Bréking! Debrecen mellett létesÃt üzemet a BMW!
Több, mint 1000 új munkahelyet teremt Magyarországon a BMW
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Magyarország harmadik legnagyobb területű és második legnépesebb városára esett a BMW választása, amikor az új gyárának helyszÃnérÅ‘l döntöttek a márka illetékesei.
A Hajdú-Bihar megye székhelye melletti 400 hektáros területen épül a legmodernebb autóipari gyártási technológiákkal felszerelt létesÃtmény, ahol a BMW hagyományos és elektromos meghajtású autókat is készÃt majd. Az új gyárban akár évi 150 000 db jármű is készülhet, több, mint ezer dolgozó munkájának a közreműködésével.
Debrecen elsÅ‘sorban kiváló infrastruktúrájának, megfelelÅ‘ logisztikai kapcsolatainak, valamint a meglévÅ‘ beszállÃtói hálózat elhelyezkedésének köszönhetÅ‘en ideális helyszÃn a BMW Group gyártókapacitásának bÅ‘vÃtésére. A környék szakképzett munkaereje szintén jelentÅ‘s elÅ‘nyt jelentett a kiválasztási folyamat során. Egy ilyen beruházás azért is örvendetes hÃr, mert a gyár mellett számos egyéb munkahely jön majd létre a beszállÃtók és egyéb szolgáltatók körében, mind a gyár területén, mind pedig Debrecen város vonzáskörzetében. A vállalat egyébként hosszú évek óta ápol kiváló kapcsolatot azzal a magyar beszállÃtói körrel, akiktÅ‘l tavaly 1,4 milliárd euró értékben szerzett be különbözÅ‘ alkatrészeket és rendelt szolgáltatásokat.
Európa a BMW Group egyik legfontosabb piaca, amely 2017-ben 1,1 millió eladott autóval a vállalat értékesÃtésének 45 százalékát jelentette, ezért nem meglepÅ‘, hogy tovább bÅ‘vül a gyártókapacitás az öreg kontinensen. Az idei adatok szintén növekedésrÅ‘l árulkodnak. 2018 június végéig a BMW Group Európa számos országában növelte eladásait, amelyek meghaladták az 560 000 darabot, 1,2 százalékos-os emelkedést mutatva a tavalyi év hasonló idÅ‘szakához képest.
Ajjjaaaj csak ne hogy Kósa úrnak itt is elÅ‘kerüljön pár ” örökös” aki adományoz a jó édes anyjának 800.000.000 forintot … Miért nem épÃtenek olyan városba is kisvasúton és használhatatlan stadionon kÃvül bármi más értelmes dolgot ami nem FIDESZES?
Hogy gondolod? Hogy Kósa (aki már 4 éve nem is polgármester), megvesztegette a világ egyik legjelentősebb autógyártóját, hogy jöjjenek Debrecenbe Szlovákia vagy Románia helyett, és még fizessenek is be neki pár milliárdot?
Ilyen értelmetlen konteókat a legvéresebb DK-s nyuggerek sem gyártanak. 😀
Amúgy tégy panaszt a bajoroknál, hogy nem Szegedet, az egyetlen nem fideszes nagyvárost választották, ahol se reptér, se semmi nincs a közelben, pláne a sokkal iparosodottabb Kassa-Debrecen-Miskolc háromszöghöz képest.
Ember, hagyd abba a szereket, telefonálj, kérj segÃtséget…..most !!!
” Miért nem épÃtenek olyan városba is…. ami nem FIDESZES?”
ValószÃnűleg azért, mert a magyar városok 95-96%-a fideszes vezetésű…
Debrecen nem meglepÅ‘ választás. ValószÃnűleg a Dunántúlon nem nagyon lehetne ilyen gyárat üzemeltetni. ElsÅ‘sorban a munkaerÅ‘hiány miatt. Tavaly szó volt róla, hogy a Tata Szombathelyre vagy Debrecenbe épÃthet új Jaguar gyárat. Akkor úgy döntöttek, hogy inkább nem épÃtenek újat, hanem Ausztriában bérgyártatnak a Magna-Steyer-el Grazban. Szombathely mellett szóba került Zalaegerszeg és GyÅ‘r környéke is. Ezeken a helyeken csak úgy lett volna alkalmas munkaerÅ‘, ha bérversenybe kezdenek és más gyáraktól elszipkázzák az embereket (pl. Szombathelyen Jabil, Epcos, LUK, Delphi és esetleg a környékrÅ‘l sárvári Flex, Sopronkövesd, Lukácsháza, stb.). Ez hosszútávon nem vezetett volna sok jóra. Ez a probléma már akkor is felmerült Nyugat-Magyarországgal kapcsolatban. Debrecen jó választás lehet ebbÅ‘l a szempontból, én azt gondolom nyilvánvalóan terveznek a román és az ukrán munkavállalókkal is. A beszállÃtók kérdése érdekes lehet. Az Audiban egy gyárlátogatáson azt mondták, hogy a gyÅ‘ri Audiba a hazai beszállÃtók arány meg sem közelÃti a 10 %-ot. Nem tudom a BMW-nél hogy lesz, de nagy eltérést nem gondolnék.
Örülök, hogy épül meg egy összeszerelő üzem Magyarországon, fontos a nulla hozzáadott érték a gyártásban.
Kár, hogy a munkaerő nagy része határon túlról fog érkezni, nem mintha bajom lenne ezzel, rengetegen dolgoznak onnan már most is a nyugati megyékben található csarnokokban, csak erre felesleges ennyi támogatási pénzt odaadni a németeknek (a beruházás minimum 10%-a állami támogatás, de jelen esetben akár 15 is elképzelhető)
Debrecen nem meglepÅ‘ választás, hiszen az olcsó ukrán vendégmunkásoknak nagyon közel van. Ne legyenek illúzióink, nem a tudásért jönnek ide…