Szójáték a Citroën tanulmányautó neve: az oli ejtése all-ë
Guruló laboratóriumként hivatkozik a Citroën az oli névre keresztelt tanulmányautóra, amely a függÅ‘leges szélvédÅ‘jével, sarkos vonalvezetésével, öngyilkos (hátrafele nyÃló) ajtóival egy LEGO-járműre emlékeztet leginkább. Minden furcsasága ellenére azonban akadnak tipikus Citroënre utaló stÃlusjegyek, például az ajtók alsó részén az Airbump betétek. De egyébként az egész autó a Citroënre jellemzÅ‘ merészséget mutat, apránként tűnnek fel az érdekes megoldások, többek között az elsÅ‘ fényszórók is légbeömlÅ‘ket fognak közre.
Valójában ez egy pickup
Bár elsÅ‘re pont úgy tűnik, mintha az autó orra lenne a plató, ám az ugyanúgy hátul található és újrahasznosÃtott kartonpapÃr a burkolata. A plató zélessége 994 mm, a hosszúsága alapból 679 mm, ám a hátsó ablak nyitható, a hátsó ülések fejtámlái pedig a plafonba hajthatók, Ãgy a raktér 1050 milliméteresre növelhetÅ‘.
CsÅ‘vázas ülések elöl, vÃzálló poliuretánhab a padlóburkolat
Bent sokkal kevesebb alkatrészbÅ‘l épül fel a műszerfal, illetve az ülések, mint napjaink autóiban. Többnyire olyan poliuretánhab a burkolatok anyaga, amibÅ‘l például a futócipÅ‘k talpát is gyártják. Ezzel is a tömegcsökkentés a cél, hiszen a Citroën fÅ‘ üzenete a járművel az, hogy lehet könnyű villanyautókat is készÃteni. Az oli üres tömege egy tonna. Tehát nincs agyonpakolva akkumulátorokkal, alacsony fogyasztása (10 kWh/100 km) Ãgy is 400 kilométeres hatótávot tesz lehetÅ‘vé. Végsebességét 110 km/h-ban korlátozták, a 20-ról 80 százalékosra töltéshez pedig elegendÅ‘ 23 perc. ValószÃnűleg nem lesz belÅ‘le sorozatgyártású modell, de remélhetÅ‘leg ezt a "könnyű villanyautó" filozófiát mások is követni fogják a jövÅ‘ben. Viszont
az új embléma jövÅ‘re már a szériamodelleken is ott dÃszeleg majd.
A műszerfalon is ugyanazt a habosÃtott műanyagot használták
Nézzétek meg a zseniális videót is, amit az oli bemutatójához mellékeltek!