TRABANT

TRABANT 1.1

TRABANT
1.1

bővebben ›

TRABANT 601

TRABANT
601

bővebben ›

TRABANT márka rövid története

Németország Szovjetek megszállta keleti szektorában, Zwickau városában a jobb napokat látott, egykor luxusautókat gyártó Horch és Audi gyárakat 1958-ban egy új terv érdekében VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau néven összevontá : a dolgozók népautójának sorozatgyártására kellett felkészülniük. Már 1954-ben elkészültek egy olcsó, takarékos, mégis tágas kisautó, a P50 tervei, melyet 1957-ben egy ötven darabos előszéria követett. A DKW hagyományait felhasználó autó első kerekeit egy 500 köbcentis, kéthengeres, kétütemű motor hajtotta, az acélhiány miatt a fémvázas karosszéria burkolópaneljei műgyantával összepréselt gyapotból készültek. A technológia nagyszériás gyártását egyébként az 1955-59 között gyártott, átmeneti P70 típuson gyakorolták be. A P50 végül 1958-ban került sorozatgyártásra, a világelső szovjet műhold, a Szputnyik nevének fordításaként Trabant 500, azaz útitárs néven. 1959-ben szinkronizált váltót, majd 1963-ban erősebb, 23 lóerős motort kapott a Trabant 600, aminek szerkezeteire egy évvel később divatos formájú karosszériát húztak, ez lett a Trabant 601. A limuzin mellett kombi, és nyitott „terepjáró” karosszériával készültek a Trabantok, melyeket Magyarországra, Lengyelországba és Csehszlovákiába is nagy számban exportáltak - csaknem huszonöt éven át minimális módosításokkal. Sajnos a mérnökök hiába álltak elő korszerű tervekkel, hiába kísérleteztek négyütemű négyhengeres, dízel, sőt, Wankel motorokkal, a pártvezetés semmi lényeges fejlesztést nem engedélyezett – állítólag Honecker kerek perec kijelentette, amíg húsz évet kell várni sorban állni egy Trabantra, addig kidobott pénz minden fejlesztésre költött pfenning… 1989-91között élte hattyúdalát a Trabant, amikor a végtelenül elavult karosszériába beépítették a VW Polo négyütemű, négyhengeres motorját. A német újraegyesítés után az autógyártás megszűnt Zwickauban, a mára gyakorlatilag elsorvadt üzem egy ideig még autóipari beszállítóként próbált talpon maradni.

Név:VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau
Csoport:VEB IFA-Kombinat
Alapítás éve:1958
Cégnév:VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau
Székhely:Zwickau, Németország (NDK)
Első autó:Trabant P50; 1957

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10cmFiYW50
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10cmFiYW50

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Lukács Kornél a Rallycross Világbajnokságban

Magyar csapat és pilóta a rallycross elitjében Videó

8 órája – Sztori

Ki ne emlékezne Gigi Galli legendás WRC-s megmozdulásaira. Az olasz pilóta felkarolta Lukács Kornélt, teljes Rallycross VB szezont futnak.


Nem lesz hiány a látványból a Mercedes standján Genfben

Számos újdonságot mutat be a Mercedes Genfben

11 órája – Autósvilág hírei

A német gyártó új kabriója egyelőre árnyékban marad, jövő héten viszont fényárban fog úszni a Genfi Autószalonon. Rajta kívül számos izgalmas modell is bemutatkozik.


A J.D. Power legfrissebb felmérésében ismét a Lexus lett a nyerő, Fiat az utolsó

A Lexus autói a leginkább megbízhatóak

13 órája – Autósvilág hírei

A J.D. Power legújabb felmérésében ismét a Lexus került ki győztesként, de a top 10-es lista erősen átalakult. A Hyundai fejlődött a legtöbbet az utóbbi években.


Használtautó.hu

MAZDA 3 Sport 1.6 CD TX Sportos jármű. Új vezérléssel!

MAZDA 3 Sport 1.6 CD T...

Ár: 1.190.000 Ft

Évjárat: 2005 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

OPEL CORSA C 1.0 12V Comfort

OPEL CORSA C 1.0 12V C...

Ár: 739.000 Ft

Évjárat: 2003 / 7

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

BMW X5 3.0 d (Automata)

BMW X5 3.0 d (Automata)

Ár: 3.690.000 Ft

Évjárat: 2005 / 1

Kivitel: Városi terepjáró (crossover)

Üzemanyag: Dízel

TOYOTA COROLLA 1.4 Harmony Plus

TOYOTA COROLLA 1.4 Har...

Ár: 450.000 Ft

Évjárat: 2000 / 11

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

TOYOTA LAND CRUISER 2.4 TD LJ 70

TOYOTA LAND CRUISER 2....

Ár: 2.400.000 Ft

Évjárat: 1991 / 7

Kivitel: Terepjáró

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész