TRABANT

TRABANT 1.1

TRABANT
1.1

bővebben ›

TRABANT 601

TRABANT
601

bővebben ›

TRABANT márka rövid története

Németország Szovjetek megszállta keleti szektorában, Zwickau városában a jobb napokat látott, egykor luxusautókat gyártó Horch és Audi gyárakat 1958-ban egy új terv érdekében VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau néven összevontá : a dolgozók népautójának sorozatgyártására kellett felkészülniük. Már 1954-ben elkészültek egy olcsó, takarékos, mégis tágas kisautó, a P50 tervei, melyet 1957-ben egy ötven darabos előszéria követett. A DKW hagyományait felhasználó autó első kerekeit egy 500 köbcentis, kéthengeres, kétütemű motor hajtotta, az acélhiány miatt a fémvázas karosszéria burkolópaneljei műgyantával összepréselt gyapotból készültek. A technológia nagyszériás gyártását egyébként az 1955-59 között gyártott, átmeneti P70 típuson gyakorolták be. A P50 végül 1958-ban került sorozatgyártásra, a világelső szovjet műhold, a Szputnyik nevének fordításaként Trabant 500, azaz útitárs néven. 1959-ben szinkronizált váltót, majd 1963-ban erősebb, 23 lóerős motort kapott a Trabant 600, aminek szerkezeteire egy évvel később divatos formájú karosszériát húztak, ez lett a Trabant 601. A limuzin mellett kombi, és nyitott „terepjáró” karosszériával készültek a Trabantok, melyeket Magyarországra, Lengyelországba és Csehszlovákiába is nagy számban exportáltak - csaknem huszonöt éven át minimális módosításokkal. Sajnos a mérnökök hiába álltak elő korszerű tervekkel, hiába kísérleteztek négyütemű négyhengeres, dízel, sőt, Wankel motorokkal, a pártvezetés semmi lényeges fejlesztést nem engedélyezett – állítólag Honecker kerek perec kijelentette, amíg húsz évet kell várni sorban állni egy Trabantra, addig kidobott pénz minden fejlesztésre költött pfenning… 1989-91között élte hattyúdalát a Trabant, amikor a végtelenül elavult karosszériába beépítették a VW Polo négyütemű, négyhengeres motorját. A német újraegyesítés után az autógyártás megszűnt Zwickauban, a mára gyakorlatilag elsorvadt üzem egy ideig még autóipari beszállítóként próbált talpon maradni.

Név:VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau
Csoport:VEB IFA-Kombinat
Alapítás éve:1958
Cégnév:VEB Sachsenring Automobilwerke Zwickau
Székhely:Zwickau, Németország (NDK)
Első autó:Trabant P50; 1957

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10cmFiYW50
dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT10cmFiYW50

Kapcsolódó tartalom


Friss cikkek

Az Opel Southeast Europe új vezérigazgatója Enrico De Lorenzi

Olasz vezér vette át az Opel hazai irányítását

5 órája – Autósvilág hírei

Új vezérigazgatót ünnepel az Opel Southeast Europe. A Budaörsi székhelyen dolgozó Enrico De Lorenzi már tapasztalt, a spanyolországi Opel éléről váltott, de volt a Nissannál és a Fiatnál is.


Az új F2-ben debütál a Halo fejvédő

Fejvédővel szerelik az új F2 autókat

8 órája – Sztori

Ha nem kell az F1-nek, majd jól bevezetjük az F2-ben - fejvédő tesztüzemet szánnak a Forma-1 előszobájának, ami jövőre új néven folytatja.


Rekord hatótávot teljesített az Opel villanyautója

Opel Ampera-e: 754,9 km egy feltöltéssel

11 órája – Autósvilág hírei

Az elektromos autózás sokak számára egyet jelent a kis hatótávval. Az Opel Ampera-e most bizonyította, hogy akár belsőégésű társaihoz hasonló távolságot is meg lehet vele tenni egy feltöltéssel.


Használtautó.hu

PEUGEOT 307 2.0 HDi Profil

PEUGEOT 307 2.0 HDi Pr...

Ár: 535.000 Ft

Évjárat: 2003 / 10

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

RENAULT THALIA 1.4 Alize JÓÁLLAPOT!SOK VIZSGA!VONÓHOROG

RENAULT THALIA 1.4 Ali...

Ár: 370.000 Ft

Évjárat: 2002 / 10

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Benzin

MAZDA 6 Sport 2.0 CD TE

MAZDA 6 Sport 2.0 CD TE

Ár: 950.000 Ft

Évjárat: 2005 / 5

Kivitel: Ferdehátú

Üzemanyag: Dízel

SEAT EXEO 2.0 CR TDI Reference

SEAT EXEO 2.0 CR TDI R...

Ár: 3.150.000 Ft

Évjárat: 2012 / 1

Kivitel: Sedan

Üzemanyag: Dízel

CHEVROLET LACETTI SW 1.6 16V Elite MAGYARORSZÁGI AUTÓ . 119000 KM

CHEVROLET LACETTI SW 1...

Ár: 1.199.000 Ft

Évjárat: 2007 / 2

Kivitel: Kombi

Üzemanyag: Benzin

Még több autó

Eladó alkatrészek

Még több alkatrész