vegyen vissza a tempóból, amíg ő benzint kímél az élen.
A verseny után dr Helmut Marko, a Red Bull Racing szaktanácsadója, akiről az a hír járja, hogy a tulajdonos Dietrich Mateschitz után a második legbefolyásosabb ember a csapatban, Webbert vádolta az ütközésért. Míg a szakújságírók, sőt több felmérés alapján a szurkolók nagy része is Vettelt tette felelőssé, elvégre a német fordult bele csapattársa autójába. A Red Bull később visszakozott, és egyik versenyzőjüket sem okolták, ám ekkor már késő volt, mert mindenféle összeesküvés-elméletek keltek napvilágra, mely szerint Vettelt favorizálja a csapat. Mások pedig olyan szakadásról és belháború kezdetéről írtak, mint amilyen Alain Prost és Ayrton Senna vagy éppen Fernando Alonso és Lewis Hamilton között volt annak idején a McLarennél.
Mark Webber viszont az őt ért támadás ellenére is végig lojális volt csapatával szemben, nem nyilatkozott oda senkinek és belső ügyként kezelte a dolgot. Pedig végső soron ő is érezhette volna úgy, hogy Vettel a győzelemtől ütötte el. Mindenesetre a Red Bull csütörtökre Milton Keynes-be rendelte két versenyzőjét, Christian Hornen csapatvezetőt, Adrian Newey technikai igazgatót és Dr Helmut Marko szaktanácsadót. A megbeszélés után sajtóközleményt adtak ki, melyben tudatják, hogy minden rendben van és hogy a csapat a soron következő Kanadai Nagydíjra koncentrál.

„A csapat nagyszerű pozícióba hozott minket, és egyáltalán nem volt jó számukra, ami történ, nagy sajnálom, hogy elvesztettük a vezetést a versenyen” – állította Vettel a sajtóközleményben. „Mark (Webber) és én versenyzők vagyunk és versenyeztünk. Profik vagyunk és ez az eset nem fogja megváltoztatni a közös munkánkat. Nagyszerű csapatunk van és a csapatszellem is nagyon erős. Várom Kanadát.”
A sajtóanyagokban szokásos körmondatok – amit ritkán fogalmaznak meg így a versenyzők – mellett érdekes, hogy Vettel elnézést kér. Webber hasonló gondolatokat osztott meg, de nála nyoma sincs a bocsánatkérésnek.
„Szégyen volt a csapatnak, hogy elmulasztottunk egy jó lehetőséget a győzelemre. Ez sport és az ilyen dolgok megtörténhetnek, még akkor is, ha nem lett volna szabad megtörténnie” – mondta Webber. „Együtt érzek mindenkivel a Red Bullnál. Seb (Vettel) és én biztosak vagyunk benne, hogy ilyen nem fog megtörténni még egyszer és nyitottan fogunk együttműködni egymással. Nincs köztünk probléma. Elég sokat beszéltünk már róla, túl vagyunk rajta, és én már a jövő heti kanadai versenyre koncentrálok.”
Akár el is hihetjük nekik, hogy így történt, hiszen eddig mindkét Red Bull pilóta a józan gondolkodásáról volt híres, és 2007-es Japán Nagydíjon történtek után sem álltak haragban, amikor Vettel még a Toro Rosso pilótájaként, safety car alatt a szakadó esőben ütötte ki Webbert. Az ausztrál egy kicsit füstölgött az eset után, de többet nem emlegették. A nemzetközi média azonban még egy kis fenntartással kezeli az esetet, és nincs mindenki meggyőződve arról, hogy a Red Bull nem Vettelt favorizálja.
A következő néhány nagydíjon talán erre a kérdésre is választ kapunk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?