A Nürburgringen elcsípett, alább látható videó, pontosabban annak hangja szerint öthengeres maradhat az Audi RS3 motorja
Minap írtuk a
TDI 25 éves évfordulója kapcsán, hogy az Audi nem kíván beállni a motorjaikat mindenképp leméretező, azaz a downsizing filozófiáját csúcsra vivő márkák sorába. A németek most a rightsizing vonalat találták ki, azaz azt, hogy minden autójukba kerüljön csak az ahhoz való motor. Így aztán hiába lehetett már régóta azt hinni, hogy a 2,0 literes EA888-as négyhengeres, közvetlen befecskendezésű turbómotorral érkezhet a harmadik generációs, már MQB alapú Audi A3 RS3-as verziója, most a TouriClips Nürburgingen elcsípett videója alapján - a gyári üzenettel összhangban - úgy tűnik, hogy mégiscsak megmaradhat a 2,5 literes öthengeres, természetesen ugyancsak turbós az RS3-asban. Ha mégsem, akkor valami elképesztően jó hanggenerátort rakhattak bele, mert az orgánuma nagyon nem egy négyhengeres motoré.
Az RS3-assal amúgy egyértelműen a Mercedes-Benz A 45 AMG-re kíván választ adni az Audi, annak 360 lóerejét minden bizonnyal túllicitálva, különböző források szerint 367-380 lóerővel, természetesen quattro összkerékhajtással, és záros időn belüli, a Párizsi Autószalonra, azaz október elejére várható bemutatkozással.