Vitara helyett? – Suzuki SX4 S-Cross 1.4 teszt
Suzuki SX4 S-Cross 1.4 GLX teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kicsit drágább az SX4 S-Cross, viszont egy kicsit nagyobb is, mint a Vitara. Ha emészthetőbb lenne a formaterve, gyanítom, komoly fejtörést okozna házon belül.
Persze a házon belüli versengés nem veszélyeztetné itthon a Suzuki első helyét az eladások terén. Tavaly is a Vitara és az SX4 S-Cross végzett az első két helyen, ám az utóbbiból körülbelül feleannyit adtak el. Sokáig törtem a fejemet azon, hogy vajon az árszabás az oka, vagy a formaterv, esetleg a vásárlók valóban annyira racionálisan döntöttek, hogy nem a nagyobb autót veszik meg aprócska felárért (persze csak a kedvezményes árlistát nézve, de erről majd később).
Bár ízlésről vitatkozni ugye felesleges, azért mégis úgy gondolom, hogy sokan egyetértenek velem: a Vitara formaterve eltalált. Nem túljátszott, nem mutatja többnek magát egy kompakt szabadidő-autónál és egyszerűen kellemes ránézni, illetve gyönyörködni a vonalaiban. Na, az SX4 S-Cross már furcsább eset. Első pillantásra kaotikusabb a dizájn, mint a Vitarán.
Azonban jóval maszkulinabb, erőteljesebb a kiállása, talán egy kicsit terepjárósabb is. Nem az a fajta, amire elsőre rávágja az ember, hogy „hú, de szép”, viszont őszintén szólva egy hét után mégis kimondottan csinosnak láttam.
Úgy tűnik idő kell, amíg leülepszik ez a forma, ám mégis eléri célját, csak megkaparintja az ember szívét. A krómdíszes hűtőrács elegánsan csillog, a fényszórókat semmi máshoz nem tudom hasonlítani, szóval egyediek, az emelkedő övvonal pedig egy kis dinamizmust csempész az összképbe. A hátsó lámpákban is találni egy kis játékosságot, nem csak szimplán egyenes vonalak határolják, továbbá a szürke, diffúzorszerű betét is segít elkerülni az egyhangúságot.Az utastérben is kicsit játékosabbak a formák, mint a Vitarában, bár a kormánykerék például ugyanaz és több gomb, illetve kapcsoló is ismerős lehet belőle. Viszont a középkonzolon jobban elkülönítették egymástól a multimédiás kijelzőt és a klímaberendezés kezelőfelületét, ami az ergonómián nem rontott, de látványosabb megoldás. A multimédiás rendszer kezelőfelülete is megegyezik a Vitarában látottal. A hétcolos érintőképernyőn egyszerűen, könnyen lehet navigálni a menüpontok között. Akár tükrözhető is bizonyos mobiltelefonok képe, viszont csak egyetlen USB-csatlakozó található a könyöktámasz alatt, pedig az utasoknak is jól jönne a töltési lehetőség. A GLX felszereltséghez ráadásul bőrborítású ülések járnak, ülésfűtéssel megspékelve, amelyek kényelmesek, de az oldaltartásukon lehetne még javítani.
A Vitarához képest 10 centiméterrel nagyobb tengelytávolság és 12,5 centivel hosszabb karosszéria tágas teret ígér a hátsó utasok számára is, és valóban nem kell csalódniuk. Átlagos termetű felnőttek mögött körülbelül 3,5 centiméterrel nagyobb a hátsó lábtér, mint a Vitarában, a csomagtér pedig 55 literrel öblösebb alaphelyzetben.
Nem érheti rossz szó a 140 lóerős, 1,4 literes turbómotort sem, ami erősebb, mint az 1,6 literes, amelynek a helyébe lépett. Ráadásul nem csak erősebb, de hasonló a karaktere, így senkinek nem kell keseregnie a szívómotor leváltása miatt. Talán a rendkívül kényelmes, hatfokozatú, bolygóműves automatikus sebességváltónak is köszönhetően turbólyukat csak akkor érezni, ha nagyon arra koncentrálunk, emellett a 220 newtonméternyi forgatónyomaték is kellő rugalmassággal ruházza fel, mivel 1500 és 4000-es percenkénti fordulat között rendelkezésre áll. Nem esik nehezére teljes létszámmal és telepakolt csomagtérrel sem az országúti előzés, magasabb sebességfokozatokban is megtorpanás nélkül indul meg a gázpedál lenyomására, persze ha kell visszavált. A fogyasztása is reális, hiszen télen az összkerékhajtással, illetve az automatikus sebességváltóval 8,5-9 liter között maradt, többnyire a városban használva.
