TRABANT

TRABANT 1.1

TRABANT
1.1

bővebben ›

TRABANT 601

TRABANT
601

bővebben ›

TRABANT márka rövid története

Németország Szovjetek megszállta keleti szektorában, Zwickau városában a jobb napokat látott, egykor luxusautókat gyártó Horch és Audi gyárakat 1958-ban egy új terv érdekében VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau néven összevontá : a dolgozók népautójának sorozatgyártására kellett felkészülniük. Már 1954-ben elkészültek egy olcsó, takarékos, mégis tágas kisautó, a P50 tervei, melyet 1957-ben egy ötven darabos előszéria követett. A DKW hagyományait felhasználó autó első kerekeit egy 500 köbcentis, kéthengeres, kétütemű motor hajtotta, az acélhiány miatt a fémvázas karosszéria burkolópaneljei műgyantával összepréselt gyapotból készültek. A technológia nagyszériás gyártását egyébként az 1955-59 között gyártott, átmeneti P70 típuson gyakorolták be. A P50 végül 1958-ban került sorozatgyártásra, a világelső szovjet műhold, a Szputnyik nevének fordításaként Trabant 500, azaz útitárs néven. 1959-ben szinkronizált váltót, majd 1963-ban erősebb, 23 lóerős motort kapott a Trabant 600, aminek szerkezeteire egy évvel később divatos formájú karosszériát húztak, ez lett a Trabant 601. A limuzin mellett kombi, és nyitott „terepjáró” karosszériával készültek a Trabantok, melyeket Magyarországra, Lengyelországba és Csehszlovákiába is nagy számban exportáltak - csaknem huszonöt éven át minimális módosításokkal. Sajnos a mérnökök hiába álltak elő korszerű tervekkel, hiába kísérleteztek négyütemű négyhengeres, dízel, sőt, Wankel motorokkal, a pártvezetés semmi lényeges fejlesztést nem engedélyezett – állítólag Honecker kerek perec kijelentette, amíg húsz évet kell várni sorban állni egy Trabantra, addig kidobott pénz minden fejlesztésre költött pfenning… 1989-91között élte hattyúdalát a Trabant, amikor a végtelenül elavult karosszériába beépítették a VW Polo négyütemű, négyhengeres motorját. A német újraegyesítés után az autógyártás megszűnt Zwickauban, a mára gyakorlatilag elsorvadt üzem egy ideig még autóipari beszállítóként próbált talpon maradni.

Név:VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau
Csoport:VEB IFA-Kombinat
Alapítás éve:1958
Cégnév:VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau
Székhely:Zwickau, Németország (NDK)
Első autó:Trabant P50; 1957

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10cmFiYW50
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10cmFiYW50

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Modern kori Eleanor kiadással búcsúzik a kifutó Mustang

750 lóerős Super Snake kiadással ünnepel a Shelby

1 órája – Autósvilág hírei

50. születésnapját ünnepli a Shelby Mustang. 750 lóerővel, a jellegzetes színekben, nagyon kígyó kiadással készültek az évfordulóra.


Riasztási fokozatába lép a szmogriadó Budapesten

150 ezer forintos bírságot kaphat, aki megszegi a szmogriadót

4 órája – Autósvilág hírei

Hétfő reggel 6-tól riasztási fokozatába lép Budapesten a szmogriadó, tilos Euro 3-asnál rosszabb besorolású autóval közlekedni 6-22 óra között.


Audi Q8: koncepcióból képzelt valóság

Ilyen lehet majd a gyártásba kerülő Audi Q8

19 órája – Autósvilág hírei

Detroitban még koncepcióként debütált az Audi Q8, amit jövőre várhatunk szériagyártású modellként. Indiában már utóbbit is megrajzolták.


Használtautó.hu

BMW 320d (Automata) M-packet M-optik Automata

BMW 320d (Automata) M-...

Ár: 2.850.000 Ft

Évjárat: 2007 / 2

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

FORD FOCUS 1.6 Ambiente

FORD FOCUS 1.6 Ambiente

Ár: 440.000 Ft

Évjárat: 1999 / 3

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

VOLKSWAGEN POLO 1.2 55 AKCIÓS FIX ÁR!!!

VOLKSWAGEN POLO 1.2 55...

Ár: 535.000 Ft

Évjárat: 2003 / 9

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Benzin

CITROEN C3 PICASSO 1.6 HDi Exclusive 110 le! 6sebességes!

CITROEN C3 PICASSO 1.6...

Ár: 1.550.000 Ft

Évjárat: 2011

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

PEUGEOT PARTNER 1.6 HDi Presence

PEUGEOT PARTNER 1.6 HD...

Ár: 1.250.000 Ft

Évjárat: 2007 / 9

Kivitel: Egyterű

Üzemanyag: Dízel

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész