Tesztelik az utolsó belső égésű motoros Audi S4-et

Az Audi RS4 visszafogottabb változata, az S4 kombi kivitelben futja a tesztköröket

Ha valaki hörgő benzinmotorral szeretne sportos Audi kombit venni, akkor készüljön az új S4-es bemutatójára a közeljövőben - valószínű, hogy többé hagyományos meghajtással nem újul majd meg a modell.

Az Audi 2026-tól elvileg csak elektromos meghajtású modelleket mutat majd be, ami azt jelenti, hogy már csak néhány éve marad azoknak, akik egy jó V6-os TFSI-vel szerelt modellt szeretnének vásárolni az ingolstadtiaktól. A következő 3-4 évben bemutatásra kerülő Audik lesznek az utolsó, még belső égésű motorral is kapható autók a márkától, igaz ez a valószínűleg jövőre megújuló A4-esre és sportváltozataira, köztük az S4-re és az RS4-re. Az osztrák Alpokban most az S4-est kapták le tesztelés közben a kémfotósok, annak is puttonyos változatát. Természetesen még álcázott a prototípus, és a matricák alatt megbúvó stíluselemek is változhatnak még a végleges bemutató előtt, de azért néhány fontos részletet már most is ki lehet venni, ha alaposan megnézzük a fotókat. Érdekesség például, hogy a mai trendekkel szembemenve a következő generációs S4 (és persze valószínűleg az A4 is) elődjéénél kisebb hűtőráccsal rendelkezik majd. Egyrészt nyolc- helyett hatszögletű lesz, másrészt ezáltal laposabb és valamivel kisebb is. Megnő viszont a másodlagos légbeömlő, ami az ikonikus Audi hűtőmaszk alatt kap helyet - ezzel akár már azt is előkészíthetik, hogy az ez után érkező A4-es kizárólag elektromos lesz, amin valószínűleg csak egy alsó csík szolgál majd légbeömlőként (így van ez a Tesla Model S-en is), fölötte pedig esetleg szimbolikusan, sötétre festett dekorpanelként jelenik meg a korábbi fő hűtőrács, mint ahogy a mostani e-tron modelleken is láthatjuk. Az első fényszórók formáját nem bonyolították túl, de szigorúra húzták őket.
Hirdetés
Hátul egyelőre kerek fényszórókat láthatunk, de nem sok esély van rá, hogy ilyen Ferrari stílusú lámpák világítanak majd a kombi farán, ezek egyelőre csak az utcai használati követelményeket funkcionálisan teljesítő, jellegtelen fényszórók. A matricák alatt azonban felsejlik, hogy egy csíklámpa fut majd az autó teljes szélességében, legalábbis annak tűnik a fotók alapján. Még négy igazi kipufogóvéget is láthatunk, remélhetőleg ezeket meg is tartja az Audi, utóbbi években bevezetett szokásával ellentétben. A pletykák szerint egyébként marad a V6-os turbómotor, ami esetleg lágy hibrid rásegítést kaphat, de ennél érdekesebb, hogy talán az RS4-esből is érkezik egy konnektoros hibrid és/vagy egy teljesen elektromos kivitel is. Sajnos egy-másfél évet még valószínűleg várnunk kell, hogy ezeket biztosan megtudjuk.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?