Kellemes élmény tehát vezetni az SX4 S-Crosst, annak ellenére, hogy végsősoron egy magas építésű szabadidő-autó féleség. A futóműve feszes, a kormányzás közvetlen, ám ez néha visszaüt a rossz utakon, ahol a csinos könnyűfém keréktárcsák sem segítenek a komfort növelésében. Az összkerékhajtást sem mondanám kötelezően bejelölendő tételnek, ha nem hegyvidéki használatra szánják az autót. A tömeggyarapodás miatt ugyanis növekszik a fogyasztás, viszont a telekjárásra fronthajtással is megfelelő az autó.
Persze az összkerékhajtás az üzemmódválasztót Auto állásba kapcsolva többnyire csak az első kerekek felé küldi a nyomatékot.
Választható azonban Snow mód a csúszós felületekre és Lock, ha egy sártengeren próbálunk átvergődni. Aztán ott van még a Sport is, amit kiválasztva papíron a hátsó kerekek kapnak több nyomatékot és a gázreakciók is élénkebbek lesznek, ám valójában sokkal nagyobb élményt nem adott az Auto módnál, leginkább csak engedte a motort 4000-5000-es fordulat közelében üvölteni.És akkor nézzük, hogy mibe kerül egy SX4 S-Cross! Maga a típus 5,14 millió forint listaáron, de kedvezménnyel egymillió forint lefaragható belőle. Így már csak 50 ezer forinttal drágább, mint a szintén kedvezményes Suzuki Vitara. Feljebb lépkedve a felszereltségi listán ugyanúgy marad ez a kicsi különbség. A tesztautó a GLX felszereltséggel, az összkerékhajtással és a panorámatetővel 7 710 000 forint listaáron, kedvezménnyel pedig 6,77 millió forint. Ha megnézzük a Vitarát, ott 7 450 000 forint a csúcs, kedvezménnyel pedig 6,72 millió forint, tehát itt is maradt az 50 ezer forintnyi különbség. A GLX utastéri felszereltségéről már ejtettem néhány szót, ám emellett hasznos vezetősegédeket is tartalmaz.
Az első-hátsó parkolószenzor és a tolatóradar igazi áldás a városi használat során, ezeken kívül segít még a távolságtartós tempomat, de radaros vészfék asszisztens is helyet kapott a fedélzeten, amelynek állítható az érzékenysége, magyarán kiválasztható, hogy mekkora távolság esetén kezdjen „visítani”.
Ehhez a felszereltséghez extraként már csak a metálfényezés kérhető 130 ezer forintért, amit természetesen a tesztautó is megkapott, így végsősoron 7,58 forintot kóstál, kedvezménnyel pedig épp hétmillió forint alatt marad, szóval a konkurenciával összevetve is egy jó ajánlat az SX4 S-Cross, sőt, akinek nagyobb utastérre van szüksége a Vitara által kínáltnál, szintén bátran jelentkezzen egy tesztkörre.
Nem drágább mint a Vitara, csak többe kerül 50 ezerrel. Ellenben jobban felszerelt, GL+ szinten relatíve 2-300 ezerrel olcsóbb.
Ja és ez a motor nem az 1.6-os helyébe lépett. Az az ezres, ami a szívót váltotta. Ez a motor egy vadállat ebbe a kocsiba. 1150 kiló jut 140 lóra a GL+ szinten, lehet számolgatni. 🙂
Azért ne túlozzunk. Nekem 1250 kg-ra van 140 lovam 8.9 másodperces gyorsulással és 207 km-es hivatalos végsebességgel, ami emúgy kb 230-240 körül van. Szóval még én sem mondom, hogy ez “állat”. Az igaz, hogy ha előzni kell, nem kell nagyon számolgatni, bátran belekezdhetek, sőt. De nálam az állat nem itt van azért 😃.
De ha nem így értetted, akkor elnézést.
Úgy értettem ahogy írtam: ebbe a kocsiba. Sok. A többi egység (kormány- és futómű) nincs erre felkészítve egyrészt. Másrészt. 136 lovas 1272 kg-os szívóból ültem át, ég és föld a difi. Egyes mérések szerint ez nem 140 ló, több.
