TRABANT

TRABANT 1.1

TRABANT
1.1

bővebben ›

TRABANT 601

TRABANT
601

bővebben ›

TRABANT márka rövid története

Németország Szovjetek megszállta keleti szektorában, Zwickau városában a jobb napokat látott, egykor luxusautókat gyártó Horch és Audi gyárakat 1958-ban egy új terv érdekében VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau néven összevontá : a dolgozók népautójának sorozatgyártására kellett felkészülniük. Már 1954-ben elkészültek egy olcsó, takarékos, mégis tágas kisautó, a P50 tervei, melyet 1957-ben egy ötven darabos előszéria követett. A DKW hagyományait felhasználó autó első kerekeit egy 500 köbcentis, kéthengeres, kétütemű motor hajtotta, az acélhiány miatt a fémvázas karosszéria burkolópaneljei műgyantával összepréselt gyapotból készültek. A technológia nagyszériás gyártását egyébként az 1955-59 között gyártott, átmeneti P70 típuson gyakorolták be. A P50 végül 1958-ban került sorozatgyártásra, a világelső szovjet műhold, a Szputnyik nevének fordításaként Trabant 500, azaz útitárs néven. 1959-ben szinkronizált váltót, majd 1963-ban erősebb, 23 lóerős motort kapott a Trabant 600, aminek szerkezeteire egy évvel később divatos formájú karosszériát húztak, ez lett a Trabant 601. A limuzin mellett kombi, és nyitott „terepjáró” karosszériával készültek a Trabantok, melyeket Magyarországra, Lengyelországba és Csehszlovákiába is nagy számban exportáltak - csaknem huszonöt éven át minimális módosításokkal. Sajnos a mérnökök hiába álltak elő korszerű tervekkel, hiába kísérleteztek négyütemű négyhengeres, dízel, sőt, Wankel motorokkal, a pártvezetés semmi lényeges fejlesztést nem engedélyezett – állítólag Honecker kerek perec kijelentette, amíg húsz évet kell várni sorban állni egy Trabantra, addig kidobott pénz minden fejlesztésre költött pfenning… 1989-91között élte hattyúdalát a Trabant, amikor a végtelenül elavult karosszériába beépítették a VW Polo négyütemű, négyhengeres motorját. A német újraegyesítés után az autógyártás megszűnt Zwickauban, a mára gyakorlatilag elsorvadt üzem egy ideig még autóipari beszállítóként próbált talpon maradni.

Név:VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau
Csoport:VEB IFA-Kombinat
Alapítás éve:1958
Cégnév:VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau
Székhely:Zwickau, Németország (NDK)
Első autó:Trabant P50; 1957

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10cmFiYW50
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10cmFiYW50

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Volkswagen Golf R és GTI Performance menetpróba

Versenypályán próbáltuk a 310 lóerős Golf R-t Videó

3 órája – Újdonság

Van az a teljesítményszint, ami felett sokkal érdemesebb versenypályán tesztelni egy autót, ezért mi is ott vallattuk a Golf R modelleket.


1977 tavaszán mutatkozott be a Volvo 262C, a svédek nagy kupéja

40 éves a Volvo kockakupéja

6 órája – Sztori

A 260-as széria kupéjához az olaszokkal szövetkeztek, a Volvo 262C elsősorban Amerikának szólt, és még a svédeknek is meglepő volt a luxuskupé sikere.


Nem csak vásárlási támogatás segít villanyautózni

Április végéig olcsóbban lehet villanyautóba ülni

13 órája – Autósvilág hírei

Május 1-ig biztos a villanyautókhoz kínált vásárlási támogatás, de van itt még valami, ami által olcsóbban lehet addig villanyautóba ülni.


Használtautó.hu

RENAULT MEGANE 1.4 16V Alize

RENAULT MEGANE 1.4 16V...

Ár: 495.000 Ft

Évjárat: 2002 / 8

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

BMW X5 3.0 d (Automata)

BMW X5 3.0 d (Automata)

Ár: 2.599.000 Ft

Évjárat: 2005 / 10

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

VOLKSWAGEN JETTA VI 1.4 TSI Highline DSG HYBRID E-Drive FULL !!

VOLKSWAGEN JETTA VI 1....

Ár: 3.785.000 Ft

Évjárat: 2013 / 8

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin/elektromos

MAZDA 6 2.0 CD CE

MAZDA 6 2.0 CD CE

Ár: 999.000 Ft

Évjárat: 2003 / 1

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

PEUGEOT 206 1.4 HDi Presence sw kombi gti kerekek

PEUGEOT 206 1.4 HDi Pr...

Ár: 630.000 Ft

Évjárat: 2003

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész