Mi az? 137 000 lóerős és 1600 km/h-val menne
20 év után döntenék meg a szárazföldi sebességrekordot
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Teljesítőképessége határán döntené meg korábbi világrekordját a brit csapat rakétaautója. Cél az óránkénti 1000 mérföldes sebesség elérése.
1600 km/h felett száguldanának a Bloodhound SSC-vel, a megállásról sugárfék és ejtőernyő is gondoskodna a sivatagban
Saját szárazföldi sebességrekordját döntené meg októberben a brit csapat. A jelenlegi rekord 1227,99 km/h, ami már szuperszonikus tempónak számított, hiszen épp a hangsebesség felett volt. Ezt 1997 októbere óta nem sikerült megdönteniük, ám 2008-ban bejelentették visszatérésüket. A csapat azóta dolgozik a Bloodhound SSC-n, magyarra fordítva a véreben, céljuk pedig nemcsak a jelenlegi Guinness-rekord megdöntése, hanem annak messze túlszárnyalása. A kerek 1000 mérföld/órát nézték ki maguknak, ami valamivel 1600 km/h felett van. Ez egyébként nem csak szárazföldi, hanem alacsony légtérbeli sebességrekord is lenne. Elég egyértelmű, hogy nem kevés fejlesztésre, felkészülésre és aerodinamikai mágiára lesz szükség. [BANNER type="1"]
A sugárhajtómű mellett egy Hybrid Rocket nevű motor is hajtaná, összteljesítményük kb. 137 000 lóerő
Az alapot egy Eurofighter Typhoon EJ200 sugárhajtómű adja, aminek üzemanyag-pumpáját egy 550 lóerős Jaguar V8 működteti majd. Utóbbi 800 liter üzemanyagot küld majd az autó második motorjának, ami egy hibrid rakéta erőmű, ezzel 20 másodperc alatt kiürítve a tankot. Igen, másodpercenként 40 litert eszik majd. És még mi panaszkodunk a nagy fogyasztású motorokra. Cserébe állítólag 55 másodperc alatt éri majd el a hipnotikus 1000 m/h sebességet, egyedi alumínium kerekei 10 000 fordulatot tesznek majd meg percenként. Persze ehhez nem kevés pénz is kell: a kezdeményezés végső támogatását a kínai Geely szolgáltatta, így idén októberben már sivatagba is vihetik a rakétaautót. Egyébként pont 20 évvel a korábbi rekord után. Most még a 800 m/h lesz a cél, ami persze szintén rekord, az 1000 mérföldes tempó csak később következik.




P rendszámmal kéne
m/h = méter/óra, helyette MPH (mile per hour) vagy mi/h
ezzel lámpánál, jól ki lehetne lőni