Ja! A gyári 207 km/h helyett a 230-240 km/h 140 lóval, na arra mondanám én, hogy ne túlozzunk. 🙂
Vannak videók. Nem én mentem ennyivel.
Amúgy meg nagyon nem mindegy milyen szívóból ültél át. Én egy 140 lovas változó szelepvezérléses Civicről beszélek, ami kevesebb, mint 9 másodperc alatt van százon. Kipróbáltam ezt a Vitarát, de a 10 másodperc az 10 másodperc. Nem tud többet, ráadásul jó nagy légellenállása van, mert magas. Nem egy nagy durranás. Ugyanez a motor a Swiftben. Na az már valami…
Ja, hogy videók! Így mindjárt más!:))))
Ez az S-cross (tehát nem Vitara) AWD és automata. A miénk manuális fronthajtású. 1500-tól kezdve nincs kegyelem, lép. Próbáltam több hasonló teljesítményűt vásárlás előtt, lagymatag volt mond ehhez képest. Hivatalosan 9.6s 100-ig, a VIDEÓK (:))) ) szerint 9.1-9.2. De a lényeg nem itt van, hanem az állandó, kormánytépkedő nyomaték amihez nem feltétlenül kell fordulatszám mint a Civic-ben. Ezért is mondom, hogy ez egy állat. 🙂
Vezettem már én is mindenfélét 26-306 LE között, de intenzív gyorsításkor ebben majdnem ugyanaz a kapkodás megy mint pl. a MiTo 170 lovasában, csak az még csóválja is a kocsi elejét, az brutál élmény annak aki odavan ezért…
Hát azért leállnék egy gyorsulásra. Na ilyesmire én is azt mondom, hogy oké, menjen, ez nem a 180 feletti száguldás, az hülyeség (mondom a másik cikkel kapcsolatban). A minap kipróbáltam magam egy 190 lovas dízel felpiszkált grande Punto ellen és bizony meglepődött az illető, hogy simán leelőztem az első 100 méteren, mert a gázreakció ebben a szívóban nagyon hirtelen. Aztán visszajött, de nem tudott megelőzni. Ilyen hülyeségekben én is benne vagyok, persze másokat távolról sem veszélyeztetve arra alkalmas helyen.
Ha lenne most felesleges 4-5 millióm autóra én tuti ezt venném, messze a legjobb ajánlat a piacon.
Tiszteletem Minden Kedves Olvasónak!
Mivel a Suzuki Zrt.-nek megígértem ezért itt is megosztom, hogy árnyaltabb legyen a kép!
Az én scrossom tökéletesen működött, 2019. januárig! Ekkor egy külföldi utam során a váltó bekrepált, csak 4. és hátramenet! Az assistance szolgáltatás, nem tudta elmondani mit tud segíteni! A diszpécserük a telefonban akkor olvasgatta mit tehetnénk…? Az autót egy hét alatt javították meg a külföldi szervízben és mind a hazautat, mind a jármű hazaszállítását saját erőből oldottam meg. Az assistance szolgáltatóval az egy hét alatt többször értekeztem, de minden alkalommal más volt a koncepciójuk. Mondanom sem kell egyik sem sokat lendített az ügyön.
A Magyar Suzuki Zrt. szerint pedig jobban is felkészülhettem volna, hogy mit kell tenni ha külföldön lerobbanok…jó tanács, mert az assistance szolgáltató nem volt a helyzet magaslatán.
Egyébként a Suzuki kommunikációja egy nagy nulla volt, bármit jeleztem feléjük gyakorlatilag ugyanazt a standard választ küldözgették elektronikus formában. Értelmes kommunikációra még minimálisan sem voltak hajlandók. Kértem, hogy hívjanak fel, erre egy válasz emailban biztosítottak arról, hogy remélik a jövőben meg leszek elégedve az általuk gyártott járművel! Arra, hogy mi volt a váltó problémája a mai napig nem kaptam választ. Némi iróniával megkérdeztem el merjek-e indulni vele hosszabb útra, erre már nem is válaszoltak. Hát mit mondjak? Aki ilyet vesz ragaszkodjon a garanciához, mert ezek szerint még sem tökéletes a mi autónk! Nekem 8 hónapig tartott a 3+7 év garancia!
