ALFA ROMEO 145

Futott kilométer: 131 000 km

Vegyes fogyasztás: 9 liter

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Azért pont ezt a típust vettem, mert tetszett a forma, a felszereltség, és a technika (ez még mindig egy boxermotoros autó). ...Volt stílusa :-), ezért. A gép egyúttal gyönyörűen szól... hallani kell, így leírhatatlan. Ami a mérleg másik oldalán áll, az az üzemben tartás magas költsége... a hibalistán szerepel katalizátor, lambdaszonda, kuplungszerkezet, kuplung+fék munkahenger-tömítések, differenciálmű, lengőkarok, kerékcsapágyak, féktárcsák + fékbetétek, alapjárati motor, vezérműszíj-csere + görgők, termosztát, tetőkárpit (most pedig komplett kipufogó-csere van soron). A téma még ezen felül is bajos lehetne (valakinek meg is kell tudnia szerelni az autót), szerencsére vannak jó alfás szervizek (Alfa Szamosi Kft., Ber-Do, Novák Alfa). Röviden összegezve: a jó stílussal, élményautó-kategóriával és az alacsony vételárral szemben magas fenntartási költség áll. Akit vonz, vegyen. Nem fog csalódni. A modell lassan kiöregszik, azaz egyre nehezebb lesz egyet-egyet igazán jó állapotban lábon tartani. Ha arról volna szó, most is bevállalnám, hogy veszek egyet... de a mérgesebb, ugyancsak boxer 1.7 16v-t venném.

Használó

Születési éve:

Neme: ferfi

Vezetési stílusa: dinamikus

Döntően hol autózik: lakott_terulet,autopalya,orszagut

Lakóhely: budapest

Gyerekek száma: 0

Komfort, design

Utastér: tagas

Csomagtér: dinamikus

Ülések: kenyelmes

Használhatóság:

Rugózás:

Dinamizmus

Hogy megy? megfelelo

Milyen kanyarban?

Költség

Megérte-e az árát? nem

Fogyasztás városban: 10 liter

Fogyasztás országúton: 8 liter

Fogyasztás autópályán:

Vegyes fogyasztás: 9 liter

Megbízhatóság

Meghibásodások száma: , ebből 1 lerobbanás

Meghibásodás leírása: Egy nyolc-tizenkét éves autónál, pláne ha olasz, csak terven felüli szervizlátogatások léteznek :-).Lerobbanás oka: hajtás / váltóLeírás: Elpattant a differenciálműben egy fogaskerék. Valószínűleg anyaghiba (nem tipikus hiba ennél a sorozatnál). Máskor sosem hagyott ott sehol.

Mi volt a legjelentősebb hiba?: Hiba oka: hajtás / váltó Garancia már lejártJavítás összege: 50000 Ft. Leírás: Komplett kuplungcsere (nagyjából a számított életideje végén). Más cserék hasonló összegekbe kerülnek (50-100e között).

A legjelentősebb hiba javításának összege:

Km óra állása a legjelentősebb hibánál: 100000 Km

Volt-e visszatérő vagy nehezen megoldott hiba?: nem

Visszatérő hiba leírása: Az autó szervizelése évente átlag 1-200e forint körül állt meg. Komment: az autóban óra szerint 82e Km volt vásárláskor. Gyanúm szerint a reális érték inkább 100-120e (és leginkább városban mehetett sokat). Négy év alatt kb. 50e Km-t mentem vele.

Kell-e olajat utántölteni a kötelező szervizelések között? nem