2,5 literes fogyasztással jön a hibrid Ford C-Max
Ford C-Max Energi
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Csak árammal hajtva több mint 30 kilométert bír a plug-in C-Max, a benzin-elektromos hibridrendszerben tárolt energia összesen közel 900 kilométerre viheti el az autót és utasait.
Észak-Amerikában ősszel kerül piacra a konnektorról tölthető C-Max
A Toyota Prius Plust - amerikaiul Prius V-t - vette célkeresztbe a C-Max egyterű plug-in hibrid változatával a Ford. A tengerentúlon ősszel piacra kerülő típust minden szempontból a japán etalonhoz mérik, és büszkén jelentik, hogy sok szempontból sikerült megelőzniük a kategóriateremtő rivális duzzasztott változatát. Az autó 32 kilométernél nagyobb elektromos hatótávja például közel duplája a plug-in Priusénak, és 880 km-es kombinált hatótávjával is felülmúlja a japán konkurenst.
A később érkező, szintén Energi kivitelű Fusiont a világ legtakarékosabb középkategóriásának szánja a Ford, egyelőre azonban csak a C-Max ismert
Atkinson-ciklusú kétliteres benzinmotor és lítium-ion akkumulátorok a fegyvertárban
Tekintve, hogy a Valenciában gyártásba kerülő C-Max Energi a sima Hybrid kivitellel együtt már jövőre piacra kerül Európában, feltételezhető, hogy a szeptemberi Párizsi Autószalonon is megtekinthetőek lesznek az újdonságok.







Kíváncsi vagyok mikor jutnak el az elektromos autók arra a szintre, hogy városi közlekedésre más elég a töltés, és városon kivül egyszerűen utánfutó vagy tetőcsomagtóként teszem fel a benzinmotoros bővítőt.
Tehát ha a nagymamához megyek, akkor felkapcsolok egy utánfutót (vagy vonóhorgon lógó dobozt), bedugom, és máris mehetek soros hibridként.
Másik verziója, mikor nem az akkucellát teszik cserélhetővé, hanem fiókszerűen kihúzom a motort a kocsi seggéből, használhatom csomagtartónak, vagy betehetek extra akkukat.