Játszós autót, de csak komolyan!
Piaci körkép: 10 év és 3 millió forint alatti, legalább 250 lovas, jó helyen hajtó modellek
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ezúttal valódi élményautókat kerestünk, 3 millió forint és 10 év alatt, 250 lóerő felett, hátsó-, vagy összkerékhajtással. Van kínálat!
Ez most nem a racionálisan gondolkodó családapák körképe, ez az élményautót keresőknek szól, ugyanakkor nincs kizárva, hogy két gyerekkel, családdal be lehessen ülni a rostán fennakadt modellekbe, s akár gond nélkül el lehessen velük menni nyaralni, el lehessen velük vinni a gyerekeket óvodába, bölcsődébe, vagy akár az anyóshoz a nagymamát. Viszont, ha nélkülük elkergetjük a fordulatszám-mutatót Piroskáig a piros tartományig, akkor bizony előjön belőlük a farkas. Listánkra az olyan modelleket válogattuk a Használtautó.hu rendszeréből, amelyek 10 évesnél nem idősebbek, legalább 250 lóerős teljesítményt adnak, s vagy hátul hajtanak, vagy összkerékhajtásúak. Én a SUV kizárva feltételt is szerepeltetném, mert az igazi élmény SUV-ok nem 250, hanem inkább 500 lóerőnél kezdődnek, de azért persze ne legyünk telhetetlenek.
10 év és 3 millió forint alatti, 250 lóerő feletti modellek
Modell | Évjárat | Óraállás [km] | Vételár [Ft] |
Alfa Romeo 159 SW 3.2 JTS Q4 Distinctive (260 LE) | 2006 | 215 000 | 2 790 000 |
Audi A3 3.2 V6 quattro Ambition DSG (250 LE) | 2005 | nincs adat | 1 799 000 |
Audi A6 3.2 V6 FSI quattro Tiptronic (256 LE) | 2005- 2008 |
210 000- 219 000 |
1 700 000- 2 880 000 |
Audi A8 4.2 V8 Tiptronic (335 LE) | 2006 | 240 000 | 2 999 999 |
Audi A8 4.2 V8 TDI Tiptronic DPF (326 LE) | 2005 | 241 000 | 3 000 000 |
Audi A8 6.0 W12 quattro Tiptronic (450 LE) | 2005 | 202 000 | 2 899 000 |
BMW 130i (265 LE) | 2005- 2006 |
65 000- 252 000 |
2 750 000- 3 000 000 |
BMW 530i (272 LE) | 2005- 2008 |
133 000- 420 000 |
2 480 000- 3 000 000 |
BMW 535d (272 LE) | 2005- 2007 |
192 000- 320 000 |
2 549 00- 2 790 000 |
BMW 740d (258 LE) | 2005 | 213 000 | 2 650 000 |
BMW 745i (333 LE) | 2005 | 239 000 | 2 490 000 |
BMW X5 4.4 V8 (320 LE) | 2005 | 350 000 | 2 800 000 |
Cadillac CTS 3.6 V6 (257 LE) | 2005 | 145 000 | 2 890 000 |
Cadillac SRX 4.6 V8 AWD (325 LE) | 2005 | 210 000 | 2 690 000 |
Chrysler 300 C 5.7 (339 LE) | 2005- 2006 |
143 560- 153 000 |
2 998 000- 2 999 000 |
Chrysler Pacifica 4.0 AWD (258 LE) | 2007 | 151 000 | 2 950 000 |
Dodge Charger 3.5 (253 LE) | 2007 | 100 000 | 2 890 000 |
Dodge Charger 5.7 Hemi V8 (375 LE) | 2010 | 225 000 | 2 750 000 |
Dodge Durango 5.7 Hemi Vi (306 LE) | 2005 | 155 000 | 2 500 000 |
Ford Expedition 5.4 V8 (306 LE) | 2005 | 191 000 | 2 799 000 |
Honda Legend 3.5 V6 24V (295 LE) | 2007 | nincs adat | 2 599 000 |
Mazda6 2.3 MPS DISI Turbo AWD (260 LE) | 2006- 2007 |
100 000- 211 000 |
2 199 000- 2 899 999 |
Mazda CX-7 2.3i (260 LE) | 2007- 2008 |
81 000- 180 000 |
2 799 000- 2 990 000 |
Mercedes-Benz E 350 4Matic (272 LE) | 2005 | 219 320- 323 000 |
2 699 000- 2 999 000 |
Porsche Cayenne 3.2 (250 LE) | 2006 | 152 000 | 2 880 000 |
SAAB 9-7X 4.2 (279 LE) | 2007 | 196 000 | 2 999 999 |
SAAB 9-7X 5.3 V8 (305 LE) | 2008 | 202 000 | 2 690 000 |
Volkswagen Phaeton 5.0 V10 TDI 4Motion (313 LE) | 2006 | 179 000- 301 100 |
2 690 000- 2 950 000 |
Volkswagen Touareg 5.0 V10 TDI Tiptronic (313 LE) | 2005 | 175 847- 300 000 |
2 050 000- 2 950 000 |
Volvo S80 4.4 V8 AWD (316 LE) | 2007 | 405 000 | 2 490 000 |
