A nyersolaj ára szeptember óta 40%-kal csökkent, a hazai üzemanyagárak csaknem 20%-kal, a következő héten minden bizonnyal 350 forint alá megy a 95-ös benzin literenkénti átlagára
Az időjósok szerint még a hajnali órákban sem várhatók mínuszok a következő héten, az üzemanyagáraknál azonban annál inkább. Továbbra is esnek a nyersolajárak, s ennek következtében a finomított termékek árai is. Örülhetünk! Ugyanakkor ha azt nézzük, hogy a hazai (csupán harmadrészt a termelői árakon alapuló, amúgy árrésekből és adókból összeadódó) árak miként alakulnak, a jelentős árcsökkenések ellenére is csak részlegesen profitálunk a világpiaci árak zuhanásából. Míg ugyanis a nyersolaj ára ötéves mélypontjára kerülve 40%-kal (!) kedvezőbb most, mint volt szeptember elején, itthon az azóta bekövetkezett üzemanyagár-esés még a 20%-ot sem éri el (szeptember elején 420 forint volt egy liter 95-ös benzin, most 350).
Míg e héten a MOL szerdán 9 forinttal csökkentette a benzin, 5-tel a gázolaj árát, s pénteken további 4, illetve 3 forintot ejtett még, a nemzetközi tőzsdéken még komolyabb változások történtek. A benzin ára 8,5, a gázolajé 6,7 százalékkal esett - dollárban kalkulálva. Forintunk a héten alig veszített erejéből, így azzal számolva is megmarad 8,4, illetve 6,6 százaléknyi mínusz.
A fentiekből adódóan itthon is sanszosan folytatódik az üzemanyagárak csökkenése. A most 350 forint átlagárú 95-ös a jövő hét közepétől 342-343 forint körüli átlagáron várható, sanszos, hogy a most jellemzően 370 forintos gázolaj is 365 forint környékén megkapható lesz. Az olcsóbb kutaknál természetesen már most is elcsíphetjük az említett árakat, hiszen a töltőállomások közötti árverseny literenkénti 30-40 forintos eltéréseket szül az egyes kutak között.
Légyszi a törvény számát, ami azt mondja hogy pl a jövedéki adó így működik. Köszi.
Nem én mondom. Tény.
Ha te mondod… 🙂
Pedig milyen fair lenne, ha most meg olcsóbban fuvarozna mindenki, nem?
Jóasszony, az adó együtt mozog az árral,
Jaj.
Kérdezd meg a péket.
Engem nem kell meggyőznöd, hogy világméretű emberiségellenes folyamatok, kizsákmányolások és nyomorbadöntések zajlanak és játszódnak a témában!
Olcsóbb nem lesz csak drágább amikor újra emelkednek az üzemanyagárak.
Ilyenkor mélyen hallgatnak a fuvarozók, örülnek a kisebb költségeknek, és több a nyereségük.
De ha már több a nyereség azt a tendenciát az üzemanyagár emelkedése után is meg akarják tartani.
Én értem hogy az előállítási költség nem változik, de a jövedéki adó arányos mértékben igen.
Még ha az árnak a fele a nyersanyagár ami változik, akkor is a 175 Ft-nak a 8.4%-a 14 Ft, ebből lesz majd a részünkre mínusz 8-10 Ft. Az is érdekes hogy bármekkora világpiaci árcsökkenés akkor is 9 Ft-nál kevesebbet sosem csökken.
Arra leszek kíváncsi hogy mekkora emelkedések lesznek amikor szépen visszaáll a nyersanyag a nyári árára…..
Hogy nem áll meg 400-420 Forintnál az biztos.
a benzin olcsó de kenyér meg más már miért nem ?
Hát mert a 350-nek vagy jó fele adó és egyéb legalizált rablás.
Üdv!
Csak egy dolgot nem értek.
Ha 8,4 % a mínusz akkor az a 350 Ft-os benzinnel számolva is 29 Forinttal kellene kevesebbnek lennie az árának.
Ehhez képest a 8-10 Forintos csökkentés nincs arányban.
Vagy csak én értelmezem rosszul…..?