80 ezer csukott Alfa Romeo GT épült, és már soha nem tudjuk meg, a GT Cabrio mekkora sikert ért volna el
Talán azt túlzás lenne állítani, hogy a GT Cabrio korábbi incidense az utolsó szög volt a Bertone koporsójába, de az tény, hogy ha az Alfa Romeo az utolsó pillanatban nem táncol vissza, akkor a Bertone glugliascoli összeszerelő üzeméből több ezer, vagy akár több tízezer autó is kigördülhetett volna - ez pedig nem szerény bevételhez juttatta volna a formaterveivel méltán híressé lett kis stúdiót. A vászontetős, négyüléses modell voltaképpen a GT kupéval együtt készült el, csakhogy ez utóbbi gyártását a Fiat csoport nem adta ki bérmunkába, a nyitott GT-re pedig hiába tett ígértet az Alfa akkori vezetője, végül a Brera-alapú - és Pininfarina karosszériás - típusból született meg a Spider. Őszintén szólva, a számok azt mutatják, a milánóiak jobban is járhattak volna a GT Cabrio-val, hiszen amíg az évek során 22 ezer
Brera mellett csak 12 ezer Spider talált gazdára, addig a csukott GT-ből bemutatása óta 80 ezer példány fogyott, és ennek arányában a GT Cabrio darabszámai így utólag elméletben biztatók. Az egyetlen megépült példány a Bertone tulajdonában van.
Kár érte.És lehet,hogy valamennyivel olcsóbb is lett volna a mostani Spidernél,ami szintén gyönyörű persze.