Az is egyértelmű, hogy aki igazi élményautót keres, az nem a luxusautók közül fog választani, bár meg kell hagyni, élményt azok is adnak, csak másfélét. Nem olyat, mint például a találati listán márka szerint első helyen álló Alfa Romeo 159 SW 3.2 JTS Q4. 260 paci, kéziváltóval, Torsen központi diffis összkerékhajtással. Annak ellenére csábító, hogy ennyiért Audit, akár 10 év alatti A8-ast, A6-ost is lehet kapni, szintén Torsen diffis quattro hajtással. A3-ast jóval olcsóbban is, abban viszont Haldex (nem állandó) az összkerékhajtás. Fenntartásban viszont a nagyobb Audik nagyon durva szintet képviselnek, élményautóként pedig épp az A3 lenne valamennyire ajánlható.
De van ám itt jobb is: BMW 130i. Háromliter, sorhat, hátsókerékhajtás; 265 LE. Ugyanez a blokk az E46-os 3-as és a Bangle, azaz E60-as 5-ös szériában is megkapható hajszálnyit szerényebb teljesítménnyel, akár automataváltósan. Bár E46-ban is megtalálható volt, és remekül is muzsikált a 3,0 literes dízel is, az inkább az ötösben elterjedt, jellemzően 535d-ként, 272-286 lóerővel. Az idei évben érkezetthez képest két generációval korábbi, szintén Chris Bangle nevével fémjelzett 7-es és első X5 ugyancsak megfelelhet a keresésünknek. De tegye fel a kezét, aztán szégyellje is el magát, aki ezeket élményautónak tekintené.
Az is persze, aki az amerikai részleget. Egzotikusnak, itthon egyedinek persze tűnhetnek, kínálat is van belőlük, Európának szánt nagyautóként a hátul hajtó CTS, nekünk óriás, az újvilágon közepes SUV-ként az összkerekes SRX. Nem maradhat ki a listából a Chrysler 300C, a Chrysler Pacifica óriás egyterű pedig igazi meglepetés: összkerékhajtásával, 4,0 literes, 258 lovas V6-os motorjával kritériumainknak megfelel ugyan, de klasszikus értelemben vett élményautó ő sem lesz. A 3.5 V6-os, de főként az 5.7 Hemi V8-as (375 LE) Dodge Charger már csak-csak. Hiába dolgozik utóbbi (valamivel szerényebb teljesítménnyel) a Durango óriás SUV-ban, ugyanúgy nem lesz élményautó, mint az egy méretosztállyal kisebb, 5,4 literes V8-assal szerelt Ford Expedition.
Tudom, szubjektív, de nekem a japán vonal sokkalta jobban bejön, mint bármi más. Egy Honda Legend 3,5 literes, 295 lóerős V6-os motorral, összkerékhajtással? Legalább annyira vonzó, mint az ugyancsak összkerekes, 2,3 literes és turbós, 260 lovas Mazda6 MPS, ami 2,2 millió forinttól megkapható már. Ugyanezzel a motorral még több CX-7-es is van a piacon, de az azért kevesebb élményadagot nyújt, ellenben elsőtulajos, alig több mint százezer kilométert futott is található belőle. Mercedes-Benz E-osztály, sokat futott ML, jobbkormányos Porsche Cayenne is megfelel a kritériumoknak, továbbá a Chevrolet TrailBlazer alapú Saab 9-7X is.
Ami viszont a műértőknek még érdekes lehet az a Volkswagen Phaeton, 5.0 V10 TDI-vel, azzal az erőművel, amivel a Touareg is több példánnyal feltűnik. Ha viszont klasszikus játszós autót keresünk, ezek ugyanúgy kiesnek, mint a benzinesnek benzines, amúgy nem annyira izgalmas Volvo S80 4.4 V8 AWD, ami 405 ezer kilométeres futásával jól mutatja: komoly utazóautót rendszerint komoly távokhoz vásárolnak. Mitsubishi Lancer Evo, Subaru Impreza WRX, M-es BMW, AMG Mercedes, Lexus, valódi Porsche természetesen nincs 10 év és 3 millió forint alatt. Viszont a Mazda6 MPS-ek több mint érdekesek, pénteken jön is egy izgalmas példány próbája. Te valami másra vágynál?
