A márka története
Az egyautós márka – mondhatnánk a Marutira, és félig igazunk lenne. Mivel nálunk az elsÅ‘ként gyártott Maruti 800 ismert, neve azonosult magával a márkával, bár a Gypsy kisterepjáróból is került néhány Magyarországra. Az 1981-ben alapÃtott indiai autógyár termékei tulajdonképpen Suzuki-modellek: készül itt például Alto, Swift, Wagon R, SX4, hogy az itthon is ismertebbeket emlÃtsük. A gyárat az indiai kormányzat hozta létre a fÅ‘részvényes Suzuki céggel, de az állam mára kivonult a tulajdonosi körbÅ‘l, helyét befektetÅ‘k vették át. Indiában ezzel a gyárral kÃvánták megvetni a modern autógyártás alapjait, amely olcsó és korszerű járművekkel látja majd el az indiai középrétegeket.
Mostanáig 7,5 millió autót gyártottak és adtak el Indiában, valamint további félmilliót értékesÃtettek Európában és a világ más részein. Az 1988 óta nálunk is kapható Maruti 800 DX alapja a Suzuki Alto. 1984-ben kezdték gyártani, és némi módosÃtással a programban is maradt. Három henger, 39 lóerÅ‘, négyfokozatú kéziváltó, öt ajtó és alacsony fenntartási költségek az ismertetÅ‘jegyei. A nyolcvanas évek végén és a kilencvenes évek elsÅ‘ felében annyi kelt el belÅ‘le nálunk, hogy ma is válogathatunk a piacon fellelhetÅ‘ példányokból – természetesen az egyetlen, a névadó 800-as (796 ccm-es) motorral.