Fura név a Trezor, de legalább könnyen megjegyezhető, a Párizsi Autószalon talán legszebb gépe a Renault tanulmánya. Hatalmas, 4,7 méter hosszú, közben meg alig magasabb 1 méternél, természetesen önvezető módra is képes, már ahogy azt a márkánál elképzelik
Persze csak önvezető lenne, ha létezne és úgy 20-30 évvel később lennénk. Egy tanulmányautóra ugyanis mondhatnak bármit, az attól még arra nem lesz képes, csak a márka jövőbeli terveit mutatja. A Trezor igazából már önmagában érdekes darab, a Renault rendre megmutatja, hogy tud izgalmas autót tervezni, ráadásul legutóbbi sportkocsi-tanulmányából még versenysorozat is készült, szóval egész jók a Trezor kilátásai.
Nincsenek ajtók, az egész teteje nyÃlik a bejutáshoz a motorháztetÅ‘vel együtt, ami itt a csomagtérfedél. Villanymotoros és nagy valószÃnűséggel a Formula-E-ben használt 350 lóerÅ‘s egység hajtja hátul
Szeretnénk is, ha egy ekkora kupéval elÅ‘rukkolnának, a Trezor 4,7 méter hosszú és közel két méter széles, ugyanakkor épp csak átlépi az egy métert magasságban. KÃsérteties a hasonlóság a jó néhány évvel ezelÅ‘tti Saab Aero-X tanulmánnyal, de ne legyünk rosszmájúak, mondjuk kár, hogy az ajtók nélküli tetÅ‘nyitással való bejutás is azt idézi, de a formája valamivel szebb. ÖnvezetÅ‘ módba kapcsolva külsÅ‘ fényei is megváltoznak, bent viszont a vörös uralkodik, annyira, hogy a külvilágot is úgy látja sofÅ‘r és egyetlen utasa, mivel még a szélvédÅ‘ is piros. Hajtásáról sokat nem beszéltek, ha igazak a hÃrek, akkor a márka Formula-E sorozatban is használt villanymotorja hajtja a hátsó kerekeket 350 lóerÅ‘vel és 380 Nm nyomatékkal.
Na, ez pestiesen szólva “odab*sz”:) Nagyon kéne egy ilyen a Renault modellkÃnálatába – ha másnak nem is, de erÅ‘demonstrációnak tökéletes lenne. Szemléltetné, hogy a Renault tudna ilyet is, ha akarna.