A BKV Mercedeseket vett, a Volán MAN buszokat vásárol
Jövő év elejétől 106 új MAN autóbusz áll üzembe a Volánbusznál
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Folytatódik a hazai buszpark életkorának apasztása, miután idén a BKV (szerződéses) buszparkja 159 új Mercedes-Benz Citaro busszal bővült, jövőre a Volánbusz flottája bővül 106 vadonatúj MAN autóbusszal.
Az új - csakis szóló - MAN Lion's City A21 buszok 2014 elejétÅ‘l érkeznek majd meg, a Volánbusz ZRt. tájékoztatása szerint elsÅ‘sorban a budapesti elÅ‘városi forgalomban találkozhatnak majd velük az utasok. E kivitelt a BKV is tesztelte, náluk CNG hajtású turbómotorral járt a 11,98 méter hosszú, 2,5 méter széles és 2,76 m magas, 5875 mm tengelytávú, 17,9 tonnás saját tömegű személyszállÃtó, 39 ülÅ‘ és 41 állóhellyel, valamint egy kerekesszéket is befogadó kocsiszekrénnyel, alacsony, 37 cm magas padlójával annak akadálymentes bejutást adó kialakÃtással. Az abban dolgozó motor soros hathengeres, turbófeltöltésű, CNG üzemű Otto rendszerű volt, 2000 1/percnél 272 lóerÅ‘s teljesÃtménnyel, 1100 és 1700 1/perc között 1050 Nm nyomatékkal. A Volánbusz által rendelt verziókról egyelÅ‘re csak annyit árultak el, hogy azok dÃzelüzeműek és Euro6-os emissziós normát teljesÃtÅ‘k - vélhetÅ‘en AdBlue adalékkal. TippelhetÅ‘, hogy a CNG-s verzióhoz hasonlóan a gázolajosakban is 4 fokozatú Voith automata dolgozik majd, de részletes műszaki adatokat egyelÅ‘re nem közölt az MAN a kiszállÃtandó autóbuszokról, a paraméterek nyilvánosságra hozását csak az idei év végére Ãgéri.
Nem értem miért nem a sokkal környezetbarátabb (inkább emberbarátabb) CNG-t választották (ha már Bp előváros)? Nincs elég PM10, meg PM2,5, meg tüdőrák?
Hol van GyÅ‘rben kettÅ‘? Kredenc neked busz? Te is csak hÃrbÅ‘l láttál akkor ilyet.
9-10evvel ezelott meg volt olyan buszgyarunk aminek a multja miatt
kalapot emelt a MAN,Volvo,Mercedes es tarsai.
Es szerintem mar lehet kb 15eve vagy tobb is mikor az Ikarus gyarunk a beszallitokkal egyutt
tobb embernek adott munkat mint a VW,Opel,Suzuki…
Es ne mondjatok hogy logobelu szornyeket gyartottak hisz sok mai szabvanyt,eloirast
gyartas technologiat amit a buszgyarak a mai napig hasznalnak az Ikarus fejlesztette ki.
De sajnos a donteshozoknak nem a hazai ipar tamogatasa a cel…
Nezzetek meg a lengyeleket a Volvoval kotottek megallapodast es van buszgyaruk
sok munkahelyel,Csehek Karosa-ja az Ivecoval…
Jaj mielott elfelejtem a Volvo anno szemet vetett az Ikarusra csakhat ugy voltak vele hogy
minek munkahelyet teremteni ha lehet sanyargatni az emberekt igyhat LO. lett belole
ahol rengeteget fejlesztenek noveli a termelest…
Pontosan hogy-hogy is volt a szerzodesuk azt nem tudom de arra emlekszem hogy
a minel tobb munkahely teremtes volt a cel.
Az a poén, hogy azokat a buszokat meg a nyugat veszi mert jók és olcsóbbak. Majd mi 15 év múlva lizingeljük tőlük:D
Minek ide MAN busz?Győrben már két helyen is gyártanak ütőképes buszokat.Lapáttal agyonverném,aki ezeket a döntéseket hozza.Nem az lenne a fontos,hogy a hazai termelés működjön?
Idióta banda az egész…
A Volkswagen csoport Magyarországon több mint tÃzezer embert alkalmaz. Melyik is az a buszgyártó, ahol ennél többen dolgoznak?
[i]“A Rába Jármű Kft. 61 darab csuklós autóbusz szállÃtásáról Ãrt alá megállapodást a Volánbusz Zrt-vel mintegy 16 millió euró értékben. A buszok szállÃtási jogát a Rába közbeszerzési eljárás keretében nyerte el a Volvóval együttműködésben, a Volánbusz tenderén a megrendelést a csuklós buszok kategóriájában összességében legkedvezÅ‘bb ajánlattal nyert el a Rába. A szállÃtások 2014 tavaszától kezdÅ‘dnek. A mostani megrendelés a Rába/Volvo-együttműködés elsÅ‘ eredménye, a Rába éves szinten 200-300 autóbusz szállÃtásával számol.”[/i]
Miért, vannak épkézláb hazai buszok? Én annak is örülök, hogy végre nem kÃnai szarokat vesznek.
Ismét nem sikerült hazai gyártású buszokat venni. Pedig biztos mindent megtettek ennek érdekében.