Tragédia készül a Maybachnál

Aston Martin és Maybach fúzió

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Két héten belül eldől, vajon másodszor is eltűnik-e a piaci süllyesztőben a Maybach, vagy a Daimler vezetősége még tesz egy próbát, hogy a legfelső körök számára is kínáljon igazi luxusautót.

Tragédia. Drámai műfaj az irodalomban, amelynek középpontjában egy magányos, tragikus hős áll, aki szembeszáll a világgal, harcol és küzd a szent célért, ám legtöbbször elbukik. Nos, valami hasonló, de a valóságban játszódó jelenet készülődik a Maybach körül is.
Bennfentesek azt mondják, a Maybach kudarca kettős alapon nyugszik. Egyrészt a második világháború után a márka eltűnt a piacról, így hiába becézték anno a német Rolls-Royce-nak, az elit társadalmi körökből bizony kikopott, elfelejtették, a mai vásárlóközönség pedig teljesen más, mint 70 évvel korábban volt. Másrészt túlzottan szoros a kapcsolat a Mercedes-Benz korábbi S-osztályával (W220), sokan csak a stuttgarti limuzinok nyújtott és feltupírozott kiadásának tekintik az új Maybachot, amiből a luxus orientált tartalom és kivitelezés ellenére is hiányzik a kékvérűség megfoghatatlan varázsa. Ezek után már csak a márkatulajdonos Daimler vezetőségét érte meglepetésként, hogy némi túlzással persze, de a trónról letaszítandó Rolls-Royce lényegében havonta ad el annyi autót, amennyit a Maybach évente, és ez rossz ómen.
A Dieter Zetsche vezette igazgatóság azonban két héten belül akár drasztikus lépéssel tehet pontot a méregdrága utazási költséggel járó kirándulásra a luxusosztályban, mert a június végi tanácskozás fő témája a Maybach sorsa lesz, lenni, vagy nem lenni alapon. Őszintén szólva bármelyik megoldás elképzelhető, hiszen, ha ennyire nem megy a Rolls-Royce és a Bentley elleni küzdelem, akkor egy döbbenetesen jó S-osztállyal többet nyerhetnek Stuttgartban az Audi és a BMW ellen, mint nyelni a sok gombócot, és feleslegesen szórni a pénzt az ablakon. A másik lehetőség a költségek csökkentése, egyben a termékpaletta szélesítése, ami így együtt kissé paradoxnak tűnik, de egy partnerrel összefogva már nem irreális a helyzet. Arról pusmognak, hogy ez utóbbi verzió megszavazására van nagyobb esély, a társ pedig az Aston Martin lehetne, amely gyártókapacitásával és tapasztalatával lehetővé tenné új Maybach modellek piacra dobását, míg a britek hozzáférhetnének a Daimler alumínium technológiás fejlesztéseihez, illetve korszerű motorjaihoz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 14:51
    Permalink

    Nagyon szép autó, csak egy vele a baj még pedig el gondolkodtató az, hogy ha választani kéne akkor az S osztályt választanám. Egyrészről azért mert formailag ugyan az, a másik ami mellette szól részemről az ár. Bár aki ilyet meg vásárol nem az ár érdekli, hanem valami egyedi elit autója legyen és nem egy úgy mond tömeg autó. Már bocsánat a kifejezésért, de szép szóval mondva magyar országon élő Romának is van. És nem egy bank igazgatót vagy egy hatalmas cég óriást vezető embert illene. Szerintem ezért gondolkodnak el a bezárásról, és jogosan.
    Üdvözlettel:
    Pepe

  • 2017.10.31. at 14:51
    Permalink

    Simán benne van a pakliban, hogy lehúzzák a rolót, az ilyen játék nem két fillér, vagy inkább cent. Kérdés, hogy mit akarnak az Astonnál, akár még jól is elsülhet, ha egyesítik erőiket.

Vélemény, hozzászólás?