Élőben vezet minket körbe egy valódi eladó
Mintha csak egy Sims videójátékban lennénk, az életünk egyes teendőit, élményeit a virtuális térben is elvégezhetjük és átélhetjük. Metaverzumnak hívják azt a mesterséges, digitális teret, ahol találkozhatunk ismerőseinkkel vagy bemehetünk egy virtuális boltba. Az egészet az különbözteti meg a már megszokott okostelefonos és számítógépes internetes élménytől, hogy azok kétdimenziós elrendezése helyett itt a videójátékokhoz hasonló terek vannak, ammikben tudunk mozogni. Ide lépett be a Fiat is a márkakereskedéseivel.
Az autó kívül-belül körbejárható
Olaszország után Franciaországban is elindult a metaverzumos Fiat márkakereskedés, amit minden érdeklődő elérhet saját nappalija kényelméből. Az olaszoknál pozitív tapasztalatokról számolt be a Fiat, tavaly decemberi bevezetése óta több mint 500 látogatás történt a virtuális Fiat szalonban. Ezek nem egyenértékűek egy hagyományos weboldal látogatottságával, hiszen az érdeklődők átlagosan 40 percet töltöttek a metaverzumban a Fiatnál. Ez annak is köszönhető, hogy a virtuális szalonban egy valódi értékesítő ("termékzseni") vezeti körbe a látogatókat, akivel élőben beszélgetnek az autó virtuális másának megtekintése közben. Így már valóban hasonlít az élmény egy fizikai látogatáshoz, azzal a kivétellel persze, hogy tapintani nincs lehetőség a metaverzumban.
A Fiat szerint nincs szükség semmilyen különleges eszközre a virtuális szalon látogatásához, okostelefonról vagy számítógépről könnyedén elérhető a felület. Ez persze részben talán korlátozza is a metaverzum adta lehetőségeket, hiszen ez a környezet egy virtuálisvalóság-szemüveggel tudja a legélethűbb élményt nyújtani. Kérdéses még, hogy a szerződések aláírása is kivitelezhető-e ezen a felületen, vagy hogy egyáltalán bízunk-e annyira egy számítógépes grafikában, hogy szinte kizárólag az alapján költsünk el több millió forintot egy autóra. Az viszont kétségtelen, hogy a metaverzumos szalon kényelmes szolgáltatás, ráadásul a valódi eladó személy a látogatás során csak velünk foglalkozik, így gyakorlatilag minden kérdésünket feltehetjük neki. Így már számos fontos információ birtokában tudunk elmenni egy célzott, rövidebb látogatásra egy valódi szalonba, hiszen azok továbbra is megmaradnak. A Fiat tapasztalatai eddig pozitívak, így Olaszország és Franciaország után talán más országokban is elindítják a szolgáltatást, amiben az új, elektromos 500-as után további modellek is megtekinthetők és megvásárolhatók lesznek. Sőt, a Stellantison belül más márkák is hamarosan elérhetővé teszik saját virtuális szalonjukat, például a Lancia is.