A pickupok piacára is betör a BYD!

Mexikóban hullott le a lepel a BYD 19 milliós, konnektoros hibrid platósáról

A BYD Shark több országba is elérkezhet világszerte, ám egyelőre sem Európában, sem pedig a pickupok hazájában, avagy az Egyesült Államokban nem tervezik a forgalmazását.

Mexikóvárosban mutatta be a BYD a Shark névre hallgató, konnektoros hibrid pickupját. A platóst nagyjából 19 millió forintnak megfelelő összegért tervezi világszerte több országban is forgalmazni a kínai gyártó. A hajtáslánc megalkotásakor a fő cél a fogyasztás visszaszorítása volt, ami a gyártó szerint jelentős probléma ebben a szegmensben. Mindehhez a teljesítményből sem kell visszavenni, bár szó sincs ikerturbós V6 motorról. Helyette a hatalmas BYD logó mögött egy 1,5 literes benzines és elöl-hátul egy-egy villanymotor bújuk meg, összesen "több mint" 420 lóerőt eredményezve. Ezzel a hajtáslánccal a BYD Shark állítólag mindösszesen 7,5 literrel beéri 100 kilométeren.
Hirdetés
Az aprócska benzinmotor ellenére állítólag 5,7 másodperc alatt tudja majd a 100 km/órát állórajtból, ezzel pedig nem csak a csúcs-Hiluxnál, de a Ranger Raptornál is gyorsabb, amellett hogy nagyobb is mindkettőnél, igaz a Ford F150 méreteit nem éri el. A létraalvázas pickup egészen pontosan 5457 milliméter hosszú, 1971 milliméter széles, 1925 milliméter magas, a tengelytávolsága pedig 3260 milliméter. Kizárólag elektromos üzemben akár 100 kilométert is meg tud tenni, villámtöltést is tud, a teljes hatótávolsága pedig 840 kilométer. További különlegessége, hogy hátul is független a futómű. A teljes terhelhetősége 835 kilogramm, a plató 1450 literes. A beltérben 12,8 colos infotainment kijelző, 10,25 colos digitális műszeregység és 12 colos szélvédőre vetített kijelző fogad. Természetesen a képernyőről kell vezérelni a klímát is, ám mellette Apple CarPlay és Android Auto kompatibilis, valamint előre telepített Spotify és navigáció is akad rajta. A beltér méretei korrektnek tűnnek, valamint a fényképek alapján úgy tűnik, hogy az anyagokon sem spóroltak túl sokat a kínaiak. A Shark még idén a kereskedésekbe kerül, ám nem Magyarországon. A későbbi bevezetés azonban nincs teljesen kizárva, ez nem egy csak Kínának készülő modell, egyenesen meglepő, hogy sem az Egyesült Államok, sem pedig Európa nem kap az újdonságból első körben.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2024.05.15. at 19:30
    Permalink

    A “pick-upok hazája” szerintem jó pár országra illik az USÁ-n kívül, pl. ott van Ausztrália, Thaiföld vagy Dél-Afrika, és ők valószínűleg kapnak is ebből az autóból. A BYD-nek most nagy fejtörést okoz, hogy eleve, mint brand, hogy lépjenek majd be az amerikai-kanadai piacra…

Vélemény, hozzászólás?