Jön a Lada! Ősztől újra kapható lesz nálunk is

Kell a piac: Európába, így Magyarországra is visszatér a Lada

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ez nem kacsa, hanem hivatalos infó, a Lada visszatér Európa autópiacára. Elsőként hazánkban és Csehországban kíván megjelenni modelljeivel.


Az ezredforduló után hazánkban csak vergődő Lada néhány évvel ezelőtt a Hungarolada bezárásával eltűnt a magyar autópiacról. Az egykori álomautó azonban hamarosan visszatér. A gyártót jelentő orosz AvtoVAZ ugyanis ősztől felújítja a Lada személyautók forgalmazását Európában, az export kezdetét szeptember-októberre tervezik, az első célország Magyarország és Csehország lesz. És ez bizony nem légből kapott infó, hanem Bo Andersson, a legnagyobb orosz autógyár vezérigazgatója által e héten tett bejelentés.
Hirdetés

A Lada első embere megjegyezte, hogy szigorú feltételeket támasztanak a forgalmazókkal szemben, amelyeknek egyebek mellett marketing- és szállítási feladataik is lesznek. A kereslet állítólag megvan az orosz autók iránt, ugyanis az AvtoVAZ szerint most is szép számmal érkeznek autóik Kelet-Európába, csak egyelőre zömében nem rajtuk keresztül. Az AvtoVAZ elszántan kíván fellépni autóinak más országokba irányuló "szürke importja" ellen - írta az Izvesztyija című újság.
Bo Andersson elmondta, a Lada európai forgalmazásának jelenleg az a fő akadálya, hogy még nem találták meg a megfelelő partnereket. A magyar és a cseh importőr állítólag már megvan, ám az egyelőre titok, hogy melyek ezek a cégek. Andersson azt is elárulta, hogy az egész világon bővíteni akarják a forgalmazói hálózatot.
Az európai piaci bevezetés érdekében természetesen kaptak módosításokat a jelenlegi Ladák, egyebek mellett Euro 6-os emissziós normát teljesítő motorokkal kell érkezzenek, de a biztonsági, gyalogosvédelmi jellemzőik is javultak. Az elsőként nyugatra vitt modell minden bizonnyal az ősztől készülő Vesta lesz, később szabadidőautót is várhatunk az oroszoktól. A cseh- és magyarországi megjelenés után Németország, Anglia és Olaszország piacát kívánja célba venni a Lada, utóbbiakhoz még keresi a partnereket.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 16:47
    Permalink

    Nem is a Largusra gondoltam, hanem a későbbi modellekre. Nemcsak ez az egy átcímkézett változat létezik a kínálatukban hanem ott van pl. a Kalina, vagy a Granta ezeket importálják is a környező országokba. Amik (nézőpont kérdése) nem egy veszélyes formavilágú modellek.

  • 2017.10.28. at 16:47
    Permalink

    Alaphelyzetben én is így gondolnám ahogy ti írjátok de szerintem más a kiindulópont is.
    A Dacia egy Renault alvázra húzott autó, nagy szilárdságú acélok és súlyt növelő +100-200 Kg merevítések nélkül. Van modelljük ami még nem is a mostani modernebb alvázra épül, annak még rosszabb a masszivitása.
    A könnyű kasztnira 90-es évek végi masszivitású autókat árulnak Dacia néven, tele légzsákkal, kötelező ESP-vel, de mai modern körülmények közt nagyobb ütközés esetén összeroppanó karosszériával.
    Ugyanezt az architektúrát kapja a Lada is.
    Amibe nagyon jók, viszonylag könnyű autók nagyon olcsón előállítva, (az más kérdés hogy egy Mazda szinte ugyanilyen könnyű nagyszilárdságú acélokkal.)
    Ha Daciát vagy Ladát veszel, friss autót veszel 90-es évek végi biztonsággal.
    A Lada nem feltétlenül marad, Dacia más kasztinval, ugyanis Putyin modern Lada gyártást szeretne, ami ha nem is Renault maszivitású autókat produkál majd de biztosan elérheti majd a két márka közé besorolási lehtőséget.
    A Renault amúgy sem áll most az úttörők biztonsági szintjén mint 2002-től a Meganeval indítva.
    Az új Espace igaz 5 csillagot kapott az EuroNCAP-tól, de az ajtaja majdnem leszakadt, vagy le is szakadt ha jól emlékszem.
    Ha az új Traficot nézem 1600-1700Kg-nak írják az önsúlyát, 3 Csillagos törésteszteredményt ért el, amit ha egy Ford Custom-hoz hasonlítok ami nem régi modell, és picit kisebb vagy akkora, és 2 tonna önsúlya van 5 csillagos eredménnyel. Gondolom a súly miatt nagyobb fogyasztással, és persze nem 1,6-os motorral hanem 2,2-vel.
    Itt merül fel a kérdés hogy mit ér az Euroncap ma.
    A Custom-ot Amerikában is forgalmazzák, kell a maszzivitás, elvárja a piac, kell az amerikai biztosítók szövetségének a jó eredmény ami persze közúton is megmutatkozik.
    A régen úttörő Renault meg egy szép csalóka európai környezetbe, így lesz hibrid atók nélkül, alig pár eladott elektromos autóval, a legalacsonyabb károsanyagkibocsátású autógyártó ma.

  • 2017.10.28. at 16:47
    Permalink

    Igen! Ez így van. Mivel a Lada is a Renault tulajdona, ezért zömében Daciakat fognak gyártani. Lehet, hogy Magyarország nem egy nagy piac és nincs annyira a marketingesek szeme előtt, de véleményem szerint sokat hibáznak. A Dacia neve soha nem csengett jól nálunk, mindenkinek az jutott eszébe róla, hogy szétesik, lerohad, stb. A Renaultnak nem szabadott volna Dacia nevet újjáéleszteni nálunk. Ha Renault néven jöttek volna a mai Daciák, mint sok más országban, akkor sikeresebbek lehettek volna. A Lada egy alapvetően jól csengő név még mindig Magyarországon. És ez nagy dolog, ha arra gondolunk, hogy az oroszokról (szovjetekről) mi az általános vélemény. Ezzel a márkával jó szervezéssel még lehetne is kezdeni valamit. Erre most Lada néven átcimkézett korábbi Daciákat hoznak majd. Nem csodálkoznék, ha a Lada SUV az addigra a Daciánál már leváltott Duster lenne.

  • 2017.10.28. at 16:47
    Permalink

    Sokat nem tud kezdeni, mivel amióta a Renault megvette Daciákat vesznek át némi facelifttel… A legfissebb modelljük, a Lada Largus egy Logan MCV pl…

  • 2017.10.28. at 16:47
    Permalink

    Ha úgy lesz mint anno a Daciával volt, akkor zajos sikerre számíthatunk. Bár kíváncsi vagyok mit tud kezdeni a Lada itthon a diszkontautók népes táborával.

Vélemény, hozzászólás?