Az igazi szabadidő-autó az arénaharcos Jeep
Kapott egy igazi szabadidő-autót a világ a Jeeptől
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ha kell vontat, ha kell a platójára dobhatók a különböző szabadidős eszközök, és az utastér is bőséges helyet kínál. Nagyot szólhat az új Jeep Gladiator.
Megtartotta harcias attitűdjét a Jeep, hiszen az ókori Rómáig nyúlt vissza legújabb autójának névadásakor. A gladiátorok a városállam, majd a birodalom népének szórakoztatására szolgáltak, most pedig szintén a szabadidő kellemes eltöltéséhez kínál alternatívát a Jeep Gladiator, ami a Wrangler arcát örökölte.
Ám a leghosszabb Wrangler (Unlimited) változatnál is nyúlánkabb az újdonság a maga 5181 milliméteres hosszával. A tengelytávolsága szintén megnőtt a Wranglerhez képest, hiszen a Gladiatoré 3480 milliméteres. A képek láttán talán mondanom sem kellene, hogy a terepjáró képességek terén is jeleskedik a római harcos, a szabad magassága például 282 milliméter a Rubicon kivitel esetén. Szóval jóval több ez az autó, mint egy átlagos szabadidő-autó. Lényegében mindenben felülmúlja a Wranglert. Terhelhetősége 725 kilogramm, és akár 3,47 tonnát is vontathat.
Motorpalettáján V6-os egység sorakoztak fel. Egészen pontosan egy benzines és egy dízel. Az előbbi a 3,6 literes Pentastar 285 lóerővel és 352 Nm forgatónyomatékkal, hatfokozatú manuális vagy nyolcfokozatú automatikus sebességváltóval. A háromliteres EcoDiesel viszont csak 2020-ban érkezik, kizárólag automatikus sebességváltóval, ám 260 lóerővel, valamint 599 Nm forgatónyomatékkal.
Az autó további érdekessége, hogy levehető keménytetővel vagy vászontetővel is megrendelhető, illetve az egyetlen új pickup a piacon, amelynek a szélvédője lehajtható. Ezzel egyedülálló élményt kínál a szabadban csapatáskor. Emellett a biztonság miatt sem kell aggódni, hiszen 80 különböző vezetősegéd és biztonsági rendszer is helyet kaphat a Gladiatorban, köztük olyan megoldások, mint az autó orra előtti területet mutató kamera és az Off Road+ gomb, amellyel mély homokban és brutálisan sziklás körülmények között is boldogul az autó. Remélhetőleg Európába is jut belőle!
“Remélhetőleg Európába is jut belőle!”
Semmiképp sem, ez abszolút nem Európa-kompatibilis, még a Wrangler is csak a kultusz miatt számíthat némi sikerre itt. Amúgy mostanában a veszélyes hegesztéseivel hívta fel magára a figyelmet a Wrangler:
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2018/11/23/veszelyesen_rosszak_a_jeep_wrangler_hegesztesei/