MAZDA 3

(2003 - 2009)

Pozitív


Sportos menettulajdonságok, precíz váltó és kormányzás, tágas utastér, jó kidolgozás, gazdag felszereltség.

Negatív


Túl feszes rugózás, kis csomagtér a ferdehátúnál, drága alkatrészek.

Méret, kényelem, kidolgozás

Jó vezetési pozíció, a kormány hossz- és tengelyirányban is állítható. A vezetőülés támláját tekerővel, az anyósülését karral lehet állítani. Letisztult műszerfal, jó ergonómia, a rádió piros LED-sora pedig vicces. 2006 után jobb anyagok és könnyebben leolvasható műszerek. Elegendő hely elöl és hátul is, még 190 centisek is beülhetnek maguk mögé. A ferdehátú csomagtere nem túl nagy, de bővíthető. A szedán csomagterének csak a 2006-os modellfrissítés után lett fogója. Zsebek az ülések hátulján, széria a könyöklő rekesszel.

Különleges felszereltség

Gazdag, manuális klímát és hifit is tartalmazó felszereltég már az alapmodellben is. Felárért többek között kulcs nélküli bejutás/motorindítás is elérhető, amellyel az ablakokat is távirányíthatjuk.

Ajánlott motor

Az 1,4-es (szedánhoz nincs) is ellátja a feladatát, de az 1,6-ossal harmonikusabb. Erős és takarékos a Peugeot-tól vett 1,6-os dízel. Közúti versenyautót farag a Mazda3 MPS-ből a 2,3-as, 260 lóerős turbómotor, de nagyon sokat fogyaszt.

Fenntartási költség

Megbízható kocsi, csak a széthajtott céges autókat kell elkerülni. Drága az alkatrész és a szervizelés.

Biztonság

Négycsillagos törésteszt 2006-ból. Négy légzsák és az ABS alapáras, függönylégzsák a TE szinttől, menetstabilizáló TE Plus szinttől jár csak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre