Genf 2012: Bepipult a Mini Countryman

Genfi Autószalon: Mini Countryman John Cooper Works

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Újabb JCW-változatot mutat be a Mini a Genfi Autószalonon: a Countryman John Cooper Works 218 lóerővel támad.


Mini, Mini Coupé, Mini Cabrio, Mini Roadster, Mini Clubman, Mini Countryman - a Clubvan érkeztéig így fest a BMW kisautós modellpalettája. És tessék képzelni, e hatosból mindnek volt már JCW-változata, csak a legnagyobbnak, az összkerékhajtással is rendelhető Countrymannek nem. No, ezt a tátongó lukat foltozta be a cég, amikor a Countrymant is felpaprikázta a külsőt-belsőt-technikát érintő John Cooper Works szettel - az eredmény először a Genfi Autószalonon csodálható meg, őszre pedig a szalonokba is eljut.
A Dakar-győztes és a WRC-ben is vitézkedő Mini Countryman crossover az első John Cooper Works All4 összkerékhajtással és automata váltóval, utóbbi opcionális, szériában szintén 6 fokozatú manuális jár. A motor a jól ismert 1,6 literes, kettős leömlésű turbós (közvetlen befecskendezéssel és változó szelepvezérléssel), viszont a 184 lóerős és 240 Nm-es Cooper S erőforrását addig reszelték szívó- és kipufogóoldalon, addig ügyködtek a töltőlevegő-hűtővel és a vezérlőelektronikával, míg ki nem hoztak belőle 218 lóerőt 6000-es percenkénti fordulaton, illetve 280, átmenetileg 300 Nm-es nyomatékot 2000 és 5600 között.

A 10 mm-rel ültetett, feszes hangolású sportfutóművel, komoly fékekkel, 18 colos alufelnivel és egyéb optikai kiegészítőkkel ellátott, "sportos" go-fast csíkozású Countryman JCW 7 mp alatt gyorsul 100 km/h-ra, végsebessége 225 (automataként 223) km/h, miközben vegyes üzemi fogyasztása 7,2, automatával 8 l/100 km. A kéziváltós stop-start rendszerrel, s a kapcsolás esedékességét jelző berendezéssel segít spórolni.
Hirdetés
A Mini utcai raliautója hétféle színben, kontrasztos tetővel és tükörházakkal, négy- vagy ötszemélyes, egyedi utastérrel lesz rendelhető. Sofőrje, ha épp nem stílusidegenül takarékoskodna az üzemanyaggal, a Sport gomb megnyomásával élesebb gázreakciót, közvetlenebb kormányt, morcosabb motor- és kipufogóhangot élvezhet aszfalton, de akár ugye könnyebb terepen, murván is száguldozva, magát minden bizonnyal WRC-pilótának gondolva.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?