Már a kormányt sem kell fogni a Honda új asszisztensrendszerével
Bemutatkozott Honda Sensing 360 és a Honda Sensing Elite menetbiztonsági rendszer legújabb nemzedéke
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Rengeteg újítással érkeznek a Honda asszisztensrendszerei, nagyot lépnek ezen a téren a japán modellek. Mutatjuk, mit tudnak a csomagok és mikorra érkeznek meg a sorozatgyártású modellekbe az új funkciók.
Ezzel az autóval tesztelték az új rendszert, amely először a kínai, majd a nemzetközi piacon is debütál
a legnagyobb dobás az aktív sávtartás és sávváltás kormányfogás nélkül.
Ezekkel a funkciókkal a gáz- és a fékpedál, valamint a kormánykerék kezelését magára vállalja az autó, ráadásul mindezt olyan biztosan, hogy nem is kell nyaggatnia, ha elengeded a kormánykereket. Ezt ráadásul nem is csak üres úton, akadályok nélkül, vagy azok követésével tudja: amennyiben a vezérlőegység úgy érzékeli, hogy a követett autó lassan halad, figyelmezteti a vezetőt, majd végrehajtja a sávváltást, az előzést és a visszatérést az eredeti sávba. Ha mégis beavatkozást kér a rendszer, és ezt nem kapja meg, akkor a Vészhelyzeti vezetőtámogató rendszer lép életbe, amely a sofőr figyelmeztetése után automatikusan lassításba kezd, majd megállítja az autót. Ütközésveszély esetén, ha a rendszer úgy ítéli meg, hogy a jármű által használt sávban még van elegendő hely a baleset elkerülésére, akkor természetesen magától meg is fog állni, ám akkor sem kell félni, ha nincs elég hely: az elektronika a kormányzásba, kikerülésbe is be tud segíteni.Holttérfigyelője kiszálláskor is véd, ráadásul a keskenyebb járművektől is
A Honda Sensing Elite következő generációjával már az autópályán kívül is elengedhető lesz a kormány bizonyos helyzetekben


