Veteránok, verseny, vidámság – Oldtimer Rally belülről

Egy verseny, ahol kirajzanak az autócsodák, hogy Magyarország legszebb tájain mérjék össze tudásukat

Van abban valami egészen meseszerű, mikor összegyűlik 62 darab idős autó, hogy 160 kilométeren keresztül versenyezzenek az idővel. Ezúttal mi is a kormány mögé ugrottunk a Jászság Trophyn. Elöljáróban csak annyit mondok, hogy ezért érdemes élni!

A közúti versenyzés fénykorát élte az 1950-es évek Olaszországában. Mille Miglia, Targa Florio... olyan versenyek voltak ezek egykoron, ahol a győzelem hajszolásáért gyakran az életükkel fizettek a pilóták, miközben városról városra száguldottak. A párhuzam ugyan túlzó, de ahogy szeltük a kilométereket a Jászság Trophyn, elkapott bennünket is az érzés, hogy milyen is lehetett a közúti versenyzés akkoriban. Ha vérrel-verejtékkel átitatott verseny nem is, de izgalom és kaland akadt bőven a Millers Oils Classic Kupa jászsági futamán is!
Hirdetés
Az Oldtimer Rally Trophy úgynevezett 1/100-as versenyek összessége, amelyek Magyarország különböző tájaira kalauzolják el a résztvevőket. De valójában mi is a lényege az ilyen 1/100-as futamoknak? Szerintem, ha valaki nem hallott még ilyen versenyekről, akkor aligha találná el a pontos felépítését, ugyanis a megszokottól merőben eltérő, de pont ez teszi kifejezetten szórakoztatóvá. A nevezőknek ugyanis egy előre megszabott útvonalon kell végighaladniuk meghatározott időn belül, melynek hossza általában 120-160 kilométer között mozog. Az útvonalat az itiner rögzíti, ez tartalmazza azokat a fontosabb pontokat, ahol meg kell jelenni, és szöveggel, illetve nyilakkal tájékoztatja a jobbegyben helyet foglaló navigátort, hogy pontosan merre kell irányítani a sofőrt.
Hirdetés
A dolog lényege viszont az egyes ellenőrzőpontoknál található mért szakaszokból áll. Itt általában egy kijelölt kanyarkombinációt kell teljesíteni századmásodperces pontossággal, a szintidőtől való eltérésért pedig századmásodpercenként egy hibapont jár. Innen is ered a verseny elnevezése! Természetesen a nap végén az lesz a győztes, aki a lehető legkevesebb hibapontot gyűjtötte össze a mért szakaszok során. A győzelemhez tehát, nem a közúti szabályok megszegésére, hanem remek vezetői képességekre és ügyességre van szükség, hogy a lehető legpontosabban tudjuk a mért szakaszokat teljesíteni. Azért is zseniális ez a felépítésmód, mert lehetővé teszi, hogy a legkülönbözőbb veteránok mérettessenek meg egy verseny során. Remek látvány, amikor egy 120-as Skodát egy Ferrari 365 GT 2+2 követ, majd utána egy Bertone Freeclimber terepjáró érkezik, hogy próbára tegye a vezető ügyességét az egyik mért szakasznál.
Hirdetés
Az ellenőrzőpontok között, az egyes futamok útvonala Magyarország legszebb tájain és útjain keresztül vezet, így az idő elleni versenyen túl az egyes térségeket is megismerhetjük. Az idei Millers Oils Classic Kupa egy 4 futamos bajnokság, ahol a résztvevők a Jászságon túl a Mátra, a Dunakanyar és a Balaton tájain mérhetik össze tudásuk. Ráadásul a befutóknál - a mezőny különlegességéhez mérten - mindig igen nagy és lelkes tömeg szokta várni az autócsodákat, úgyhogy a jó hangulatból sosincs hiány. Ezt erősíti, hogy a versenyek alatt egy remek közösség is épül, hiszen a pihenők, vagy éppen az ebédszünet kiváló lehetőséget biztosítanak arra, hogy a sporttársak gépcsodáit is szemügyre vegyük, aminek a vége mindig egy kis sztorizás. Szintén a közösséget és a szervezőket dicséri, hogy a közhiedelemmel ellentétben nem kell ahhoz kötelezően egy sok tízmilliós veterán gép, hogy az ember jóízűen benevezhessen egy ilyen rendezvényre, no persze azért a közönségkedvencek általában ezek közül kerülnek ki. Viszont itt minden szép állapotú, old- és youngtimer autót szívesen látnak. Nekünk ez volt az első, amire beneveztünk, és olyan fergetegesen jó élményt nyújtott, hogy minden bizonnyal visszatérünk még!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.05.03. at 15:11
    Permalink

    Nagyon jó kis kedvincsáló, meg is hozta a kedvem hozzá. Jól látom hogy nem kell OT rendszám hozzá? (ha jól látom a Subie-n meg az E36on nincs).

    Te mivel vettetek részt? Van vmi “felvételi” követelmény?

Vélemény, hozzászólás?