A sok okos megmagyarázza mi az élményautó és mi nem…
Én erre azt mondanám, hogy ez relatív. Nekem az nem élmény, hogy valami japán f*sban a hátsóm súrolja az aszfalt, és 250 lóerő mögött ülök nulla nyomatékkal egy 500 kilós autóban.
Sokkal inkább egy V8-as motor muzsikálása menet közben legyen az bármekkora kasztni. Krúzingoljak akár csak harminccal a városban, az utca faláról visszaverődő öblös hang igazi élményt nyújt.
Persze az igazi az lenne, ha az 50-es, 60-as, 70-es évekből is lehetne három millió alatt válogatni…
Némelyikben még 2-nél több ülés is van 🙂
A gyereket meg lehet szállítani valami mással 🙂
Itt a besorolással van baj:
Terepjárók, 5 méteres, 2 tonnás limuzinok nem élményautók. Még ha 200 lóerőnél erősebbek is. Szerintem.
Az, hogy egy autóval lehet gyorsan menni, urambocsá’ kanyarodni is képes, nem jelenti azt, hogy “élményautó”.
A Ford Durango, explorer-t sem értem.
Szerintem az élményautó egy kicsi, lehetőleg könnyű, lapos, és nem feltétlenül nagyon erős autó.
Élményautók
Bmw Z3, Z4, M3
Audi TT roadster, S3
Mercedes SL(K)
Suzuki Swift GTI
Honda CRX,S2000, Civic Type R
Mazda MX5
Toyota MR2
Toyota Celica
Subaru WRX
Porsche cayman, Boxster
Lotus Elise
Mitsubishi 3000GT
Chevrolet camaro
Stb.
Nem kérdés, hogy egy MX-5-öt, BMW Z3-at vinnék el -e egy körre szerpentinezni, pályára kanyarogni, vagy egy BMW 730D-t ,vagy esetleg VW Phaetont.
Aki már vezetett ilyen bitang nagy dögöket, az tudja, hogy az autópályán hasítani 200-al, tespedni a 2 tonnás ringatózó bunkerben nem ugyanaz, mint egy 1 tonnás kis csoffadt nem széthegyezett roadsterrel kanyarogni.
Hát emesferi 13 egyáltalán ne hagyják ki az Amerikai és a Német bálnákat sem a listáról mert remekbe szabott autók bitang erős, biztonságos koncepciók, az utak egyik királyai az itt bemutatott járművek A MAI NAPIG IS!!!
Szívesen fletókám. Örülök, ha tanulsz valamit, nálad nagyon látványos a fejlődés. Onnan szép nyerni, ahol te vagy.
Kicsit lassítsál vissza a nagy kinyilatkoztatásokkal. Két dolgot érsz el vele:
1. nem csinálsz magadból hülyét
2. olyan normálisabb kinézet felé haladsz tőle
Mostantól fizetős, gyűjtögessél. 😀
Bevallom malignus Kempelen h 2-t vezettem a listából, de egyiket sem huzamosabb ideig, csak pár napig.
Kétségtelen, mit értünk játékosságon…? Számomra a listából pl a 745-nek vagy az 530i-nek nincs sok köze a játékossághoz…
De köszönöm észrevételedet, 🙂
Érdekes lista, azért elkelne a szerzőnek egy kis realiti csekk a a kínálatról és állapotokról, rögtön nem mazdázna annyira…
S80 V8, Legens SH-AWD, 159 Q4, mégha látezett is ilyen az árlistán, többségük bemutatóautó volt. Közebn ott vannak az S80 D5 AWD-k, de ha aragaszkodunk a benzinmotorhoz ott S60 T6AWD.
De sosem értettem hogy minek több, mint egy 320d.Hátul kapar, ott a nyomaték, nem kell varrógépként pörgetni. Élvezetes vezetni és elfér az ember.
Pacifica 4.0-sal persze…
És melyiket használtad huzamosan, hogy ilyen kétséget kizáró kijelentéseket teszel? A hozzászólásod arra enged következtetni, hogy egyiket sem.
Egyébként nincs sok infó, és tudom a hajtás miatt nem kerülhet be, de a mazda 3 MPS is igazi élményautó. bár sokat írnak keserű szájízzel a speer- difiről.
Jó kis lista, de a majd 2 tonnás német és amerikai bálnákat nyugodtan ki lehet hagyni a felsorolásból.. 🙂