Nem jött be a villany, a Toyota új belsőégésű motorokat fejleszt
A Toyota vezetősége szerint a belsőégésű motoroknak továbbra is helye van a jövőben
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Eladási rekordot döntött a Toyota 2023-ban, ám mindezt annyira minimális villanyautó-eladással, hogy azt észre sem lehet venni a többi számhoz képest. Éppen ezért méginkább mellékvágányra helyezik az elektromos jövőt: jönnek az új belsőégésű motorok.
Nem lett átütő siker a bZ4x az eladási számok alapján
Akio Toyoda 200 vállalati menedzser és vezető jelenlétében jelentette be, hogy komoly motorfejlesztő projektbe kezdenek.
Mindezzel összhangban a 2024-es Tokiói Autószalonon - a saját szavaival élve - "kihasználta a lehetőséget, hogy elmondja mindenkinek: a Toyota továbbra is csinál majd belsőégésű motorokat". A sajtó kérdéseire válaszolva Toyoda elárulta, hogy szerinte soha nem fogják átlépni a 30 százalékot a tisztán elektromos modellek eladásai, a maradék 70% pedig benzines, hibrid és hidrogén üzemanyagcellás járművekből tevődik majd össze. A hidrogénüzemű belsőégésű motorokat érintette a beszéde és a válaszai során, a dízelekről egy szót sem ejtett.Mind tudjuk, hogy a Toyota már most is kiváló belsőégésű motorokat gyárt, nem érné meg veszni hagyni a sok évtizedes fejlődést
Eljutottunk tehát idáig, 2024-ben meglepetésként éri a tömegeket és magyarázatra szorul a gyártók részéről, ha új belsőégésű motorokat fejlesztenek.
A jövőben is a hibridekre és a hidrogénre helyezi a hangsúlyt a gyártó


