Villanyautókat tesztel a Posta, később venni is kívánnak

Árammal jöhet hamarosan a posta: már folynak a vásárlás előtti tesztek

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elektromos autók és motorkerékpárok beszerzésén gondolkozik a Magyar Posta, nyár vége óta teszteli a potenciális modelleket.


Megáll, kézbesít, indul - ez bármely postai kézbesítő naponta sokszor ismétlendő rutinja. Amennyiben járműve nem kerékpár, akkor ehhez az üzemhez bizony a lehető leginkább a villanymotoros hajtás a leginkább megfelelő. Így aztán üdvözlendő, hogy idén augusztus és jövő január között elektromos autókat és motorokat tesztel a Magyar Posta. Teszi ezt azért, hogy a gyakorlatban szerzett konkrét tapasztalatok, adatok alapján dönthessenek a későbbi beszerzésről - árulta el Szarka Zsolt, a Magyar Posta Zrt. vezérigazgatója. Mint azt elárulta, a posta a logisztikai munka elvégzéséhez, a csomagkézbesítéshez költséghatékony és környezetkímélő megoldásokat keres. Kiemelte: a tesztelés végén összesítik a tapasztalatokat, és kiderül, mennyiben lehet az elektromos járműveket a posta munkájában használni.
Villanyautóból a Citroën (Berlingo EV), a Kia (Soul EV), a Nissan (e-NV 200), a Renault (Kangoo Z.E.) és a Volkswagen (e-Golf) is adott tesztpéldányt, míg a motorkerékpárokat az elektromos robogóiról ismert Govecs biztosítja.
Az autókat az első hónapokban Budapesten, később pedig vidéken használják csomagkézbesítési feladatokra, a motorokat futárpostai szolgáltatásban tesztelik - mondta el a cégvezető. Miként azt ismertette, míg a hagyományos meghajtású járműveknél 100 kilométerre vetítve az üzemanyagköltség 3500 forint, elektromos autóknál 1000 forint alatt lehet. A vezérigazgató szerint az elektromos járműveket a sűrűbben lakott településeken lehetne célszerűen használni, ezeken a helyeken kisebbek a megteendő távolságok, sok a megállás. Hosszú távon véleménye szerint több száz elektromos jármű kerülhet a posta flottájába.
Hirdetés
A tesztautókkal a Magyar Posta az eddigi tapasztalatok szerint - feladattól függően - átlagosan 60-100 kilométert tesz meg naponta. A cég az elmúlt két évben elkezdte autóflottája korszerűsítését, 2013 óta 500 autót cserélt le, a közeljövőben pedig további több száz új autó üzembe helyezését tervezi. A korszerűsítésnek köszönhetően a posta 12 000 járműből álló flottájának átlagéletkora 10 évről 8 évre csökkent - büszkékedett vezérigazgató.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 12:46
    Permalink

    El sem hiszem, hogy egyáltalán a tesztig eljutottak 🙂 ? Pozitív meglepetés a Magyar Postától! Ha még a kézbesítők munkabérét is felemelnék csak picivel az éhhalál küszöbe felé még büszkék is lehetnénk rájuk! Amíg a felső vezetők egy elektromos autó árának sokszorosát keresik évente, addig nekem ne papoljanak spórolásról, főleg mivel a munka oroszlánrészéhez semmi közük! Ha környezettudatosságból teszik az más! Akkor mindjárt jófejek lesznek 🙂 !

  • 2017.10.28. at 12:46
    Permalink

    Ha nem ismernélek azt mondanám kötekedsz! 🙂

    Nem kell digitálisan (0, vagy 1) nézni a világot, de egy (bár ez sem minden vallásban) biztos:
    Egy életünk van!

  • 2017.10.28. at 12:46
    Permalink

    Miért, amúgy a pénz nem számít?
    Érdekes, egy másik cikk alatt arról értekeztél, hogy milyen fontosak a költségek.
    😀
    Döntsd el mi a lényeg.

  • 2017.10.28. at 12:46
    Permalink

    Vicces kategória az a Golf7 2 szer annyiba kerül mint egy 1.2 Tsi és soha a büdös életbe nem hozza vissza azt a +5.000.000 forint többletköltséget amibe kerül … számolják már ki az okosok a postánál hány millió km-et kellene vele megtenni , hogy egyáltalában 0 legyen az autó . Ha ennyi ablakon kidobható kredittel rendelkezik a posta javaslom inkább csökkentsék a feladási díjakat azzal mindenki jobban járna .

  • 2017.10.28. at 12:46
    Permalink

    Évekkel korábban lehetett volna már tesztelni. Késnek, mint a levelek! 🙂

    “Miként azt ismertette, míg a hagyományos meghajtású járműveknél 100 kilométerre vetítve az üzemanyagköltség 3500 forint, elektromos autóknál 1000 forint alatt lehet.”

    Már megint csak a pénz! Kizárólag a pénz. 🙁 Legalább a mobilitási hét környékén megemlíthetné a környezetvédelmet, az emberek egészségét, ez a szűklátókörű!

Vélemény, hozzászólás?