Ha csak magánemberként írsz nekik, röhögnek a leveleden az irodában, majd kapsz egy sablon-választ, pontosan úgy, ahogy jelen esetben is megtörtént. Ha gecik, még ki is ragasztják mindenki okulására (velem megtörtént az egyik budapesti márkakereskedésben és mivel minden minden nap arra járok, csak az utóbbi pár hónapban nem érzek késztetést ahhoz, hogy beálljak autóval a kirakatba)
Az sem fogja meghatni a Magyar Suzuki Zrt.-t, ha minden ilyen cikk alá beírod, a Suzuki egy szar. Egy, azért, mert az emberek leszarják a bajodat (magyarok vagyunk), kettő, hogy csak kis számú érdektelen közönséget tudsz így elérni, érdemben nem fogsz tudni változtatni az eladásokon. (bár kis mértékben igen, de teljesen mindegy nekik, hogy 11000 vagy 11010 autót adnak el évente)
Kellő kitartással, némi ügyvédi okítással el lehet érni a kívánt célt. Nekem sikerült, új Fóka helyett új Peugeot parkol a ház előtt. Bár ehhez az is kellett, hogy a baj felfedezése után hónapokig a nyakukra jártam, a levelezéssel csak szórakoztattam magam.
Szia!
Igazából nem az a célom, hogy tönkre tegyem a Suzukit. Csak megosztom a tapasztalatot, hogy aki vásárol ezt az oldalát is lássa. Lehet, hogy x-ezer autóból csak ez szaródott el, mert a technika már csak ilyen (murphy törvénye). Engem a Suzuki Zrt. hozzáállása ami elszomorít, még csak fel sem bosszant. Csak tudja aki suzukit vesz, ha baj van mire számíthat. Amúgy a kocsival meg is voltam elégedve, ennyi pénzért korrekt lehetett volna. De így a bizalom oda, keresünk másikat ez meg megy a piacra. Nem vagyok márkafüggő, csak megbízható legyen. Az ügyben egyébként az én esetemben a kereskedőm volt a legkorrektebb, de ő sem ért el semmit a Magyar Suzuki Zrt.-nél.
Nem-nem csak ezzel van-volt probléma…. Ez a váltó probléma többnél is jelentkezett már! Van még kuplung probléma,valamint a régebbi 1.6 szívóknál egyre többnél a kopogás probléma! Ezekhez eleinte komplett motort küldött a Suzuki,utána már csak fűzött blokkot…..azóta már csak főtengelycsapágyakat……Műszerfal nem zörög?
Dehogynem! A jobb elején a hangszóró fedele zörgött, kicserélték így már csendes. El volt törve benne a rögzítőfül. Nyilván a gyárban csesztszték el.
Az ajtó kárpit el volt vetemedve, szintén gyártási ill. anyaghiba miatt. Ezt is kicserélték! De ezeket nem a Magyar Suzuki Zrt. rendezte, hanem a kereskedő ahol vettük. Előttük most is hangsúlyozom le a kalappal. A Suzuki Zrt.(lásd Esztergom)
viszont egy mocsok cég. A kalaptartóról nem isvteszek említést,bakár egy Zil plató! Talán az csendesebb. Amúgy menni megy, mint a mérgezett egér! Már mikor lehet váltani a sebességet.😀
Eredetileg is 3+7 év garival adták?
Akkor mêg nem. Csak 3 év volt és lehetett hozzá kérni +2 évet. De tök ugyanaz a motor váltó turbo ami az úl vitarában. Illetve az scrosshoz is ez a gari jár.
A főcímre válaszolva: ez nem kérdés… nagyobb, kényelmesebb, -ez már szubjektív-de jobb a belseje is.
A másik scross-os cikknél is már leírtam, ennél (illetve annál; aszem az egy gl+ 2wd volt) jobb vétel jelenleg nincs a piacon, anno majdnem beleugrottam egybe, de a rés a pajzson 🙂 akkor is és még most is zavar(na).
Amikor néztem, egy ismerősöm pont vett is egyet, nemrég találkoztam vele/kérdeztem milyen az autó ? Nagyon megvan elégedve, most ugyan pont a két hátsó ajtó nyikorog-nyekereg nyitás/zárásnál, de gondolom nem lehet nagy dolog megoldani… +a vezetőülés-ülőlapja két ponton kopik, ezt is már jelezte, még visszajelzésre vár mit mondanak rá.
