Egy hajómotor szívatja a rali vb mezőnyét
Elromlott a komp, veszélyben a Jordán Rali
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A rali technikai sport, ahol bármikor bármi elromolhat, de hogy egy hajómotor miatt ne tudjon elrajtolni a mezőny, ilyen még nem fordult elő.
Gond egy száll se, a különleges helyzetre való tekintettel a verseny tréningjét hétfő, keddről, kedd, szerdára tették át. Gondolták, ekkora befut a hajó, az N-es raliautónak megfelelő specifikációjú tréningkocsikat megkapják a versenyzők, az összes többi csapattag pedig segít felépíteni a szervizparkot, amelynek lábra állítása normális körülmények között négy napot vesz igénybe.
Csakhogy a szóban forgó hajó két motorjából az egyik elromlott, ezért csak poroszkál a Földközi-tengeren. Hétfő reggel nyolc óra helyett előbb délután kettőre, majd kedd koradélutánra tették a várható megérkezését. A cikk megjelenésekor a legkorábbi beérkezési idő kedd este nyolc óra, ami után szerda reggel kezdődhet meg a kirakodás és a vám. Ez utóbbi arrafelé elég döcögősen haladó folyamat. Pár napja, a hajóval érkező szerelők három órát vártak csak arra, hogy útlevelüket lepecsételjék.
Ha a csapatok szerda reggel megkapják a felszerelésüket, akkor azt még aznap el tudják juttatni Jordániába, de hogy a verseny csütörtök reggeli rajtjára nem fog állni a szervizpark, az majdnem biztosra vehető.
Mindenesetre a versenyzők utcai bérautóval kedd reggel megkezdték a pályabejárást, a csapatok pedig bizakodóak.
A gyári versenyautók repülőgéppel már megérkeztek, de ahogy egy szóvivő elmondta: „A kocsin kívül nincs semmik. Egy emelőnk sincs, hogy az autót le tudjuk rakni.”
Egyelőre mindenki kitart amellett, hogy a verseny rendben lezajlik. A B-terv viszont az, hogy a csütörtöki napot törlik, a pénteki és a szombati versenynapokhoz hozzáadnak még egy-egy gyorsasági szakaszt, így megvan az eredeti táv 75%-a, és teljes pontszámmal értékelhető a verseny.