Már 2000 új Lada elkelt itthon

Nem egész két év alatt 2000 Lada kelt el a magyar piacon

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Idén a Vestával rákapcsolt eladásaira a Lada, a 2015 decemberében visszatért márka a napokban adta el kétezredik autóját.


Tavaly előtt decemberben tért vissza a magyar piacra a rendszerváltás előtt még álomautónak számító Lada, majd nem egész egy év után már az ezredik eladott példányt ünnepelhették. Idén debütált aztán nálunk a WTCC-ből formájával már jóval korábban ismert Vesta, ami bár a legkomolyabb Lada, nem a legnépszerűbb. A Lada eladásait az idei évben ugyanis a legolcsóbb modelljük, a Kalina vezeti - 243 példánnyal. Második a Granta (195 darabos), s csak a harmadik a Vesta (180 példányos) eladással. Ugyanakkor népszerű a horgászok, vadászok körében kedvelt - Niva-utód - 4x4 is, amiből 136 példány fogyott el az idei évben. A 2017-es év első 9 hónapjában, azaz háromnegyedében 754 Lada talált gazdára, sőt, ennyi már effektív rendszámot is kapott, így csaknem biztos, hogy az idei év végére is meglesz az 1000 példány feletti eladás.
Hirdetés

A márkán belüli modellsorrendből is látható, hogy a Lada az árérzékeny vevők választása, ugyanakkor nyilvánvaló, hogy a Lada az általa keltett nosztalgikus érzésekből is profitál. A kereskedők finanszírozási ajánlatokkal, 3+2 éves garanciával várják a vásárlókat, meg persze bővülő palettával. Már idén elérhető az ötajtós 4x4, jövőre pedig érkezik a Vesta kombi és emelt hasmagasságú kombi, azaz Cross kivitele is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 14:16
    Permalink

    Már kiforrott, kompromisszummentes, ráadásul praktikusabb kialakítású koreai alapmodelleket is lehet találni a kategóriában egy közepesen felszerelt Vestáért.
    És akkor szemet hunyunk afölött, hogy a kidolgozása ennek is a legtöbb helyen oroszosan elnagyolt és ahogy láttam, a festés is gyárilag “narancsos”….

  • 2017.10.27. at 14:16
    Permalink

    Azért a Dacia már bizonyított, hogy egy igénytelen, viszonylag tartós és megbízható konstrukció, azonban a Ladánál ez még távolról sem magától értetődő. A Vesta az első modelljük, ami tényleg korszerűnek mondható és nyugaton is piacképes lehet, de amíg nem dönt úgy a Renault, hogy az EU-n belül, vagy legalábbis Oroszországon kívül is indítson velük egy gyártósort, addig a magas védővámok miatt sosem lesz versenyképes, racionális választás, inkább csak fanatikusok és nosztalgiázni vágyók fogják venni.

    Azt a pénzt, amibe egy Vesta, vagy akár egy Granta kerül, sokkal jobban is el lehet költeni és ennek semmi köze a kivagyisághoz, vagy a villantani akaráshoz. Ár-érték arányban sajnos messze nem a legjobb választás a Lada bármelyik modellje.

  • 2017.10.27. at 14:16
    Permalink

    Nem értem a hiszti tárgyát, a Lada szinte most került vissza a hazai piacra, ergo újra fel kell magát futtatnia. Amúgy nem vágom miért kell “lefitymálni” a Lada-t és a Dacia-t. Egyértelműen van kereslet rájuk. Ha tudják ugyanazt a minőséget és műszaki tartalmat olcsóbban, mint a magasabb pedigrés márkák akkor nem tök mindegy!? De ha ciki Lada-val és Dacia-val járni, mert mit szól a szomszéd, akkor gondolkozzunk el hogy kinek veszünk autót: magunknak vagy a környezetünknek?

  • 2017.10.27. at 14:16
    Permalink

    “Egy korábbi kommentre reagálva, miszerint 1% körüli a piaci részesedés, ne feledjük hogy pár éve a Dacia is ugyanígy kezdte és most hol tartanak”

    Hol tartanak? 5%-nál?
    Ráadásul valószínűleg ugyanaz az 5% venne Ladát is, aki Daciat.

  • 2017.10.27. at 14:16
    Permalink

    A Vesta kombi és Cross változatára kíváncsi leszek. Attól tartok, hogy a Cross egy normális felszereltséggel nem lesz sokkal olcsóbb, mint egy nyugati, vagy távol-keleti autó. A közösségi médiában azért is lehetnek erősek, mert csak Oroszország közel 150 millió lakosú, a volt szovjet utódállamok pedig szintén kb. 140-150 milliós népességet jelentenek. Tehát piacuk azért van, az más kérdés mennyire fizetőképes.

  • 2017.10.27. at 14:16
    Permalink

    Én vidéken élek és szoktam látni belőlük, nem mondom azt hogy sokat de azért napi 1-2 újkori Lada jön velem szembe az utakon. Ahogy figyelem, főként az idősebb korosztály választja a Kalina-t és a Granta-t, a Vesta-k volánja mögött már a fiatalabbak ülnek. A 4×4-et (leánykori nevén Niva) pedig szinte bárki. Őszintén szólva én örülök hogy újra közöttünk vannak a Lada-k.

    Egy korábbi kommentre reagálva, miszerint 1% körüli a piaci részesedés, ne feledjük hogy pár éve a Dacia is ugyanígy kezdte és most hol tartanak. Ami a jövőt illeti, én számítok arra hogy még többet látunk belőlük a hazai utakon, hiszen már kapható az oroszoknál az X-Ray Crossover a Vesta SW-t szinte pár hete mutatták be (rögtön két változatban: sima és Cross), ezek tuti itthon is kaphatóak lesznek.

    Ami viszont szívfájdalmam hogy pl. nincs itthon a kínálatban a Granta és a Kalina Sport változata (kérdeztem az importőrt, nem is tervezik a forgalmazását egyiknek sem). Forgalmazzák még a Priora-t de az már elég koros modell így érthető ha nem jön.

    Nézzetek szét az oldalukon, szerintem teljesen élhetőek az autóik: [url]http://www.lada.ru/[/url] és ott van a youtube csatornájuk, egész komolyan ott vannak a közösségi médiában: [url]https://www.youtube.com/user/avtovazvideo[/url]

Vélemény, hozzászólás?