Ezt az autót nem lehet azzal vádolni, hogy csórta a formatervet
Ha megkérdeznék tőlem, hogy milyennek kellene lenniük a villanyautóknak, akkor rámutatnék egy MG4-re: ilyennek! Miért? Nos, azért, mert ez a legjózanabb villanyautó, amellyel az utóbbi évek során találkoztam. Léteznek nagyobb, erősebb, csili-vilibb, illetve kisebb és megfizethetőbb modellek. De az MG4 esetében éreztem talán először, hogy nem kell kompromisszumot kötnöm. Alsó középkategóriás méret, kétgyerekes családoknak elegendő beltér, a szó jó értelmében semleges menettulajdonságok, 400 kilométeres valós hatótáv, nem mellesleg látványos formaterv. Egyedül az árcédulán látható szám miatt nem engedhetik meg maguknak széles tömegek. Pörgessétek át a képgalériát, ízlelgessétek ezt a különös, de kellemes masinát, illetve nézzétek meg videón,
ide kattintva!
4,28 méter hosszú, 1,51 méter magas és 1,83 méter széles
Hátulról is nagyon egyedi, az osztott hátsó szárny csak a legmagasabb felszereltséghez jár
Kattints a képre és megnézheted a galéria összes fotóját
Egészen pontosan 204 lóerős, a villanymotor nyomatéka pedig 250 Nm
7,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/h tempóra
Ideális esetben 452 km a hatótávolsága a gyárai szerint. 400 kilométert vígan tudott átlagos használat mellett
Tárolódoboz nincs az autó orrában
Ízlésesek a 17 colos felnik is az aero betétekkel
A csomagtér alapból 363 literes, a töltőkábelek egy külön kis táskában elférnek a padló alatt
Teljesen döntött ülésekkel 1177 literes a csomagtér
64 kWh kapacitású az akkumulátor, 452 km a hatótáv papíron. Egy biztos, hogy ha ott volt, akkor magunkhoz vettük volna
360 fokos kamerája is van
Nálam 13 kWh/100 km energiát fogyasztott 100 kilométeren vegyesben
Ha kíváncsi vagy rá mozgóképen is, akkor az alábbi videóban megnézheted
11,6 tonna?
Hát igen, a külső tényleg inkább hajaz a Hyundai/KIA ízlésficamos villanyautóira, de ezen az áron azért elég elgondolkodtató még így is a már korosodó Nissan Leaf helyett. Az elektromos Opel Astra sokkal drágább, a Peugeot 2008 ugyanilyen hivalkodóan túlrajzolt és még drágább is, a VW ID.3-t meg már mindenki eltemette, a Volkswagen törzsvásárlókon kívül senkit nem érint.
De a teljesítményadatokból és akku méretéből szerintem egyértelműen látszik, hogy az MG 4 inkább akar lenni a kicsi olcsó Tesla (ha lenne Model 2 az kb. ezt a számokat hozná), mint sem a hagyományos gyártók villanyautóinak alternatívája.
13 kwh 100-on fogyasztás az jó jelenleg és ez az egyik olyan pont amitől akár versenyképes is lehet.
EX30 Volvo: 14.5 millió alapáron.
Azt el fogod tudni adni 5 év múlva is, itt meg erősen kérdéses, lesz-e 5 év múlva importőre Magyarországon vagy sem…
Mi történt a hátsó lámpával, valaki ráült talán? (19of57)