Duplájra nőhet a következő Giulia csúcsmodell ereje az elektromos hajtáslánccal
Az Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio egy négyajtós szedánnak álcázott szuperautó, ezt mindenki tudja. Tűpontos kezelhetősége mellett ehhez azonban hozzátesz az 500 lóerő felett teljesítő, Ferrari gyökerekkel rendelkező V6-os erőforrás is. Éppen ezért volt meglepetés, amikor az autógyártó bejelentette, hogy a Giulia is átlép a villanykorba, ám most minden kérdésükre választ kaphatnak a még kételkedő rajongók. Jean-Philippe Imparato, az Alfa Romeo vezérigazgatója ugyanis az Autocarnak számolt be a típus jövőjéről: elárulta például, hogy 345 lóerős alapverzióval, 790 lóerős Veloce változattal és 1000 lóerős Quadrifoglio csúcsmodellel, illetve nagyjából 700 kilométeres hatótávval számolhatunk. A Quadrifoglio minden bizonnyal összkerék-meghajtást kap két vagy három villanymotorral a Ferrari szív helyett.
Az átállás vesztese biztosan a hangélmény lesz, a villanykorban a V6-ost nem lehet megmenteni
Dizájn terén a klasszikus szedán forma is búcsúzhat, ám nem kell megijedni, nem lesz SUV a Giuliából. Jean-Philippe Imparato elmondása szerint inkább amolyan ötajtós túrakupé sziluettel kell elképzelni az újdonságot. Bár erről nem érkezett hivatalos megerősítés, de azt gondoljuk, hogy az újdonság a Stellantis 800 voltos architektúrájával dolgozik majd az új STLA platformon. Így a komoly teljesítmény mellett az ultragyors töltés is jár majd, akár 18 perc alatt 10-ről 80 százalékra tölthető lenne az új Giulia. A benzinmotoros Alfák rajongóinak azonban rossz hírekkel kell szolgálnunk: az újdonság 2025-re várható, az Alfa Romeo pedig már 2027-re tisztán elektromos gyártóvá kíván válni. Addig kell tehát beruházni a jelenlegi Giuliára, amíg még van rá lehetőség, akár a hétköznapi változatra, akár a Quadrifoglióra, akár a GTA vagy GTAm kiadásokra fáj a fogad.
Még a szedán forma sem marad meg, kupésabb sziluett jön