Érdekes még, hogy a gyári LED lámpa nagyon jó de vakít, sokan villognak rá szemből, (beállítás jó) mondjuk ezt spec én is tapasztaltam már, a LED-es Swiftek is zavaróak, bár abból jóval kevesebbet látni.
LED-fényszórós tesztautókkal én is sokszor tapasztalom, hogy villognak rám, annyira vakít a fényük, hiába vannak jól beállítva.
Kalapács.
Lehet akkor ez egy általános probléma… glx Swiftből keveset látni, de ott tényleg zavaró, full gagyixenon hatása van, jött mögöttem valamelyik nap egy ilyen, pirosnál mondom átszólok hogy úgy elmehetne a jó búsba… akkor látom egy öreg nő egy új glx-be…. kopp.
Érdekes ezek hogy “csúsznak” át, ott van pl. az Octaviák LED-es hátsó lámpája, (nem az alap hanem amit még extraként lehet kérni) kb. kiégeti a retinád, értem én hogy LED, meg lássa a user kap valamit a pénzéért… de állj be mögé egy dugóba, az egész utastér vörösbe pompázik, mintha valami ambient belső világítás lenne, volt hogy félreálltam inkább és elengedtem pár autót, annyira zavaró volt.
Egyértelműen jobb autó mint a Vitara. Pont. Egyértelműen randa egy valami ez. Pont.
“Egyértelműen randa egy valami ez” Ebben a színben eddig mindenki dicsérte, megnézik az emberek. Pontosan ugyanilyen autót használok. A felni kivételével, hiszen a tesztautón egy katalógusból választható alufelni szett van, a gyári GLX felni szerintem szebb ettől. Próbálok nem elfogult lenni, összességében elégedett vagyok vele (11 hó/13e km), nyilván látom már hol mit spóroltak el (pl. fényezés a pótkeréktartónál, a fed.comp pálcikás állítása és az információk gyér mennyisége, a sofőroldali majrévas hiánya…), vagy mely részletek kevésbé praktikusak pl. tisztán tartás szempontjából, vagy említhetném a felszereltséghez mérten gyenge hangszórókat, a fényezés és műanyag elemek karc-érzékenységét, vagy hogy az ajtók becsukása határozottságot igényel. Megszoktam, nem zavar. Azonban 2018-ban ezzel a felszereltséggel ettől jobb ár/érték választás nem volt a piacon családi autónak. A panoráma tetőre nem tér ki a cikk, holott ez adja ennek a felszereltségnek a lényegét, a savát-borsát, a szabadidőautó/kirándulóautó jellegét (a 17” polír alufelni, az automata LED első hátsó világítás, kulcs nélküli bejutás, nyomógombos indítás, ülésfűtés, kétzónás klíma, adaptív tempomat, esőérzékelős ablaktörlő, navi, tolatóradar elől hátul, tolatókamera, a 7 légzsák, a -nem duplakuplungos- automata váltó, allgrip hajtás, a rendkívüli csend az utastérben, láncos vezérlés, nincs kettőstömegű, nincs egr, 3+7 év gari csak nyalánkság). SZVSZ az allgrip hajtás üzemmód választó “Sport” módja igenis nagyobb élményt ad az “Auto” módnál. Sport módban érzed a 140 lovat, auto módban meg 100-at, hamar elváltogat. Higgadt nyugodt közlekedésre auto mód tökéletes, de ha lámpánál ki kell lőni, sport mód és elegánsan állva hagyhatod a mezőny nagyját gumicsikorogtatás nélkül vizes aszfalton is 🙂 Említésre méltó még, hogy nem érezni, hogy kapcsolgat a klíma. Kézi váltósnál igen. A cikk szerintem iszákos gépnek állítja be, szeretném megvédeni, a valóságban tudja azt amit egy szívó 1.4 tud. Télen téli gumin csak városban (Bp) használva kb. 7.5-8.5 liter, nyáron nyári gumin 6.0-7.0 Nyáron országút kirándulós módban 5.0-5.3. Autópályán nyári gumival mérve (GPS tempó: valós fogyi)
90: 4.7;
100: 5.3;
110: 6.1;
120: 6.4;
130: 7.1
Remélem segítettem annak, aki ilyen járműben gondolkodik a közeljövőben.
.
Nyilván neked nem fogja senki sem mondani, hogy randa az autód. Egyébként szerintem sincs ár/érték arányban jobb autó a piacon jelenleg. Viszont akkor miért adnak el több Vitarát? Azért, mert az néz ki valahogy 🙂