Fantázia kérdése, hogy készül el a Sprinter – Jártunk a gyárban
A volt IFA gyárban készül az új Sprinter, de a nagy részét be sem fejezik
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tudtad, hogy az új Mercedes Sprinterek csupán 20%-át fejezik be teljesen? A termelés jelentős hányada van, hogy csak két kerékkel, de leginkább kabin nélkül hagyja el Ludwigsfeldét, ezután történnek az érdekességek.
Már összecsukva is tisztességes a magassága, kinyitva közel 100 méter magas, nem is a Mercedes gyárban készült
Ludwigsfeldében jártunk, ahol a Sprinter gyártás egy része folyik.
Ide a Mercedes legközelebbi partnerei 34 demóautót hoztak el nekünk 9 különböző szektorból, hogy láthassuk annak egy nagyon kis százalékát, valójában mire is használják az ügyfelek a 3,5 tonnától 5,5 tonnás teherbírásig terjedő új haszonjárművet.Mindkettő azonos állomáson jár, a Sprinterek 80%-át be sem fejezik Ludwigsfeldében
Sokat fejlődött a gyártósor, külső váz segíti a dolgozókat, virtuális valóság és önjáró robotautók mellett
1965-ben az IFA gyáraként nyitotta meg kapuit.
Az ismert teherautó már frissített gyártása folyt itt, majd a Mercedes kezébe került és a népszerű Vario teherautó mellett készült itt autóbusz és személyautó is, például a Viano, de már a Sprinter előző generációjának egy része is. Karosszériaüzem, fényező, összeszerelő-üzem mellett több fejlesztő épület is található a telepen, de a legérdekesebb dolgok leginkább az összeszereléskor történnek. Már csak azért is, mert az itt készülő Sprinterek csupán 20%-a hagyja el úgy a gyártósort, hogy kulcsrakész, forgalomban is részt vehet. Ez is csak egyetlen verzió ezen a telepen, a duplafülkés nyitottplatós. A több mint 400 méter hosszú üzemépületet oda-vissza járják meg az autók, amik az első emeleten érkeznek meg a fényezőüzemből. Érdekesség, hogy összesen kettő robot vesz részt a gyártásban és mindkettő a szélvédő beragasztását intézi milliméter pontossággal, minden más állomáson emberek dolgoznak és kézi szerszámokkal helyezik be az alkatrészeket.Az egyik legnépszerűbb változat az elsőkerekes fülke hátsó rész nélkül, ez csak egy segédkeret rajta a mozgatáshoz
Van, hogy a szállításhoz kettőt össze is kötnek. Ha már szállítás, ilyen tréler is készülhet belőle, állítólag B-s jogsival még vezethető is
Virtuális valóság szemüveg segít megtalálni a szükséges füzeteket, az állomáson dolgozó tűpontosan látja a szemüvegen keresztül, melyik polcra kell nyúlnia.
Gyártástechnológiailag már bevett szokás az RFID azonosítási forma, ami leginkább olyan, mint az összes bevásárlóközpontban. Ez olyan, mint amikor a mágneskapukon áthaladva pontosan tudja, milyen termékeket hoztunk ki az áruházból, ugyanígy működik a Sprinter legutolsó állomása is, csak épp a beszerelt alkatrészeket figyeli, ha az adott autóhoz tartozó valamelyik alkatrész mégis bent maradt volna az épületben, azonnal jelez. Egyre inkább terjednek a dolgozókat segítő munkaeszközök is, mint az exoskeletonnak nevezett segédkeret, ami lényegében a fontos végtagokat támasztja szerelés közben. Ennek több fajtája létezik az egészen apró, ujjbegy támasztól a teljes testes vázig, amiben akár le is ülhet a delikvens. Ludwigsfeldében egyelőre csak ajánlott ezek használata és a munkások úgy 20%-a él vele csupán. Látva, hogy mennyire megkönnyíti a munkát, én biztos nem utasítanám el.Népszerű a lakóautó szegmens, sokszor a fülke is egyedi, az alváz pedig összkerekes, emelt hasmagasságú is lehet
A food truck alapok nem Ludwigsfeldében készülnek, ezek is olyan belsőt kaphatnak, amit a vevő igényel
34 példát láthattunk arra, mi lehet a Sprinterből, balra a személyszállítók, hátul az építkezésben segítők, jobbra pedig a teherszállítók láthatóak, van amelyikben még ágy is helyet kapott
A City 75 nevű autóbusz lett a 2019-es Év Városi Autóbusza
Érdekes és praktikus a tolóajtós megoldás, csomagszállításhoz tökéletes
Az eVito és eSprinter felhasználása újabb dimenziókat nyit, főként a belvárosi szállítmányozásban a jövőre való tekintettel.
A helyi emissziómentes közlekedés egyre fontosabbá válik, és erre készülnek is a Mercedes partnerei. Az Arctic Fox névre keresztelt városi áruszállító ráadásul ennek élből az egyik legextrémebb példánya, ugyanis hűtőkocsiként funkcionál, vagyis teljesen leszigetelték a rakteret és hűtőberendezés került rá az érintett áruk frissen tartása érdekében. Az amúgy is jelentős plusz súlyba nem számít bele a hűtőberendezés energiaellátása, azt ugyanis az eVito saját akkumulátora intézi. Jogosan merülhet fel a kérdés, mire megy egy villanyautó, ha még egy hűtőt is kell üzemeltetnie? Nos, a Mercedes érintett fejlesztőrészlege ezt élőben tesztelte egy Belga kiszállító vállalat flottájában, a teszt alatt átlagosan 50 kiszállítást tudtak vele megtenni. Ezek hosszát nem tudni pontosan, de ha a plusz berendezéssel csak a gyári kicsit több mint 400 kilométeres hatótávolság felét hozza, belvárosi kiszállításra így is tökéletesen alkalmas.A Mercedes elektromos hajtású teherautói is jó alapként szolgálnak, 400 kilométeres hatótávolságuk már arra is elég, hogy egy hűtőt üzemeltethessenek az akkumulátoráról
Az ezer arcú Sprinterről nem is gondolnánk, mennyi lehetőséget rejt és szolgál bármit, amire csak szükség lehet.
A Mercedes prémium haszonjárművének sokoldalúsága lenyűgöző, ahogy az is, mekkora teret kezd nyerni magának az elektromos hajtás is a szegmensben.Jelentős az igény a mentőautókra, rohamkocsikra és elsősegélyautókra, a Sprinterből is készül számtalan változat











































