Könnyű, takarékos, Ãgy olcsó is lehet: Visio.M villanyautó
Csak 20 lóerős, 120 km/órára képes és 160 kilométeres hatótávot tud a Visio.M villanyautó-tanulmány
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Müncheni Műszaki Egyetem mutatta be a Visio.M villanyautó-tanulmányt. Könnyű, takarékos és állÃtólag megfizethetÅ‘ is lehet.
Ma igazából nem kunszt az, ha egy villanyautó 160 kilométeres elvi hatótávra képes, a valóságban azért már tapsolunk, ha valóban el is megy ennyit. Ehhez hasonlóra azonban egyelÅ‘re csak több mint 20 kWh-s akkumulátorral képesek napjaink villanyautói, ami árukat erÅ‘sen magasra teszi. Ezért több mint érdekes a Müncheni Műszaki Egyetem által bemutatott Visio.M tanulmány, ami 13,5 kWh-s lÃtium-ion akkumulátorával képes 160 kilométeres hatótávra.
Ezt speciális épÃtésmódjával, 85 kilogrammos akkupakkján túl mindössze 450 kilogrammos saját tömegével és igen szerény, Cd=0,24 légellenállási együtthatójával éri el. Karosszériája alumÃniumvázas, karbonszálas műanyag, ablakai mind polikarbonátból készültek a tömegcsökkentés érdekében. A fogyókúra állÃtólag nem jár együtt biztonsági áldozatokkal, 360 fokos szenzorrendszer, ütközés elÅ‘tt kÃvülre nyÃló légzsákok, az utascella közepére mozduló ülések védik a szokásos beltéri légzsákokon túl az utasokat.
A Visio.M villanymotorja mindössze 20 lóerÅ‘s, ami 120 km/órás végsebességet adhat, városban pedig vélhetÅ‘en untig elegendÅ‘ erejű. A hajtás a hátsó kerekeké, a differenciálmű oldalankénti nyomatékszabályzós, s kanyarban az ÃvbelsÅ‘ kerék megfékezésével még tölt is a beépÃtett villanymotor/generátor egység.
A 2,5 év alatt, 7,1 millió euró befektetésével kifejlesztett Visio.M azt hivatott bemutatni, hogy akár egy hagyományos hajtásláncú autó árát sem elérÅ‘ összegbÅ‘l meg lehet épÃteni egy kellÅ‘en biztonságos, csekély önsúlya miatt felettébb hatékony, természetesen teljesen tiszta üzemű villanyautót. Kár, hogy a fejlesztÅ‘k is elismerik azt, hogy a szériagyártásig még hosszú az út, Ãgy aztán a konkrét árról sincs még hÃr.
Na ez nekem tökéletes lenne a hétköznapi bevásárlásra meg munkába járni. Remélem valamikor a nem túl távoli jövÅ‘ben lesz valami hasonló autó a piacon! Ha dacia áron, vagy még az alatt kÃnálnák, tuti nagy siker lehetne egy ilyen minimál autó.