ALFA ROMEO 145
Futott kilométer: 131 000 km
Vegyes fogyasztás: 9 liter
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Azért pont ezt a típust vettem, mert tetszett a forma, a felszereltség, és a technika (ez még mindig egy boxermotoros autó). ...Volt stílusa :-), ezért. A gép egyúttal gyönyörűen szól... hallani kell, így leírhatatlan. Ami a mérleg másik oldalán áll, az az üzemben tartás magas költsége... a hibalistán szerepel katalizátor, lambdaszonda, kuplungszerkezet, kuplung+fék munkahenger-tömítések, differenciálmű, lengőkarok, kerékcsapágyak, féktárcsák + fékbetétek, alapjárati motor, vezérműszíj-csere + görgők, termosztát, tetőkárpit (most pedig komplett kipufogó-csere van soron). A téma még ezen felül is bajos lehetne (valakinek meg is kell tudnia szerelni az autót), szerencsére vannak jó alfás szervizek (Alfa Szamosi Kft., Ber-Do, Novák Alfa). Röviden összegezve: a jó stílussal, élményautó-kategóriával és az alacsony vételárral szemben magas fenntartási költség áll. Akit vonz, vegyen. Nem fog csalódni. A modell lassan kiöregszik, azaz egyre nehezebb lesz egyet-egyet igazán jó állapotban lábon tartani. Ha arról volna szó, most is bevállalnám, hogy veszek egyet... de a mérgesebb, ugyancsak boxer 1.7 16v-t venném.
Használó
Születési éve:
Neme: ferfi
Vezetési stílusa: dinamikus
Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut
Lakóhely: budapest
Gyerekek száma: 0
Komfort, design
Utastér: tagas
Csomagtér: dinamikus
Ülések: kenyelmes
Használhatóság:
Rugózás:
Dinamizmus
Hogy megy? megfelelo
Milyen kanyarban?
Költség
Megérte-e az árát? nem
Fogyasztás városban: 10 liter
Fogyasztás országúton: 8 liter
Fogyasztás autópályán:
Vegyes fogyasztás: 9 liter
Megbízhatóság
Meghibásodások száma: , ebből 1 lerobbanás
Meghibásodás leírása: Egy nyolc-tizenkét éves autónál, pláne ha olasz, csak terven felüli szervizlátogatások léteznek :-).Lerobbanás oka: hajtás / váltóLeírás: Elpattant a differenciálműben egy fogaskerék. Valószínűleg anyaghiba (nem tipikus hiba ennél a sorozatnál). Máskor sosem hagyott ott sehol.
Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: hajtás / váltó Garancia már lejártJavítás összege: 50000 Ft. Leírás: Komplett kuplungcsere (nagyjából a számított életideje végén). Más cserék hasonló összegekbe kerülnek (50-100e között).
A legjelentősebb hiba javításának összege:
Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km
Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem
Visszatérő hiba leírása: Az autó szervizelése évente átlag 1-200e forint körül állt meg. Komment: az autóban óra szerint 82e Km volt vásárláskor. Gyanúm szerint a reális érték inkább 100-120e (és leginkább városban mehetett sokat). Négy év alatt kb. 50e Km-t mentem vele.
Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem