Vörösbe borult a Hungaroring, Vettel volt a sztár
Ferrari Racing Days: egy napig csakis az olasz márkáé volt a Hungaroring
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Forma-1 előtt négy héttel Ferrarik lepték el a Hungaroringet. Garantáltan megszerette a márkát, aki kilátogatott a Ferrari Racing Daysre.
Az elmúlt hétvégén csakis a Ferrariké volt a Hungaroring
A Shell meghívásából lehetőséget kaptunk, hogy mélyebb betekintést nyerjünk egy olyan különleges kultuszvilágba, ami - finoman szólva - nem mindenki számára elérhető itthon. Ez a ferrarisok világa. Senkinek sem kell bemutatni a márkát, mely gyerekkorunk vörös álomautója volt, felnőttként pedig mindig szívesen hallgatjuk modelljeinek jellegzetes motorhangját és csodáljuk azok teljesítményét.
Hivatalos fotózás a Ferrari Challenge pilótáival és persze Sebastian Vettellel
Mára talán sokunkban összefonódott a Shell és a Ferrari neve. Nem véletlen, hisz közös múltjuk kezdete az 1930-as évekre tehető, első közös Forma-1 győzelmüket pedig 1951-ben aratták Silverstone-ban. Együttműködésük alatt 12 egyéni világbajnoki címet, valamint 10 konstruktőri világbajnoki címet nyertek a Forma-1 világában, ami nem kis szó.
A tribünök megteltek délutánra. A több mint 1 500, közép-kelet-európai töltőállomáson dolgozó Shell alkalmazott különleges látványt adott a paddocknak, az esemény számukra jutalom volt, amúgy visszafogott jegyár mellett lehetett látogatni
Izzó féktárcsák és test-test elleni harcok. Ezek jellemezték a Ferrari Challenge futamait
Ami pedig elhozta nekünk ezt a sok élményt, az nem más, mint a Ferrari Racing Days. A sorozat a világ leghíresebb versenypályáit járja, és méltó tiszteletet állít a maranellói márkának. Felsorakoztak a Ferrari-tulajok utcai csodái, mellettük pedig a versenyautók szerelmesei sem panaszkodhattak, hisz a Ferrari Challenge bajnokságaiból a Trofeo Pirelli Pro és Amatőr, valamint a Coppa Shell is ellátogatott hozzánk. Ezekben a sorozatokban többnyire azok a fiatalok versenyeznek, akik a GT versenyzésben képzelik el jövőjüket. Az alapok megtanulását a tökéletesen felkészített Ferrari 458 Challenge EVO-k biztosítják.
Szinte az egész oldala felnyílik az új FXX K-nak. Egészen a pilóta fejéig elnyúlik a teljesen kikönnyített karbonszálas ajtó
Ezeken felül különleges élményt nyújtott a Ferrari XX Programmes. A legerősebb zárt kasztnis és nem mellesleg, limitált szériás versenyautók kapják meg ezt a két betűt. Most az 599XX és a Hungaroringen első ízben debütáló FXX K-t is láthattuk a pályán körözni. Utóbbi 1050 lóerőt ad le, mindenkit elkápráztatott különleges dizájnjával és tekintélyes hangjával. Ezeket az autókat csak a gyár által kiválasztott pilóták vezethetik, akik visszajelzéseikkel segítenek a Ferrari mérnökeinek a fejlesztésekben.
Az új Ferrari FXX K érdekessége a középen nem összeérő szárny. Összesen 32 db készült az 1050 lóerős bestiából
Már hiányzott ez a hang…
A hétvége sztárja azonban egyértelműen Sebastian Vettel volt. Rengeteg ember jött miatta, és követte őt egész nap. Természetesen mindenki a négyszeres világbajnok bemutatóját várta legjobban, a 2012-es fejlesztésű Scuderia Ferrari F2012-vel, amit először most hajtott a Hungaroringen. Vettel igazán közvetlen volt, és a sajtótájékoztató előtt még reklámfilmet is forgatott kis hazánkban, az M3-as bevezető melletti Shell benzinkútnál.
Vettel elmondása szerint élvezte a bemutatót. Ritkán adatik meg, hogy szórakozásból vezethet egy Forma-1-es Ferrarit
A Ferrari megmutatta ezen a hétvégén, hogy nemcsak a kultuszából tartja fenn magát, hanem igenis komoly szerepet tölt be a sportautó-gyártásban a mai napig. Van mit tanulni tőlük, ha versenyautókról van szó. Komoly adagot kaptunk az igazi, vérbeli Ferrari hangulatból ezen az eseményen, nem mindennap láthat az ember együtt ennyi generációt, együtt ennyi erőt. És hogy miért említettem, hogy garantáltan megszerette mindenki a Ferrarikat? Mert bennem is megváltozott valami. Eddig semlegesen álltam a Ferrarikhoz, azonban most megtaláltam bennük a szépet, az egyedit, a megismételhetetlent, a Ferrarit.
Generációk egymás mellett, illetve mögött
Bírom a Ferrari rajongókat. Egy éve ilyenkor még egy kiskanál vízben meg tudták volna folytani Vettelt.