Így ugrik villanyautó-bizniszbe a Jaguar
A Jaguar I-Pace tanulmányból hamarosan valódi villanyautó lesz - 350 km-es hatótávval
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szinte kész a Jaguar I-Pace, de a sorozatgyátott verziót csak jövőre láthatjuk. Házon belül fejlesztett akkumulátorokat és 400 lóerős összteljesítményű villanymotorokat kap.
Egyelőre csak talumány, de hamarosan sorozatgyártású lesz az I-Pace villany Jaguar
Nehéz belőni, valójában milyen kategória is a Jaguar I-Pace, kupé SUV-tól ennyire csapott hátsó szélvédőt még nem láttunk. A lényeg igazából nem is ez, hanem a mérete, amivel egyenesen a Tesla Model X-nek, valamint a hamarosan érkező Audi Q6 e-tronnak és a Mercedes villany SUV-jának állít ellenfelet a Jaguar. A forma különös, formabontó, de a márka védjegyéül szolgáló részleteket sikerült rajta úgy megjeleníteni, hogy egyértelműen látszódjon, honnan is érkezett.
Komolyan gondolták az áramvonalasság kérdését, hatalmas légáteresztő van a motorháztetőn és a hátsó lökhárítón is
[BANNER type="1"]
Kijelzők hada a tanulmányban, a hátsó három fejtámla azt sejteti, hogy már első körben is a családosokra koncentrálnak, bár arra a középső helyre büntetés valakit ültetni
A teljesen elektromos I-Pace hajtásáról egy-egy villanymotor gondoskodik elöl, illetve hátul. Összesen 400 lóerős teljesítményt, valamint 700 Nm nyomatékot képesek leadni. A 90 kWh-s akkumulátorcsomag saját, házon belüli fejlesztésű, és egy feltöltéssel 350 km-es hatótávot ígér. Ez kevesebb ugyan a Tesláénál, de sokaknak elég ennyi is, később persze jöhet nagyobb kapacitású kivitel is. A töltés villámtöltőről másfél órát vesz igénybe 80%-ig, a teljes feltöltés pedig két óra lenne. Gyorsulása elég tekintélyes, 4 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, ebben nagy segítség 0,29-es alaktényezője is.
400 lóerő, 700 Nm, állandó összkerékhajtás és 4 másodperces gyorsulás. Ezekkel az adatokkal dolgozik az I-Pace, a legfontosabb viszont a hatótáv, ami 350 kilométer

























