Újabb bizonyÃték, hogy az autógáz környezetkÃmélÅ‘bb
11 százalékkal mérsékeltebb a kibocsátása a gázos kocsiknak
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A gázos autózást népszerűsÃtÅ‘ brit szervezet közleményben számolt be, hogy a kontinensrÅ‘l, Németországból érkezett az újabb bizonyÃték, hogy az LPG autógázzal hajtott kocsik kevésbé szennyezik a környezetet, mint a benzinesek.
A német kormány megrendelésére készült tanulmány a gyártók által elvégzett tesztek eredményeit foglalta össze. Eszerint az LPG autógázzal működtetett autók 11 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsátanak a környezetbe, mint benzines társaik. Mindez a londoni World LP Gas Forum egyik előadásán hangzott el Eric Johnson környezetkutató szakértő tolmácsolásában.
MÃg korábban a kibocsátási adatokat csak futólag emlÃtették az autógyártók, a szigorodó környezetvédelmi elÅ‘Ãrások miatt egyre fontosabb ismérveivé válnak egy-egy autónak. Bár hazánkban még nem olyan fontosak a emissziós-értékek, sok nyugat-európai országban ezek alapján fizetnek az autósok adót és illetéket. A gázos autók 11 százalékos elÅ‘nye csak a kipufogott gázokra érvényes, az autó teljes életciklusát magában foglaló mutatót nézve ez a környezeti elÅ‘ny a tanulmány szerint 15 százalékos.
Most az iparág elÅ‘tt a lehetÅ‘ség, hogy az eddigi benzines és dÃzeles fejlesztésekhez hasonlóan a gázos autók tökéletesÃtésén dolgozzanak - véli Eric Johnson. Nagy-Britanniában jelenleg húszféle gyárilag átalakÃtott gázos, vagy kettÅ‘s hajtású modellt kÃnálnak a gyártók. Ezekkel a kocsikkal a szigetország üzemanyag-árait figyelembe véve akár 40 százalékos megtakarÃtást lehet elérni. Nagy-Britanniában 160 ezer gázos autót tartanak nyilván, évente 12 ezer az újonnan átalakÃtott járművek száma. Ezek az autók 1400 gázos kúton tankolhatnak. SzakértÅ‘k szerint 2020-ra 23 millió LPG autógázzal hajtott autó fut majd szerte a világon.
Messze van ez már a szenvedélytÅ‘l, de amÃg ilyen állapotban van a tömegközlekedés és jelentÅ‘sen nem is olcsóbb, addig azzal megyünk ami van:D
Magyarország = Rászoktatni az autósokat az olcsó üzemeltetésre, majd miután kellÅ‘ balek csatlakozott a rendszerhez jól megemeljük az árát! Ergó autózni-szenvedélybetegség…
Akkor ez lehet az oka, hogy egész Európában nálunk a legdrágább az LPG…
Ebben mi az újdonság ? Ezt eddig is tudtuk: kisebb a CO, CH kibocsátás, korom pedig nincs(max az olajból). A gáz nagyobb hidrogéntartalma miatt pedig a CO2 is kisebb, ezt eddig is tudtuk. Igazából nem is értem, a gyártók miért nem repültek erre rá, fÅ‘leg most hogy már szabályozzák a flotta kibocsátást. Pl turbos motorhoz lehetne folyékonyan fecskendezni, ez a szÃvócsÅ‘ben jelentÅ‘s hÅ‘elvonás lenne-nem kellene intercooler, a teljesÃtmény is javulna.. Aztán ott van az, hogy hidegüzemben ugyanúgy megy mint melegen, mivel a gáz nem csapódik ki a fémre. NEm folyik bele az olajba stb.. Rengeteg elÅ‘nye van, hátránya lényegében elhanyagolható. Kúthálózat is kiterjedt.