Veszélyben a használtautó piac is?

Kevés a korrekt használt autó a piacon

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A kereskedők szerint senki sem vesz új autót a régi helyett, ezért könnyen lehet, hogy jövőre már alig lesz belföldi eredetű fiatal használt autó a piacon.

Az új autók forgalmának zuhanása magával rántotta a használtautó piacot is. Horváth Zoltán, a Weltauto igazgatója a Világgazdaságnak adott interjújában kiemelte, mivel gyakorlatilag senki sem vesz új autót a régi helyett, előfordulhat, hogy jövőre már egyáltalán nem lesz belföldi eredetű használt autó a piacon. Ha nem vesznek új gépkocsit az emberek, akkor a régit sem akarják eladni, úgyhogy a piac mindkét oldala áll. – jellemezte a helyzetet a legnagyobb hazai használtautó kereskedő hálózat, a Weltauto vezetője. Bár a társaság eladásai arányaiban feleannyira csökkentek, mint az újautó-piac, a válság hatásait alaposan megérezte a hálózat is: 53-ról 42-re csökkent az értékesítési pontok száma. - Korábban könnyen lehetett forgóeszköz hitelhez jutni, de manapság a pénzintézetek nem fogadják el fedezetül az autót, hanem csupán a piaci érték 40-50 százalékára rugó hitelt adnak. Emiatt országszerte nagyon kicsi készlettel dolgoznak a kereskedők. – mondta a lapnak Horváth Zoltán.
Már nemigen van a piacon tovább értékesítésre alkalmas használt autó, pedig nyár közepe óta nagy a kereslet. Az árak az elmúlt évben folyamatosan estek, az idén a stagnálás után – éppen a kínálat minimális szintje miatt – most emelkedés várható. Az emberek nemigen akarják eladni az autóikat, mert ezeket többnyire olyan kedvező hitelfeltételekkel vásárolták, amilyeneket ma nem érhetnének el a finanszírozás szigorodása miatt. Másrészt: 2008 végéig a gépkocsi vásárlásoknál is mintegy 85 százalékos volt a devizahitelek aránya, azonban a forint árfolyamesése miatt ezekben az esetekben a tartozás összege meghaladja az autó forgalmi értékét. Emellett az elmúlt másfél évben néhány márka akár 30 százalék feletti árkedvezményt is alkalmazott, hogy megszabaduljon eladhatatlannak látszó készletétől, így a viszonylag olcsón gazdára talált kocsik még jó ideig nem jelennek meg a kínálatban.
forrás: AutoPRO
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 23:47
    Permalink

    Egyetértek! Sokat foglalkoztam a témával és most elsősorban a 2-7 éves autókat emelném ki.
    Az egyszerűség kedvéért három kategóriára osztanám az előéletük besorolását:

    -Céges autó: Az utóbbi időben egyre kevesebben engedhetik meg maguknak, hogy új autót vásároljanak így a fiatal gépkocsik többsége ilyen eredetű. A használójuk sokszor nem kíméli- benne eszik, kávézik, bagózik- így a beltér gyorsabban amortizálódik az amúgy is nagy igénybevételnek kitett autónál ahol nem ritka a 150-200 ezres futásteljesítmény 3-4 év alatt.

    -Hitelre vett illetve lízingelt autó: Közel egyharmadukat visszaveszi a bank. Ugyan erről nem vagyok meggyőződve de szerintem ilyen formációban is főleg olyanok vesznek gépkocsit akiknek a munkájukhoz, elengedhetetlen és többnyire sokat is járnak vele. Ebből adódóan aztán ez se életbiztosítás és akkor még nem tértem ki arra mit csinál az ember amikor a zsigereiben érzi mi lesz az autóval. Hát nyúzza! Szétüti a belsejét, rámegy a fekvőre 80al, pirosba forgatja, hogyha már a bank visszaveszi ne járjon olyan jól. Csak sajna ennek a következő tulaj látja kárát. Idióták…..

    -Magántulajdon: A legreménytelibb kategória, itt nagyobb eséllyel találunk kevesett futott példányt, csak sajnos ezekből kevés van.

  • 2017.10.31. at 23:47
    Permalink

    Valóban kevés a korrekt autó. Én másfél évig keresgéltem, mire megvettem egyet. Ez sem elég korrekt, de elmegy. Az a tapasztalatom, hogy magyar tulajdonostól ritkán lehet korrekt jól karbantartott autót vásárolni. Én jobban bízom a német, svájci autókban. Ott időben lecserélik az olajat a motorban, míg itthon ezen spórolnak többnyire. Ezzel aztán tönkreteszik az autót. Nekem az előző Opelem Német területről jött be, félévet volt a behozónál, amikor eladta,s én megvettem. 12 éves volt akkor.20 éves koráig használtam, 7-8 ezer km-enként cseréltem az olajat motorjában.Üzembiztos kis fogyasztású 2 literes motorja volt. Lecseréltem erre az újabb Opelra szintén 2literes, 11 éves gépre.
    Ez 8 évet volt magyar tulajdonosnál, előtte osztrák. még nem tudtam kitisztítani az olajsártól a motort. Többet eszik mint az előző 20 éves autóm, folyik belőle az olaj valahol a főtengelynél talán. Majdnem full extrás a gép,külsőleg megkímélnek látszik, de nem kapta meg a motorja azt amit meg kell adni ahhoz, hogy sokáig jól szolgálja gazdáját. A lényeg az, hogy én a korrekt használt belföldi autók hiányát nem fogom siratni, mert szerintem eddig sem nagyon volt.Csak ELVÉTVE! Majd ha normális emberek birtokolják az autók többségét, akkor fog hiányozni a magyar (nem behozott) használt autó választék.
    A kereskedőknek ha küllemre szép, akkor már korrekt. Nem használja huzamosabb ideig, ezért nem is jön rá, milyen hibák lehetnek vele.Így nem ők tehetnek a korrektség hiányától.

Vélemény, hozzászólás?