Genf 2012: Bepipult a Mini Countryman
Genfi Autószalon: Mini Countryman John Cooper Works
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Újabb JCW-változatot mutat be a Mini a Genfi Autószalonon: a Countryman John Cooper Works 218 lóerővel támad.
A Countryman John Cooper Worksszel hattagúra bővült a Mini JCW-tuningcsalád. Vajon a Clubvan kisteherautót is megvadítják? Borítékolhatóan meg hát
A legnagyobb Mini csúcsmodellje már kicsit tán "sok" is a megannyi látványelemmel
Ez az első olyan JCW, amelynek mind a négy kereke hajtható. Automata JCW sem létezett még, és ilyen erős - utcai - Mini sem készült eddig
A Dakar-győztes és a WRC-ben is vitézkedő Mini Countryman crossover az első John Cooper Works All4 összkerékhajtással és automata váltóval, utóbbi opcionális, szériában szintén 6 fokozatú manuális jár. A motor a jól ismert 1,6 literes, kettős leömlésű turbós (közvetlen befecskendezéssel és változó szelepvezérléssel), viszont a 184 lóerős és 240 Nm-es Cooper S erőforrását addig reszelték szívó- és kipufogóoldalon, addig ügyködtek a töltőlevegő-hűtővel és a vezérlőelektronikával, míg ki nem hoztak belőle 218 lóerőt 6000-es percenkénti fordulaton, illetve 280, átmenetileg 300 Nm-es nyomatékot 2000 és 5600 között.
Az elöl hókotrós, hátul dupla kipufogós és diffúzoros kis agresszor 1,6 literes turbómotorjának teljesítménye 218 LE, nyomatékcsúcsa 300 Nm is lehet
A 10 mm-rel ültetett, feszes hangolású sportfutóművel, komoly fékekkel, 18 colos alufelnivel és egyéb optikai kiegészítőkkel ellátott, "sportos" go-fast csíkozású Countryman JCW 7 mp alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége 225 (automataként 223) km/h, miközben vegyes üzemi fogyasztása 7,2, automatával 8 l/100 km. A kéziváltós stop-start rendszerrel, s a kapcsolás esedékességét jelző berendezéssel segít spórolni.
Miként kint, bent sem az a szerény, visszahúzódó fajta a Countryman JCW. Váltója kézi vagy automata, 6 fokozattal. Hátsó sora két- vagy háromszemélyes, ahogy a vevő kéri
[BANNER type="1"] A Mini utcai raliautója hétféle színben, kontrasztos tetővel és tükörházakkal, négy- vagy ötszemélyes, egyedi utastérrel lesz rendelhető. Sofőrje, ha épp nem stílusidegenül takarékoskodna az üzemanyaggal, a Sport gomb megnyomásával élesebb gázreakciót, közvetlenebb kormányt, morcosabb motor- és kipufogóhangot élvezhet aszfalton, de akár ugye könnyebb terepen, murván is száguldozva, magát minden bizonnyal WRC-pilótának gondolva.
















